jo
door jools Apr 12, 2005 om 20:29
Elektronica & tv

Meldpunt klachten telefonische colportage/enquetes

Ik ben vandaag op zeer onbeschofte wijze telefonisch benaderd door de
firma  KMO. Mijn vraag is waar ik terecht kan met een klacht over
de handelwijze van dit bedrijf.

792 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jools,

Wie en wat is KMO? Kun je wat meer informatie geven over dit bedrijf en wat beter omschrijven hoe ze je behandeld hebben en in welk kader? Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Read,

Dat ik niet weet we ze zijn, maakt onderdeel uit van mijn klacht. Men willde namelijk niets vertellen, anders dan de naam KM. Dit naar aanleiding van mijn herhaalde weigering hun vragen te beantwoorden en mijn verzoek om mijn naam en telefoonnummer uit hun bestanden te verwijderen, wat geweigerd werd. Toen ik naar de naam van de telefoniste vroeg, kreeg ik de 'supervisor' aan de lijn die mij doodleuk vertelde dat ik 'niet lekker bezig was'. Zijn naam wilde hij ook niet vertellen, want 'dat ging mij niets aan'. Vervolgens werd de verbinding verbroken.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, typyfoutje: KMO

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag jools,

Via de kvk heb ik 19 adressen gevonden van firma's en stichtingen die KMO heten. Omdat je hen gebeld hebt kun je toch ook afleiden waar (in welke plaats) jouw KMO gevestigd is. Als je dat wil doorgeven kom ik wellicht wat verder. Nogmaals groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Read,

Ik heb hen niet gebeld, maar zij mij! Anywho, ik heb ook gesnuffeld in het telefoonboek en kwam zo'n acht KVK-inschrijvingen tegen. Een van die bedrijven heeft inderdaad een dienst waarbij men telefonische enquetes in opdracht uitvoert. Ik heb ze inmiddels een mail gestuurd met de vraag of zij mij telefonisch benaderd hebben.

Maar een meldpunt of instantie voor dit soort klachten bestaat dus niet?

Hoe dan ook, mijn hartelijke dank voor je antwoord en je moeite!

jools :)

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jools,

Voorzover ik weet is er momenteel nog geen instantie waar je dit kunt melden en/of een klacht kunt indienen. Toevallig zijn vorige week wel kamervragen door de minister over ongevraagde telefoontjes beantwoord. De minister heeft het voornemen om op termijn bindende spelregels op te stellen en een 'waakhond' op te richten. Maar zover is het dus nog niet. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2005 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan? Als je geen zin in een enquete of zo hebt dat gewoon zeggen en gesprek beeindigen.Vaak kan een telemarketingbedrijf niet zelf bestanden aanpassen/verwijderen, maar moet de opdrachtgever dat doen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2005 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoe krijg ik het voor elkaar om niet meer te worden gestoord door colcentre's?!