le
door lennox Mar 27, 2008 om 11:18
Elektronica & tv

Lg tv

we hebben een lg tv van nu 3,5jaar oud

er komen nu verticale strepen op het beeld

wat is dit en kan het gemaakt worden?

42732 8 Rapporteer

djfox741
door djfox741 - Mar 28, 2008 om 13:38
41 Antwoorden / 3 Vragen

Het zou kunnen dat de verbindings-draden niet goed meer gemonteerd zitten, kijk de aansluitingen eens na, de stekkers open maken en kijken of daar iets los is gaan zitten en eventueel opnieuw monteren, dat alleen als het geen gegoten draad met stekkers zijn.

Als de stekkers gegoten zijn kan het zijn dat er een breukje in de draad is gekomen maar net zo goed in die gegoten stekker, dus dan een nieuwe draad aanschaffen, het beste [vind ik] om de draad met losse stekkers kopen en zelf maken, dan kiezen voor hoogwaardige kwaliteit.

Als het strepen zijn die boven en onder van het midden ruis vertonen, dan is het meestal dat er sluiting is in de kern en de mantel.

Anders ook even bellen met LG zelf lijkt mij  036-537 77 80.

Succes ...

Tot zover maar weer ...

ve
door vengerov - Mar 28, 2008 om 16:09
6 Antwoorden / 1 Vragen

Onze lg tv heeft dat twee jaar geleden ook gehad, het begon met 1 streep en een paar dagen later nog een streep, het plasma scherm was niet te repareren en is dus omgeruild voor een nieuw scherm. Een vriend van mij heeft het twee weken geleden ook gehad met een panasonic plasma tv en die heeft ook een nieuwe plasma tv gekregen.
Allebei de tv,s waren stuk tijdens de garantie periode.

mi
door mimosa - Mar 28, 2008 om 16:50
5 Antwoorden / 0 Vragen

Twee maanden geleden heb ik ook een LG gekocht en die ging binnen een paar dagen stuk die is toen omgeruild voor een andere maar die was al binnen enkele uren stuk. De eerste tv stopte er mee en de tweede tv had ook van die verticale strepen. Toen heb ik de aan koop geannuleerd, mijn vertrouwen in het merk was behoorlijk gedaald. Ik heb toen maar besloten om is rond te kijken en me te laten adviseren. Mijn indruk is dat de verkopers zelf ook niet zoeen hoge pet op hebben van de lcd tv van LG. Ik heb nu een Samsung en hoopt dat die het wat langer volhoud ;)

Gr mimosa

zo
door zonnekoning - Mar 28, 2008 om 17:28
16 Antwoorden / 17 Vragen

Op de eerste plaats de reactie en advies van 741 over de draadjes en zo JONGE waar haal je het vandaan ????

Als de stekker niet goed gemonteerd is doet de tv NIETS.Of hij doet het Wel, maar geen streppen. En gaat het om de antenne kabel dan dan geeft hij beeld of ruis maar nooit strepen.

Op de 2 de plaats zegt de vraag steler niets over plasma en zal de vraag moeten zijn is het een normale BB of plasma Geachte vraagsteller ?

jo
door joepfrensen - Mar 28, 2008 om 18:17
4 Antwoorden / 0 Vragen

Stoort de TV alleen bij ontvangst, of ook bij weergeven van video of DVD? In het laatste geval is de fout waarschijnlijk in de TV te zoeken. Het kan echter ook via het lichtnet binnenkomen, vooral als de strepen op een bepaalde tijd van de dag erger zijn als anders. Een veel voorkomende oorzaak is een slechte lichtdimmer. Alleen zijn dat gewoonlijk horizontale strepen. Verticale strepen duiden vaker op storing veroorzaakt door een ander apparaat dat met video werkt (zoals een DVD speler) waarvan de kabel naar de TV niet goed is. Trek eens alle kabels uit de TV behalve de netsnoer. Kijk dan of het ruisbeeld dezelfde storing vertoont. Zo ja, trek dan alle video en audio apparaten in de kamer uit het stopcontact. Strepen weg? een van die apparaten stoort. Nog steeds strepen? TV heeft problemen met tuner of video versterker (oscillaties) Vaak is dit een condensatortje, niet erg duur, maar het opzoeken ervan kan veel tijd en dus geld kosten.

Eerst op deze manier uitzoeken waar de fout aan ligt, kan een heleboel onnodige reparatiekosten en ergernis besparen! Als de storing niet aan de TV ligt, krijg je een rekening voor onderzoekskosten, en daarnaast bestaat het probleem nog steeds!

Als de TV zonder andere aansluitingen dan de netsnoer, zonder strepen werkt, dan kun je stuk voor stuk de overige apparaten weer aansluiten, totdat de storing terug is. Je weet dan aan welk apparaat het ligt. Het zou overigens niet de eerste keer zijn dat de kabelmaatschappij een storing heeft, en zegt dat het aan de TV ligt. Dit heb ik ook eens meegemaakt. Men kwam bij mij thuis het signaal meten en zei dat het goed was. Toevallig ben ik ook technicus en zag op de meter dat het signaal 1000 maal te sterk!! was. Daar weet een TV niet goed raad mee. Het signaal was ook niet zo zuiver, maar dat kon de monteur met zijn beperkte meetmiddelen niet zien. Een defecte regelversterker in een kastje op de straat was de oorzaak. Ik kreeg in eerste instantie een rekening voor de onderzoekskosten omdat het signaal in orde zou zijn, maar na mijn protest, technisch onderbouwd, werd de rekening kwijtgescholden. Wel een hoop ellende en twee weken zeer slecht beeld. Ik geef niet graag persoonlijke gegevens op een forum door, en raad dat ook ieder ander af, dus helaas kan ik je niet verder helpen. Een goede technicus kan aan de hand van een foto van de storing vaak inschatten wat de oorzaak zal zijn, en dan ook soms nog bij benadering de kosten voor de reparatie.

Succes

Joep

le
door lennox - Mar 28, 2008 om 19:10
4 Antwoorden / 11 Vragen

Het is een 42" Plasma monitor met tv module de LG MZ-42PZ44

de stepen zijn er zowel bij afspelen dvd , tv en pc dus zit denk in de monitor zelf

yt
door ytsma02 - Mar 28, 2008 om 19:33
18 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas hoor je dit soort zaken vaker over LCD tv's, zeker niet alleen van LG. Recent heb ik gehoord dat de levensduur van de huidige generatie plm. 5 jaar bedraagt. De ouderwetse beeldbuis tv ging toch zeker 15 jaar mee. Wij hebben zelfs een gehad die het 20 jaar uithield. Maar ja, daar hebben we nu niets aan. De ontwikkeling van de LCD tv's staat nog in de kinderschoenen. Ik vrees dat het nog wel even zal duren eer dit soort problemen tot het verleden gaan horen.

lu
door luxenburg - Mar 28, 2008 om 23:05
45 Antwoorden / 0 Vragen

een verticale streep ligt vaak aan het scherm zelf.bij een lcd scherm zit de chip op het scherm onder aan geplakt. het scherm zou vervangen moeten worden