Meldpunt klachten telefonische colportage/enquetes
Ik ben vandaag op zeer onbeschofte wijze telefonisch benaderd door de
firma KMO. Mijn vraag is waar ik terecht kan met een klacht over
de handelwijze van dit bedrijf.
Dag jools,
Wie en wat is KMO? Kun je wat meer informatie geven over dit bedrijf en wat beter omschrijven hoe ze je behandeld hebben en in welk kader? Groeten, Ton.
Hoi Read,
Dat ik niet weet we ze zijn, maakt onderdeel uit van mijn klacht. Men willde namelijk niets vertellen, anders dan de naam KM. Dit naar aanleiding van mijn herhaalde weigering hun vragen te beantwoorden en mijn verzoek om mijn naam en telefoonnummer uit hun bestanden te verwijderen, wat geweigerd werd. Toen ik naar de naam van de telefoniste vroeg, kreeg ik de 'supervisor' aan de lijn die mij doodleuk vertelde dat ik 'niet lekker bezig was'. Zijn naam wilde hij ook niet vertellen, want 'dat ging mij niets aan'. Vervolgens werd de verbinding verbroken.
Nogmaals dag jools,
Via de kvk heb ik 19 adressen gevonden van firma's en stichtingen die KMO heten. Omdat je hen gebeld hebt kun je toch ook afleiden waar (in welke plaats) jouw KMO gevestigd is. Als je dat wil doorgeven kom ik wellicht wat verder. Nogmaals groeten, Ton.
Hoi Read,
Ik heb hen niet gebeld, maar zij mij! Anywho, ik heb ook gesnuffeld in het telefoonboek en kwam zo'n acht KVK-inschrijvingen tegen. Een van die bedrijven heeft inderdaad een dienst waarbij men telefonische enquetes in opdracht uitvoert. Ik heb ze inmiddels een mail gestuurd met de vraag of zij mij telefonisch benaderd hebben.
Maar een meldpunt of instantie voor dit soort klachten bestaat dus niet?
Hoe dan ook, mijn hartelijke dank voor je antwoord en je moeite!
jools :)
Dag jools,
Voorzover ik weet is er momenteel nog geen instantie waar je dit kunt melden en/of een klacht kunt indienen. Toevallig zijn vorige week wel kamervragen door de minister over ongevraagde telefoontjes beantwoord. De minister heeft het voornemen om op termijn bindende spelregels op te stellen en een 'waakhond' op te richten. Maar zover is het dus nog niet. Groeten, Ton.
Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan? Als je geen zin in een enquete of zo hebt dat gewoon zeggen en gesprek beeindigen.Vaak kan een telemarketingbedrijf niet zelf bestanden aanpassen/verwijderen, maar moet de opdrachtgever dat doen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Factuur onterecht ontvangen
Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?).
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee
...
Lees meer
OV saldo verlopen card online terugvragen
OV saldo verlopen card online terugvragen lukt van geen kant. Je komt in een cirkel terecht, steeds kom je weer uit aan het begin. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer