eu
door eup1955 Oct 23, 2010 om 15:07
Elektronica & tv

Mediarecorder van UPC

Hallo

Wij hebben al een jaar of 5 een media recorder van UPC in
gebruik waar we natuurlijk wel voor moeten betalen omdat
we film 1 en eredivisie live hebben en we kunnen er programmas mee opnemen.
Maar sinds enkele dagen krijgen we steeds een melding op de tv dat de media recorder binnen 3 min.standby gaat.
dus moet je op oke drukken en dan is het weer weg.
contact opgenomen met UPC er zou een monteur langs komen,dat is ook gebeurd en die heeft een nieuwe geplaatst
maar nu is het probleem nog niet verholpen hij blijft het nog doen,er komt gewoon in UPC modus onder in beeld ook hoe dat een programma aankondigt dat hij binnen 3 min standby gaat,het is wel een probleem wand je kan geen film of voetbal opnemen,ik heb weer UPC gebeld
weer 45 min aan de telefoon gehangen met het bekende muziekje,maar nu zeggen ze dat het aan mijn TV ligt.
Ik zou niet weten waar ik het moet zoeken,mijn tv kan dat toch nooit zo mooi in beeld brengen onder in de tv
weet iemand raad

mvg

eup&

1950 10 Rapporteer

kiran
door kiran - Oct 23, 2010 om 15:32
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@eup1955

Lijkt wel of hij in de 'slaapstand' staat?
Zou eens in het menu van de decoder gaan zoeken of dat Uit te zetten is.

eu
door eup1955 - Oct 23, 2010 om 15:43
42 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Kiran

In het Menu staat hij wel degelijk uit,daar heeft de monteur ook nog naar gekeken
dan zit er 2 uur tussen en dan weer 4 uur maar ook 1 uur dat hij standby wil gaan
Ik kan er geen touw aan vast knopen

bedankt voor u reactie

eup@

kiran
door kiran - Oct 23, 2010 om 16:05
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@eup1955

2/4/1 uur ... suggereert toch een 'slaapstand instelling'. En als je hem AAN zet? Kan je dan zelf een tijd instellen? Bv: 6/8 uur? Zou dan instellen, en dan later nog eens UIT proberen? Kan u in ieder geval een tijd opnemen.

Aan de andere kant: als hij uit zichzelf steeds verspringt? Je zou dan toch zeggen dat 't apparaat iets mankeert. Hoop dat er nog iemand zich komt melden met de ervaring van 't zelfde apparaat .... en de oplossing kan aanreiken.
[ga ik nu ook even aan 't touwtje hangen ;)]

eu
door eup1955 - Oct 24, 2010 om 11:52
42 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Kiran

er zitten maar 2 opties aan de media box dat is uit of aan en bij mijn staat hij aan
dit is mijn geadviseerd door UPC omdat hij dan zijn Updates kan instaleren + dat ik dan ook films kan downloaden op alle tijden.

mvg

Eup@

lo
door loesje48 - Oct 24, 2010 om 12:25
116 Antwoorden / 17 Vragen

Beste eup1955,

Grappig dat u geadviseerd wordt om de mediabox aan te zetten, mij werd juist geadviseerd om m uit te zetten, zodat het apparaat updates kan installeren. Ik heb een hele tijd geleden gebeld met UPC omdat onze mediabox bij het aanzetten een tijdje (eerste 3 min) zeer slecht reageert op de afstandsbediening (alle knoppen die je indrukt, doet-ie dubbel, en als je te lang op de volumeknop drukt springt-ie naar RTL4, heel vervelend) én omdat regelmatig tijdens het TV kijken de mediobox uit ging om softwareupdates te installeren. Zo zijn er al meerdere films tijdens het opnemen afgebroken. Ik moest toen t ding resetten (hielp natuurlijk niet), en volgens de callcentre medewerkster komen updates echt alleen 's nachts voor, en als ze overdag voorkomen, dan heeft-ie te lang aangestaan en niet kunnen updaten (??!!??).
Anyway, n tijdje geen updateproblemen gehad, tot 2 weken geleden: ik had m uit gezet, en wilde m later weer aanzetten, en toen had hij zichzelf gereset: moest alles weer opnieuw instellen (taal, regiocode etc), en sindsdien ook een paar keer gehad dat ik de waarschuwing kreeg dat hij in standby ging (met name tijdens het beluisteren van digitale radio), en ook weer dat om kwart voor negen savonds (ja, fijn net tijdens het begin van n film) hij weer ging updaten. ik denk dus niet dat het aan het apparaat ligt, maar aan instellingen van UPC. Probleem is dat callcentermedewerkers steeds met non-oplossingen komen (batterij vervangen van de afstandsbedieing, terwijl het apparaat het probleem heeft bij zowel de UPC- als de universele afstandsbediening, en de TV wel gewoon reageert, en resetten de afgelopen 2 keer ook niet heeft gewerkt), terwijl je lang in de wachtrij staat, en UPC zo aan je verdient (en jij nog steeds met het probleem zit).
ik heb inmiddels geprobeerd me erbij neer te leggen, maar soms krijg ik de neiging het apparaat t raam uit te gooien.
Succes dus

lo
door loesje48 - Oct 24, 2010 om 12:33
116 Antwoorden / 17 Vragen

Er ging bij mij net ineens een lampje branden: dat standby gebeurde bij mij dus nadat het apparaat zichzelf had gereset, dus alle instellingen ook (en er zaten ineens heel veel instellingen heel anders die we (zeker te weten) zelf nooit daarvoor hadden moeten wijzigen...) en met Freya's opmerking over slaapstand instelling, toch maar even ons apparaat bekeken, enjawel hoor: na 210 min gaat t apparaat in standby. Bij deze is mijn probleem opgelost (denk ik):
* druk op de UPC afstandsbedieing op menu
* ga naar instellingen (3x pijltje naar beneden)
* ga naar energieverbruik instelingen (3x pijltje naar beneden)
* zet standby in op "uit" (enkele keren op pijltje naar links of rechts)
* druk op OK
Voila!
(dwz ik ga ervanuit dat het nu opgelost is bij mij, laat even weten of het bij u ook zo is. Als de energieinstelling echt op "uit" staat, tsja, dan weet ik t ook ff niet meer!

lo
door loesje48 - Oct 24, 2010 om 12:35
116 Antwoorden / 17 Vragen

Ohja, je kan bij "tijd" in dat menuutje dus ook zelf de standby tijd instellen (met de cijferknoppen o de afstandsbediening), de maximum waarde is 240 minuten (4 uur)

eu
door eup1955 - Oct 25, 2010 om 14:30
42 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Loesje

dan geloof ik dat u toch een ander model media box heeft,want bij mij kan ik dit niet doen,ik heb maar 2 opties uit of aan,en verder kan ik hem niet instellen.
deze media box is ook anders als de eerste die ik had,wat betreft ook de instellingen,ik ga maar weer eens bellen,dat laatste keer hebben ze mijn gezegd dat ik een paar updates ben misgelopen dus moest ik weer alle updates opnieuw binnen halen,hoe kan ik nou enkele updates missen als hij altijd op standby staat
ik heb de handeling gedaan hoe heeft verteld,maar bij mij lukt het niet

mvg

eup@

eu
door eup1955 - Oct 25, 2010 om 14:46
42 Antwoorden / 20 Vragen

Maar toch bedankt voor uw hulp,ik ga zeker verder kijken,ik heb net gebeld
ik kreeg wel is waar gelijk verbinding,het ligt toch aan de updates zeggen ze.
ik zeg gek dat ik het alleen heb,nee er zijn er meerdere werd mij verteld?????

nou weet ik het helemaal niet meer,normaal ben ik handig in deze dingen.
maar die monteur heeft alleen een nieuwe media recorder geplaatst en opnieuw ingesteld,maar de handleiding heeft hij weer mee genomen +alle extras wat er bij hoord de kabels en de koppelingen om ze op het net aan te sluiten zelfs de batterijen van de afstandbediening en de scartkabel als je toch alles opnieuw aan het in staleren ben kan je beter ook dat vernieuwen.
Ik ben blij dat het bij u verholpen is

mvg

Eup@

upcwebcare
door upcwebcare - Oct 27, 2010 om 16:32
46 Antwoorden / 0 Vragen

@Eup1955,

Het probleem lijkt met de nieuwe stand-by functie te maken te hebben. Je kan in het menu aangeven wanneer de box naar stand-by gaat. Het lijkt erop dat er in jouw geval iets fout gaat. We willen graag uitzoeken wat er aan de hand is. Kun je een email sturen naar webcare@upc.nl met daarin je postcode en huisnummer? Vermeld in de titel van de email s.v.p. dat het naar aanleiding van dit topic is.

We nemen vervolgens zo snel mogelijk contact met je op.