id
door ideetje Jun 9, 2005 om 14:19
Elektronica & tv

Medion

Ik heb 2,5 jr geleden een digitale camera bij de aldi gekocht. Na 1 jr. kreeg de camera problemen met zijn sluiter. Keurig door Medion geholpen. Originele aldi-bon meegestuur. Kreeg nwe. camera, welke na een jaar afgelopen april ook een sluiter-probleem kreeg. Opnieuw naar Medion verzonden. Een maand daarna kreeg ik een telefoontje met de mededeling, dat de camera niet gemaakt zal worden, maar dat een nieuwe camera naar mij onderweg is. Echter ik moest wel goed begrijpen dat ik nu geen garantie meer krijg. Hier was ik het niet mee eens, want voor het zelfde geld sturen ze me een camera waar iets aan mankeert en kan ik dus geen verhaal meer halen. Nu is mijn vertrouwen in de sluiters van de medion-camera's toch al verdwenen. Dus wat als deze camera ook zo'n defect vertoond? Mijn vraag: mag medion mij een nieuwe camera sturen zonder garantie? Of heb ik toch recht op een garantie bij een nieuw product? Bij voorbaat dank. Else

336 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 10, 2005 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag ideetje,

Het lijkt krom, maar het is recht. Je hebt je eerste camera 2,5 jaar geleden gekocht. Op die camera zat waarschijnlijk 1 jaar fabrieksgarantie. Je hebt toen een nieuwe gekregen, blijkbaar weer met 1 jaar garantie. Dat is al heel bijzonder omdat je slechts eenmalig fabrieksgarantie hebt en dat is uitsluitend het geval op de datum van je eerste aankoop. Nu ziet het er naar uit dat je camera weer vervangen wordt. Dan is het wettelijk helemaal in orde dat je op de laatste camera (de camera die je dus nu krijgt) géén garantie meer hebt. Ik zou er dus maar een beetje op vertrouwen dat je geen defect produkt krijgt en dat deze camera ook niet na verloop van tijd weer hetzelfde probleem gaat geven. In dit geval heb je dus geen recht op garantie bij een nieuw produkt!. Sukses met je camera, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2005 om 00:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn bedankt Ton voor je reactie. Nu kan ik het  loslaten.

ve
door verwijderd - Jul 22, 2005 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maareh...waarom in vredesnaam n camera kopen bij n supermarkt???? Ga je voor je foto's vast en zeker ook naar de Kruitvat ofzo???

Eigen schuld, dikke bult ;-) Nee, maar zonder gekheid, de fotospeciaalzaak mag dan wel n tikkie duurder zijn, de service en omruil/garantie e.d. in dit soort 'niet tevreden, wat nu?' gevallen zijn gewoon TIG keer beter. Ik kon zonder problemen n lens omruilen bij Cityfoto, die ik al zeker 6 maanden in gebruik had...en niet geheel zonder gebruikerssporen aanleverde!

En qua afdrukkwaliteit...daar heb ik t maar helemaal niet over. Bij goede fotozaak printen ze je foto's uit op ECHT fotopapier en vaak binnen n uur al klaar. 100 foto's € 29,- kom ik bij de Kruitvat ook niet tegen...ROYAL kwaliteit (dik papier dus, met gouden letters achterop) en keuze witrandje erom enz.