gu
door gulpilil Jun 9, 2011 om 15:49
Elektronica & tv

Mikro electro

Onlangs een samsung UE32d6300 bij mikro electro gekocht.
Het geluid viel tegen en ik dacht: dan sluit ik mijn boxen erop aan. Kan niet rechtstreeks, dus ik naar Mikro electro. Volgens hun kunnen er alleen boxen op samen met een Home cinema set.
Maar dan heb ik 4 boxen en een subwoofer en dat wil ik juist niet. Ik heb al boxen en een dvd-speler. Dus vroeg ik of het anders kon. Was niet mogelijk volgens de verkoper. Mijn boxen zijn oud en voldoen niet meer om ergens op aangesloten te worden. Dit was niet mogelijk. Zelfs op een receiver kon het niet.
OK, ben toen weggegaan, maar ik zat met een hoop onvrede. Ik ga geen goede spullen wegdoen. Ben toen naar Echo Audio gegaan. Bleek voor hen geen probleem te zijn. Een receiver en een DA adapter ertussen en het probleem is opgelost. Zouden de verkopers van Micro electro toch ook moeten weten. Te weinig kennis? Of toch maar proberen zoveel mogelijk te verkopen?

1077 4 Rapporteer

freya
door freya - Jun 9, 2011 om 16:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo gulpilil,

Een luidsprekerbox (zonder ingebouwde versterker) heeft vermogen nodig en dat kunnen de TV's van tegenwoordig niet leveren. Is ook een beetje een jaren 80/90 methode. Tegenwoordig draait alles om een centrale geluidsintallatie (b.v. een HCS) en alle andere apparaten die geeld/geluid kunnen produceren sluit je daar op aan. Elk afzonderlijk apparaat van eindversterkers voorzien maakt alles alleen maar onnodig kostbaar.
In die zin had Mikro Electro gelijk, door te zeggen dat 'gewone' luidsprekers niet aangesloten konden worden. Maar aansluiten via een aparte versterker/receiver kan natuurlijk altijd. Dat kan b.v met de gewone tulpstekkers, maar moderne TV's hebben vaak ook een optische uitgang en ook een moderne receiver/HCS heeft een optische ingang. Op die manier breng je dus met één dun touwtje ale 5/6 geluidskanalen over van de TV naar de receiver/HCS.

Kortom, onbekwaam personeel als ze zeggen dat het niet kan.

m.vr.gr. Freya

edwardus
door edwardus - Jun 12, 2011 om 19:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Natuurlijk is het fijn als een verkoper van diverse zaken verstand heeft, maar dat zou een ideale wereld zijn. Heel fijn dat een andere verkoper wél een andere oplossing in z'n parate kennis had. Gelukkig hebben we tegenwoordig internet en Google, waar je meestal wel oplossingen kunt vinden als je ergens mee zit. En verder is het mogelijk om zelf kennis te verzamelen v'óór je zo'n toestel aanschaft, je kunt gebruikers-reviews lezen, je kunt gaan kijken en luisteren in een showroom, dan wéét je van tevoren wat je gaat krijgen en/of kun je een andere keuze maken. Zo heb ik dat dus ook gedaan.

mastag
door mastag - Jun 12, 2011 om 21:37
955 Antwoorden / 19 Vragen

@Gulpilil,
Het audio is niet het grootste probleem bij een Samsung led, dat is het voedingsgedeelte. Maar dat duurt nog wel 2,5 a 3 jaar voor je hieraan toe bent.
Voor nu ben je mooi weer even geholpen door de vakman.

Mastag
Waarom heb je niet bij Micro even naar het geluid geluisterd????

ro
door ron530 - Jun 13, 2011 om 10:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Voor het gemak ga ik er van uit dat de tv op een bestaande geluidsinstallatie aangesloten moest worden want zonder gaat nooit werken. Mikro electro en Echo audio zijn dan beide knullig bezig geweest, want de tv heeft een hoofdtelefoon aansluiting en met een kabeltje van nog geen 5 euro (minijack naar tulp) kun je elke versterker aansluiten. Het standaard geluid van een lcd tv valt bij elk merk zwaar tegen want het is bijzaak geworden.