elvinzo
door elvinzo Feb 21, 2006 om 16:05
Elektronica & tv

Mijn dect-telefoon geeft een brom op mijn antwoordapparaat

Onlangs heb ik een dect-telefoon gekocht; eerst een goedkope Profoon van ong. 30 euro. Deze bleek een brom te veroorzaken op mijn antwoordapparaat. In de veronderstelling dat er een verband was met de goedkoopheid van het apparaat heb ik daarna een Motorola ME 4251 gekocht, 1.8 Ghz van 70 euro. Deze blijkt echter dezelfde brom te geven. Bovendien hoor ik tijdens het bellen een soort stofzuigergeluid op de achtergrond, dat vind ik nog niet zo storend, maar toch heb ik ook dat liever niet dan wel.

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan en is dit op te lossen? Moet ik dan een ander antwoordapparaat gaan aanschaffen? Voor de goede orde, het basisstation staat op een centimeter of 30 van een loudspeaker. Het verplaatsen naar een meter afstand daarvan heeft niets opgeleverd.

2458 4 Rapporteer

md
door mduiker - Feb 21, 2006 om 17:43
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ha!

Het veroorzaken van de brom kan een aantal oorzaken hebben.

1) De adapter van de dect-telefoon... is de brom weg wanneer je deze in een stopcontact verder weg steek?

2) Instraling op telefoonsnoer.. er zijn koolstof kralen in de handel waardoor je het telefoonsnoer wikkeld welke de brom opheffen.

holstein
door holstein - Feb 22, 2006 om 08:14
922 Antwoorden / 16 Vragen

Het is volgens mij pure inslag op het antwoordapparaat, dat zal wel niet goed genoeg afgeschermd zijn tegen dit soort telefoons.
Met zo'n hand en basisstation maak je gebruik van zender/ontvanger en je zou bij de winkel eens kunnen vragen over een beter afgeschermd antwoordapp.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 25, 2006 om 16:21
16950 Antwoorden / 202 Vragen

Interferentiebrom kan soms ook eenvoudig worden verholpen door bij één van de apparaten de stekker om te draaien.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 25, 2006 om 16:22
16950 Antwoorden / 202 Vragen

ps in dit geval dus de stekker van het antwoordapparaat.