ro
door robbin2809 Nov 28, 2015 om 15:36
Elektronica & tv

Mediamarkt ze maken je GEK

Tv van sharp gekocht bij Mediamarkt te Zoetermeer welke vervolgens al vanaf dag 1 defect is. Het betrof eerst de printplaat waar een hard gebrom vandaan kwam, bleek dus de voeding te zijn. Ik de mediamarkt gebeld deze vertelde mij dat ik sharp maar even moest bellen. Ik Sharp gebeld en ja hoor week later kwam er iemand van Sharp zelf bij mij thuis om de printplaat te vervangen, tv uit elkaar gehaald nieuwe printplaat erin en idd het gebrom was vrijwel weg, niets meer aan het handje zou je zeggen maar helaas. Ik zet s'avonds mijn tv aan en de applicaties werken niet waaronder netflix, ik weer Sharp gebeld, bleek een instelling te zijn die vanuit de fabriek al niet goed is maar dat kon verholpen worden dus na twee weken weer een mannetje van Sharp thuis om te repareren. Mannetje weg ik zet de tv aan en ja hoor nu schakelt hij zichzelf uit, applicaties lopen vast doet er een jaar over om aan te gaan, kortom een groot drama. ik weer Sharp gebeld en deze vertelde mij dat ik dit hele verhaal bij de Mediamarkt neer moest leggen en dat ik dan een vervangend product zou krijgen of uiteraard mijn geld terug. Dus hup, ik op naar de mediamarkt tv van 128cm onder me arm, kom daar binnen leg het verhaal uit en ja hoor, helaas, de tv moet eerst naar een reparatiecentrum van de Mediamarkt om ter reparatie aangeboden te worden. Dus tv opgestuurd. krijg ik na twee weken het bericht, meneer uw product is helemaal in orde wij hebben niets gevonden. u kunt de tv weer ophalen. Uiteraard was en ben ik mijn vertrouwen helemaal kwijt in de tv en wil gewoon een vervangend product. Ik heb dan ook een schriftelijk verzoek neer gelegd bij de Mediamarkt zoetermeer, dat ik ondank alles ook nog bereid ben bij hun een nieuw product af te nemen de onderstaande reactie kreeg ik als trouwe klant terug.

MEDIA MARKT ZOETERMEER

Goede dag, Op reactie van uw brief zullen wij u moeten teleurstellen dat wij de Sharp LC50LE760E televisie niet van u gaan overnemen. De garantie waarop u wijst geld voor technische mankementen, daar dit niet een technisch mankement van de televisie is. Zoals uit het reparatie verslag blijkt. Zien wij niet in waarom wij de koop zouden moeten ontbinden of de televisie om te ruilen. Met vriendelijke groet, Media Markt Zoetermeer

met andere woorden meneer u heeft een ondeugdelijk prduct maar wat kan ons dat bommen. wij verkopen iets aan u en u zoekt het daarna maar lekker uit.

Uiteraard ben ik nu het traject ingegaan om de koop te ontbinden en mij te wenden tot de geschillencommissie, mochten we er niet uitkomen. Ik hoop mijn mening alsnog bij te kunnen stellen, maar dan moeten ze wel met een heel goed voorstel komen. Want je trouwen klanten op deze manier met een kluitje het riet insturen is niet echt goed voor je imago als bedrijf.

Mediamarkt zoetermeer ze maken je GEK

1594 17 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 28, 2015 om 15:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......De garantie waarop u wijst geld voor technische mankementen, daar dit niet een technisch mankement van de televisie is. Zoals uit het reparatie verslag blijkt.......

Wat staat er dan als oorzaak in het reparatieverslag?

Cookies
door Cookies - Nov 28, 2015 om 16:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Al gekeken of je de laatste software hebt? KLIK

ro
door robbin2809 - Nov 28, 2015 om 16:05
11 Antwoorden / 3 Vragen

Ja die is door sharp geïnstalleerd en komt overeen met de laatste software-update. in het reparatie verslag staat dus dat er niets aan de hand zou zijn. wat wel degelijk het geval is.

ro
door robbin2809 - Nov 28, 2015 om 16:46
11 Antwoorden / 3 Vragen

en we hebben een winnaar van de policor :-)

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2015 om 17:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt ze toch de tv in de winkel laten aanzetten? Dan kunt u zo zien of er "niets" aan de hand is.

ro
door robbin2809 - Nov 28, 2015 om 17:47
11 Antwoorden / 3 Vragen

@tijger. Dat kan idd en ik weet zeker dat ze dat niet gaan doen want ze vinden een product dat software matig kapot is niet hun probleem, citaat ''technische mankementen, daar dit niet een technisch mankement van de televisie is. Zoals uit het reparatie verslag blijkt. Zien wij niet in waarom wij de koop zouden moeten ontbinden'' met andere woorden, meneer u heeft bij ons een auto gekocht alleen is de software van de module die de brandstofinspuiting regelt kapot dus de auto schokt wel als een gek maar is niet ons probleem want het is softwarematig. Dat is een beetje het niveau van Mediamarkt. Lijkt me verstandig dat ze daar mensen met een fatsoenlijke opleiding aannemen die normaal beleid kunnen schrijven.

Cookies
door Cookies - Nov 28, 2015 om 18:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kwa software / app is de Sharp bepaald geen technisch hoogstandje. Inderdaad erg traag bij de apps, maar ook een verschrikkelijke onhandige, onlogische indeling.

Dat de t.v. uit zichzelf uitschakelt, heeft misschien met de instellingen te maken. Ik heb mijn t.v. ook zo ingesteld dat hij na 2 uur inactiviteit uitschakelt.

En vastlopende apps kan gebeuren, heeft dan meer met de apps te maken (bij mij loopt bijv. de RTLXL app regelmatig vast, erger nog daardoor slaat de hele (Samsung) t.v. vast). Of je wifi verbinding is traag/slecht.

ro
door robbin2809 - Nov 28, 2015 om 18:24
11 Antwoorden / 3 Vragen

@Carola.83

Ik heb idd ook op verschillende forums gelezen dat het huilen met de pet op is voor wat betreft Sharp. Ik ben ook van mening dat ik een behoorlijke miskoop heb begaan. Ik heb hiervoor Philips en LG gehad, nooit problemen mee ondervonden. Deze tv van Sharp spant echt de kroon, dat is ook de reden, denk ik, dat ze geen Sharp meer verkopen.

diumenge
door diumenge - Nov 29, 2015 om 08:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Doet de tv het bij normaal gebruik, dus apps e.d., wel goed?

diumenge
door diumenge - Nov 29, 2015 om 08:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus geen apps bedoelde ik uiteraard.

ro
door robbin2809 - Nov 29, 2015 om 12:16
11 Antwoorden / 3 Vragen

@Diumenge

Als je bedoelt of de TV beeld geeft als ik naar 1 zender kijk is het antwoord ja. Als je bedoelt of de TV normaal gebruikt kan worden is het antwoord nee. Het duurt ongeveer 2 a 3 minuten voor de TV aangaat, daarnaast is het een smart tv en kijk is dus vrijwel geen normale televisie met het apparaat het is tenslotte een smart tv die is ontwikkeld om bijvoorbeeld Netflix mee tekijken of Youtube filmpjes mee af te spelen. als deze applicaties niet werken houdt het dus in dat het product niet voldoet aan de eigenschappen waaraan het zou moeten voldoen en dus ondeugdelijk. Ik heb dit probleem nooit ondervonden bij mijn andere TV's, LG en Samsung. Ik heb dus een hele foute keuze gemaakt om Sharp aan te schaffen helaas. De verschillende reviews zelfs op Amerikaanse sites liegen er niet om er zij dus nog veel meer mensen die te kampen hebben gehad met dit probleem en het product per direct hebben geretourneerd.

Cookies
door Cookies - Nov 29, 2015 om 13:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je vaak naar Netflix kijkt, is een Chromecast misschien wat voor je?

ro
door robbin2809 - Nov 29, 2015 om 21:19
11 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 29 nov 2015, 13:15]Als je vaak naar Netflix kijkt, is een Chromecast misschien wat voor je?

Dat zou eventueel kunnen, dat is dan een bewuste keuze om speciaal randapparatuur aan te schaffen. Ik verwacht een degelijk product. Als ik een laptop koop verwacht ik ook dat het toetsenbord het doet en dat ik niet nog eens appart een los toetsenbord moet kopen.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2015 om 21:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@robin2809

Uw opmerking is heel ongepast.

ro
door robbin2809 - Nov 29, 2015 om 21:23
11 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 29 nov 2015, 21:20]@robin2809

Uw opmerking is heel ongepast.

lang leven het vrije woord

ge
door gerboe - Nov 30, 2015 om 15:30
806 Antwoorden / 0 Vragen

Daar gaan we weer. De moderatie verandert de openingstekst zonder aan te geven dat er een edit geweest is. En ook nog eens halfslachtig verwijderen van diverse reacties. Als reacties nergens meer op slaan kunnen die toch ook weg?! Beste mensen, er kunnen dus nog drie reacties weg.
Wakker worden.

ro
door robbin2809 - Nov 30, 2015 om 17:05
11 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gerboe schreef op maandag 30 nov 2015, 15:30]Daar gaan we weer. De moderatie verandert de openingstekst zonder aan te geven dat er een edit geweest is. En ook nog eens halfslachtig verwijderen van diverse reacties. Als reacties nergens meer op slaan kunnen die toch ook weg?! Beste mensen, er kunnen dus nog drie reacties weg.
Wakker worden.

Ook deze laten we even verwijderen