He
door Henriette1966 May 20, 2016 om 15:20
Elektronica & tv
Mijn wasmachine van nog net geen 4 jaar oud begint bij de   deksel te roesten.

Mijn wasmachine van nog net geen 4 jaar oud begint bij de deksel te roesten.

Nu is er een monteur geweest en die overlegt met de fabricant...maar hij acht de kans klein dat dit wordt vergoed.
Maar ik weet niet wat ik moet doen...ik heb de wasmachine gekocht bij een winkel die is toch verantwoordelijk.
En ik ben van plan als de fabricant niks wil doen om de winkel aanspraakelijk te stellen.

16432 20 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 20, 2016 om 15:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zo te zien, staat de wasmachine in een erg vochtige ruimte en ook zo te zien, is het vlg mij een goedkoop C-merk?

getty
door getty - May 20, 2016 om 15:33
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar om een beetje roest aan de buitenkant, kan de machine toch nog wel goed zijn werk doen, lijkt mij?

tijger1
door tijger1 - May 20, 2016 om 15:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Masr zo erg is dat toch niet? Het zit niet binnenin.

getty
door getty - May 20, 2016 om 15:44
4179 Antwoorden / 10 Vragen

De winkelier aansprakelijk stellen zal u niets opleveren.

Cookies
door Cookies - May 20, 2016 om 15:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Behandel het roestgedeelte met primer en smeer er eventueel wat witte (radiator)lak op. En zorg dat de ruimte niet zo (lang) vochtig blijft.

frtits22
door frtits22 May 21, 2016 om 03:23
46 Antwoorden / Vragen

Hammorite werkt beter. Kan meteen over roest heen.
Te verkrijgen bij iedere bouwmarkt.

audb
door audb - May 20, 2016 om 15:57
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Is er een action in de buurt haal dan een spuitbus tegen roest , haal de stroom van de machiene en schuur dan zoveel mogelijk roest en afgebladerde verf weg en spuit daar maar de roest mee in.)als het kan ook tussen de open delen spuiten.

Laat dit goed drogen en herlaal het voor de zekerheid nogmaals daarna kan met verf voor ijzer het worden dicht geschilderd of afgedekt worden met goede plak plastiek zodat er geen vocht meer bij kan komen.

Zelf hebben we een Bosch en daar zit ook roest in dus wat de opmerking `goedkoop C-merk` betreft gaat dat niet op en Whirlpool is een dochter onderneming van Philips geweest dus zeker geen C merk.

Maar helaas zal u geen beroep kunnen doen op de winkel of fabrikant zelfs de duurste merken zijn gebouwd om niet langer dan 3 jaar mee te hoeven gaan anders verdienen gewoon te weinig is uit een onderzoek gebleken.

Maar wat ik me wel afvraag is of dit een boven lader is of een voorlader.

Bij een voorlader gebeurt het namelijk sneller bij het bakje voor de wasmiddelen of onder de deur omdat er altijd wel iets wat water uitslijpelt.

Bij een boven lader zou het alleen mogelijk zijn als u de was te nat uit de machiene haalt maar hoe dan ook beter is om een oude handoek bij de machiene te leggen en zonodig daar mee de machiene meteen af te drogen wat dus niet altijd gebeurt ....

Cookies
door Cookies May 20, 2016 om 16:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Whirlpool is allang een C-merk. Voor 300 - 350 euro koop je geen A of B merk.

tenormin
door tenormin May 20, 2016 om 16:20
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@audb, nou, mijn Bosch Max XX heb ik al sinds 1996, kan er geen plekkie roest op terugvinden, hoor. Hoop alleen niet dat ie het "hoort", gaat ie het alsnog doen: roesten.

Gerry1969
door Gerry1969 May 20, 2016 om 19:00
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Whirlpool is ook nooit een dochteronderneming van Philips geweest. Caroline is nog mild Alle Whirlpool spul van ha eind haren 90 is E en geen C merk. Het zit in de klasse van Indesit niet meer en niet minder.
Diewilik

tijger1
door tijger1 May 20, 2016 om 20:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heb al meer ddan tien jaar een Miele, is uiteraard ook geen roestplekje op te bekennen, ook niet bij het wasmiddelenbakje. En waarom zou daar water sijpelen en dan nog, dat veroorzaakt nog geen roest.

Ook de vorige Miele's gingen zonder roest de deur uit.

Ma
door Mat Matheij May 20, 2016 om 23:43
986 Antwoorden / 3 Vragen

We zouden hier noch reclame moeten maken of afkraken. Ik meende wel degelijk dat Philips is verder gegaan onder de naam Whirlpool en Indesit het nood lijdende Italiaanse bedrijf is. Beiden in de goedkopere klasse maar goed voor zes jaar onafgebroken en roestvrij gebruik. Bij juist onderhoud. Even rekenen wasmachine 350€/6. Miele 1000-1500€/10. En dan nog het stroomverbruik van een machine van 10-15 jaar geleden.

Gerry1969
door Gerry1969 May 21, 2016 om 00:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hier slaat u een heel belangrijk punt over. De Miele wast aanzienlijk schoner dan de B en C merken. Ook gaat door de speciale honingraattrommel uw kleding langer mee. Soms stopt men voor €500 aan kleding in een wasmachine van €350, dat is toch raar!
Daarnaast draait een Miele vaak 15 tot 20 jaar dus de rekensom klopt 'm.i. ook niet helemaal. Ja het stroomverbruik van een nieuwe machine ligt lager maar als je 200 wassen per jaar draait laat het 100Kwh schelen, dus 25 euro. Plus de kans op reparatiekosten is veel kleiner. Dus uw simpele berekening gaat gewoonweg niet op. Mvg Diewilik

Ma
door Mat Matheij May 21, 2016 om 04:52
986 Antwoorden / 3 Vragen

Die honingraattrommel -hoe kom je erop- is een ontwikkeling van de laatste tijd. U heeft een punt wanneer U zegt dat een Miele een beter was resultaat geeft dan een Indesit/Whirlpool van 350€. Maar er zijn ook Zanussi's te krijgen voor ca 400€ de Bosch en Siemens in het middensegment en dan komt daarna tweemaal zo duur als het midden segment de Miele. En ja na 10 jaar is dat een stroomslurper. Vgl. We hadden eerst klasse A en nu A+++. Het antwoord ligt voor de hand energieverbruik is een niet verwaarloosbare faktor.

Gerry1969
door Gerry1969 May 21, 2016 om 13:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beste Mat ik heb tot 2010 in de wit/bruingoed gezeten. De honingraattrommel bestaat al sinds 2001 das dus niet heel recent.
Dus de vraag is hoe komt u erop dat mijn informatie niet zou kloppen

Google het maar even na, is zo te vinden
Diewilik

marita5
door marita5 - May 20, 2016 om 16:00
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Henriette1966 ,

Hoe kan ik roest van de buitenkant wasmachine verwijderen .

Verwijder loszittende roest met staalborstel of schuurpapier en behandel de roest met Hammerite verf (spuitbus of kwast).

Of de roest die loszit er afborstelen en dan met zo’n oranje spuitbus met roestomvormer van Brunox behandelen .

Bron : goeievraag.nl

Ma
door Mat Matheij May 20, 2016 om 23:36
986 Antwoorden / 3 Vragen

Nou ja. Dit is niet een van de beste uit de al gerenommeerde lijst van antwoorden. Ik denk dat gebrek aan onderhoud door vraagsteller aannemelijker is dan enige aansprakelijkheid. Plus de mogelijke vochtige alsook slecht geventileerde omgeving.

wi
door wimwest - May 20, 2016 om 16:03
45 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft inderdaad niets te maken met de favrikant en kunt slechts de winkel aansprakelijk stellen voor non-conformiteit. Deksel behoort niet binnen deze periode te roesten.

jo
door jorisw May 20, 2016 om 20:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar gezien de leeftijd moet de consument wel aantonen dat het komt omdat het apparaat niet deugt.

marita5
door marita5 - May 20, 2016 om 16:04
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Audb ,

zelfs de duurste merken zijn gebouwd om niet langer dan 3 jaar mee te hoeven gaan ,

Daar herken ik mezelf niet in , Wasmachine Miele 20 jaar gehad , een nieuwe Miele gekocht en deze is inmiddels weer 8 jaar .

jo
door jorisw May 20, 2016 om 20:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is dan ook borrelpraat dat apparaten zo worden ontworpen dat ze na 3 jaar kapot gaan. Mensen die dat beweren zouden m.i. eerst eens met bewijzen moeten komen voordat ze dat soort dingen zeggen.

marita5
door marita5 May 20, 2016 om 20:45
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@audb zegt ook nog , is uit een onderzoek gebleken , ik zou wel eens graag willen weten welk onderzoek dit is geweest want daar klopt geen bal van .

frtits22
door frtits22 May 21, 2016 om 03:32
46 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk is die 3 jaar onzin. 6-8 jaar is redelijk, afhankelijk van de intensiteit van gebruik.
Aan de andere kant heeft het TV-programma 'de Rekenkamer' aangegeven dat je beter een wat goedkopere wasmachine kunt kopen dan een enorm dure. Die enorm dure (Miele) gaat dan wel veel langer mee, maar na 20 jaar was je dan ook wel met een machine die qua techniek 20 jaar achter loopt. Lees: meer water en energie verbruikt.

marita5
door marita5 May 21, 2016 om 07:59
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Frtits22 , dit kan wel zo zijn , maar ik merk er bitter weinig van , wanneer ik was zit ik altijd op lage stroom ( dubbele meter ) ook waterverbruik merk ik niks van .

frtits22
door frtits22 May 21, 2016 om 14:29
46 Antwoorden / Vragen

Nee, als je al 20 jaar met dezelfde machine wast, dan merk je geen verschil in verbruik.
Je zit overigens niet op lage stroom, maar op laag tarief. Je betaalt dan minder per verbruikt kWh.
Die dubbele meter kost je overigens extra aan vastrecht en jouw hoog tarief is hoger dan het tarief van mensen met een enkele meter. Voor een gemiddeld huishouden is een dubbele meter financieel meestal ongunstig. Reken dat in jouw specifieke geval maar eens na. Het verschil zal niet schrikbarend zijn.
Je hebt wel 3x meer betaald voor de aanschaf van de dure wasmachine. Miele, er is geen betere. Dat klopt, maar er is wel een slimmere keuze. Zoek maar even op op uitzendinggemist: de rekenkamer, wasmachine.

marita5
door marita5 May 21, 2016 om 19:14
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ga geen discussie voeren / of iets opzoeken boeit mij niet , ben tevreden met mijn wasmachine en daar laat ik het bij .

He
door Henriette1966 - May 20, 2016 om 16:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hij staat in een droge ruimte...met verwarming...en als je bijns 600 euro goedkoop vind...tis een whirlpool..

Cookies
door Cookies - May 20, 2016 om 16:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......zelfs de duurste merken zijn gebouwd om niet langer dan 3 jaar mee te hoeven gaan .....

Over deze zin had ik heen gelezen: onzin, ik doe altijd ruim 10 jaar met mijn wasmachines. En dan nog doen ze het, koop alleen een nieuwe voor de nieuwere technologie.

tenormin
door tenormin May 20, 2016 om 19:12
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Luxe "probleem".

Cookies
door Cookies May 20, 2016 om 19:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

????

Cookies
door Cookies - May 20, 2016 om 16:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan vind ik het erg vreemd dat hij nu al roest. Ik dacht dat het om de AW6735 ging, maar welk model heb je dan? Bijna 600,- euro vind ik niet spotgoedkoop.

DOOR HENRIETTE1966 - 20 MEI 2016 OM 16:15
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Hij staat in een droge ruimte...met verwarming...en als je bijns 600 euro goedkoop vind...tis een whirlpool..

gerbera
door gerbera - May 20, 2016 om 16:45
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik het wel heb is het een bovenlader. De oorzaak is dan vochtvorming waardoor de laklaag loslaat. Er zijn al een paar goede tips gegeven om dit te behandelen. Denk dat u bij de fabrikant cq winkelier weinig kans maakt, zij gooien het waarschijnlijk op niet goed afdrogen van het deksel.

Cookies
door Cookies - May 20, 2016 om 16:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je een handig familielid of buurman hebt, kun je ook een nieuwe deksel aanschaffen bij deze shop https://www.homepart.nl/c/wasmachine-onderdelen/whirlpool/behuizing-knoppen-enz/bovenblad

aurora1
door aurora1 - May 20, 2016 om 17:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of een nieuw deksel erop monteren, of roestomvormer zoals voor auto's e.d. wordt gebruikt erop aanbrengen (eventueel een paar keer en steeds goed laten drogen) en erna vloeibare emaille aanbrengen. Als alles goed droog en hard is insmeren met autowax.
Als tzt dan weer roest doorkomt dit alles herhalen.
Ik zou niet zo gauw gaan schuren om gaten te voorkomen.
Verder de machine steeds na gebruik goed drogen en de klep eerst open laten staan.
Vloeibaar emaille is bijv. hier te koop: https://www.gamma.nl/assortiment/griffon-emaille-repair-20-ml/p/B419623

me
door mein33 - May 20, 2016 om 17:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

"Roest" begint altijd op een heel klein plekje en als dat kleine plekje direct behandeld zou zijn dan was er nooit en te nimmer op een dergelijk groot deel van de wasmachine roestvorming opgetreden.
Deze grote roestplek zit er echter niet van gisteren op vandaag, maar woekerd reeds over een langere periode.
De roetsvorming gaat echter nog veel verder dan nu zichtbaar is, nl. onder de witte emaillelak en als u daaraan peutert dan wordt er als maar meer roestvorming zichtbaar.
U had zich overigens met uw klacht moeten wenden tot de leverancier van de wasmachine.
Tevens moet u kunnen aantonen dat de roestvorming vanwege een fabricagefout is opgetreden en niet is ontstaan door een door uzelf veroorzaakte lakbeschadiging. Ook had u bij het eerste zichtbare roestplekje al moeten reclameren en maatregelen moeten treffen om het roesten te stoppen.
Al met al, mede gelet op de leeftijd van de wasmachine, maakt u weinig kans op coulance.
Informeer eens bij uw rechtsbijstandverzekeraar hoe zij hier over denken, mogelijk zien zij nog een mogelijkheid om u te helpen.

"Rust roest, maar roest rust nooit"  ;-))

ro
door ronny530 - May 20, 2016 om 20:14
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Deze roest is wel heel erg extreem, het lijkt wel of er bij de assemblage van de machine iets grandioos mis is gegaan. Aan de werking doet het niets af maar de machine ziet er niet uit. Ik lees reacties over opknappen met verf maar daar wordt de machine enkel maar lelijker van. U zou de verkoper de vraag kunnen stellen of hij/zij zo'n wasmaschine thuis zou willen hebben die het wel doet maar verder binnen de kortse keren tot een bonk roest is gereduceert.

Ma
door Mat Matheij - May 20, 2016 om 23:31
986 Antwoorden / 3 Vragen

De wasmachine kan weliswaar slechts vier jaar oud zijn zoals U stelt maar is niet roestvrij. Onderdelen zoals een klep moeten door U zelf regelmatig worden droog gemaakt. En het emaille is dat niet meer van vroeger. Het onderhoud door de gebruikers evenmin. Mvrgr.

Ma
door Mat Matheij - May 21, 2016 om 05:03
986 Antwoorden / 3 Vragen

@Marita5 Het is natuurlijk voor het merk Miele een positief resultaat dat deze 20 jaar mee zou gaan maar om energietechnische redenen wil dat nog niet zeggen dat het economisch verantwoord zou zijn die machine te blijven gebruiken. Ik acht acht jaar inderdaad een goede manier van afschrijven om dan een veel energiezuinigere versie aan te schaffen.
Ooit een oude Miele gehad waarbij wanneer je deze aanzette -bij wijze van spreken- het licht uitviel in het appartement.

marita5
door marita5 - May 21, 2016 om 08:41
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Mat Matteij

Ooit een oude Miele gehad waarbij wanneer je deze aanzette -bij wijze van spreken- het licht uitviel in het appartement.

Ik denk dat bij u , vaak verkeerde antwoorden , ook het licht is uitgevallen ;-)