Wij hebben online een Samsung-tv gekocht voor 324 Euro, het bedrag is betaald. Vandaag zou de tv worden geleverd maar in plaats daarvan kregen we een mail dat de tv niet meer leverbaar is. Echter, deze tv staat op dezelfde site nog steeds als leverbaar vermeld, maar nu met een prijs van ruim 500 Euro. Mogen wij eisen dat de leverancier de tv alsnog voor het overeengekomen bedrag levert of staat de webshop in haar recht om de koop eenzijdig te ontbinden? Ze bieden aan het geld terug te storten.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
U zou de TV geleverd moeten krijgen (hij staat immers nog op de site); het prijsverschil duidt niet op een kennelijke fout maar.....zou willen voorkomen dat het een "strijd" word en eieren voor mijn geld kiezen en gaan voor direct geld terug. Dus, ja, u kunt eisen dat ze de T.V. leveren voor die prijs: de vraag is: gaan ze er op in. Ik denk het n.l. niet. Ga akkoord met geld terug; kunt u op uw gemak elders een T.V. kopen; misschien in een stenen winkel?
Het gaat erom of dit een kennelijke fout was van de verkoper. Dat wil zeggen dat u er vanuit mocht gaan dat de tv verkeerd was geprijsd en dat de verkoper duidelijk een vergissing had gemaakt. Ik denk dat het geen kennelijke fout is, omdat de verkoper dat zelf niet aangeeft. Hij zegt dat de tv is uitverkocht om onder de overeenkomst uit te komen. Dat is vreemd. Weet u zeker dat het precies dezelfde tv is?
U kunt op uw strepen gaan staan en de tv opeisen voor de prijs waarmee deze werd aangeboden. Wil de verkoper niet meewerken dan zult u naar de geschillencommissie moeten gaan (als hij daarbij is aangesloten) of naar de rechter. In het laatste geval is een rechtsbijstandverzekering wel zo handig.
[quote=tammeb schreef op vrijdag 20 jun 2014, 23:47]Op welk deel van de vraag is dit een antwoord? Moet de webshop leveren? Ja, in beginsel wel. Wil de verkoper onder zijn leveringsplicht uitkomen (met een beroep op oneigenlijke dwaling) dan is de eerste stap dat hij moet aangegeven dat hij deze overeenkomst niet wilde sluiten. Het prijsverschil is niet doorslaggevend maar zet mij wel aan het denken.
[quote=carola.83 schreef op zaterdag 21 jun 2014, 09:49]Om welke webshop gaat het en om welke Samsung t.v.?
Het gaat om de firma Klein en de tv is een Samsung UE 40 F 5000. http://www.tvaudio.nl/samsung-ue-40-f-5000
Zij sturen het volgende bericht: U heeft een Samsung UE 40 F 5000 bij ons besteld, helaas is dit product niet meer in een goed staat leverbaar. Blijkbaar is er een voorraadverschil ontstaan bij het betreffende product waardoor de aangegeven voorraadstatus op onze website niet juist is/was.
Staat er op de website van de verkoper een tekst zoals "Vrijblijvend aanbod" o.i.d.? Zo niet, dan is er sprake van wanprestatie. Er was blijkbaar een overeenkomst met de verkoper, want u schrijft dat de TV vandaag geleverd zou worden. Nu de verkoper zijn deel van de overeenkomst niet nakomt terwijl de TV nog steeds in voorraad is (weliswaar voor een hogere prijs) kunt u eisen dat het toestel geleverd dient te worden. U kunt de leverancier een (liefst aangetekende) brief schrijven waarin u schrijft dat u hem in gebreke stelt. Wijs erop dat de TV nog steeds in voorraad is en sommeer hem het toestel alsnog binnen 14 dagen te leveren voor de destijds geadverteerde prijs van 324 euro. Laat voor evt. vervolgstappen maar weten wat de reactie is van de leverancier.
Wat heeft een voorraad verschil te maken met 'niet meer in goede staat leverbaar'?
Bovendien heb ik nog nooit een webshop mee gemaakt, die meteen het geld terug stort als het artikel een wat langere levertijd heeft.
Bij BCC kostte deze t.v. 449,-, nu bij Klein 549,-, dit terwijl Klein een laagste prijsgarantie geeft, die ook telt voor de concurrent BCC. Overigens is dit model ook bij BCC niet meer op voorraad. Het is duidelijk wel een uitlopend model, dus of dit model überhaupt nog geleverd kan gaan worden voor 549,-, is twijfelachtig.
ALS Klein deze t.v. nog kan leveren, vind ik een prijsverschil tussen 449,-- (BCC) en 324,- aannemelijk, dus zou voor 324,- geleverd moeten worden.
Ik zie hem bij Bol.com voor 443,-. Maar dan wordt hij via BV Elektronics geleverd. Ga ik naar BV Elektonics kan ik hem daar nergens vinden. Dus vraag me ook af of deze tv nog leverbaar is.
Niet leverbare tv's op je site zetten is ook vreemd!
U zult de verkoper om uitleg moeten vragen.
Ze zijn overigens wel aangesloten bij de geschillencommissie. Maar daaraan voorafgaande kunt u het beste Klein om uitleg vragen en eventueel daarna nog (als het raadselachtig blijft hoe dit in elkaar steekt) via Thuiswinkel.org om bemiddeling vragen.
Tammeb, onze berichten hebben elkaar gekruist. Ik was even aan de telefoon.
Dat het apparaat niet meer in goede staat leverbaar zou zijn is natuurlijk kul. Het staat immers nog steeds te koop (zij het voor een hogere prijs). Er kan ook niet gesteld worden dat er een kennelijke fout of vergissing is gemaakt. In dat geval moet een klant direct al zien dat er sprake is van een fout, b.v. als het toestel stond geprijsd voor € 3,24 of € 32,40. Zoals eerder gezegd zou ik de webshop in gebreke stellen.
Vreemd dat dan de 42 inch versie 100 euro goedkoper is dan de 40 inch op de website van Klein.
Maar als ik jou was, zou ik het geld terugvragen.
In het Expert foldertje zag ik gisteren een LG 42 inch voor 399 euro staan. Deze heeft in tegenstelling tot die Samsung wél Smart TV en ingebouwde WiFi aan boord. (LG 42LN5758)
[quote=ron530 schreef op zaterdag 21 jun 2014, 18:22]Geld terug is een goede optie, de tv heeft geen gangbare maat en is waarschijnlijk niet gemaakt voor de Nederlandse markt.
40inch is wel degelijk een gangbare maat. En of een t.v. wel of niet voor de Nederlandse markt is bestemd, hangt echt niet af van het formaat!
Beter kijken TS deze prijs is doorgestreept De TV wordt nog steeds voor deze prijs aangeboden door Klein.Dat de TV uitverkocht kan dus wel kloppen. Deze TV werd ook door Saturn aangeboden voor deze prijs maar is volgens de website van Saturn ook niet meer in voorraad.
[quote=vr1944 schreef op maandag 23 jun 2014, 12:07]Beter kijken TS deze prijs is doorgestreept De TV wordt nog steeds voor deze prijs aangeboden door Klein.Dat de TV uitverkocht kan dus wel kloppen. Deze TV werd ook door Saturn aangeboden voor deze prijs maar is volgens de website van Saturn ook niet meer in voorraad. Niks te 'beter kijken'. We hebben allemaal dit weekend gezien dat hij voor €549,- werd aangeboden. Vrijdag krijgt ts een mail dat hij niet meer kan worden geleverd. In het weekend staat hij voor € 549,- op de site. En nu is het een aanbieding en kun je hem komen ophalen? Vreemde gang van zaken.
Neem aan dat ts hem nu alsnog krijgt thuisbezorgd.
[quote=zoekster schreef op maandag 23 jun 2014, 15:54][quote=vr1944 schreef op maandag 23 jun 2014, 12:07]Beter kijken TS deze prijs is doorgestreept De TV wordt nog steeds voor deze prijs aangeboden door Klein.Dat de TV uitverkocht kan dus wel kloppen. Deze TV werd ook door Saturn aangeboden voor deze prijs maar is volgens de website van Saturn ook niet meer in voorraad. Niks te 'beter kijken'. We hebben allemaal dit weekend gezien dat hij voor €549,- werd aangeboden. Vrijdag krijgt ts een mail dat hij niet meer kan worden geleverd. In het weekend staat hij voor € 549,- op de site. En nu is het een aanbieding en kun je hem komen ophalen? Vreemde gang van zaken.
Neem aan dat ts hem nu alsnog krijgt thuisbezorgd.
Ik zie het inderdaad nu weer staan. We gaan kijken of hij alsnog wordt geleverd c.q. kan worden opgehaald. bedankt.
Waarschijnlijk geen real time voorraad beheersing . Wat er op dat moment niet in voorraad is kan Klein dan niet leveren . Overigens heb ik zaterdag niet gekeken vandaar mijn wat vreemd overkomende opmerking beter kijken TS.
[quote=tammeb schreef op maandag 23 jun 2014, 16:02] Ik zie het inderdaad nu weer staan. We gaan kijken of hij alsnog wordt geleverd c.q. kan worden opgehaald. bedankt. Gewoon even bellen. Ik denk dat deze topic niet onopgemerkt is gebleven ;-)
Ik vermoed dat de tv uit iemand handen is gedonderd of tijdens het trasport er van en konden ze hem daarom niet leveren. Helaas blijkt maar al te vaak dat Nederlands schrijven voor somigen een zeer moeilijke taal is of te veel moeite kost om een mail te schrijven. Maar de tv is nog wel te krijgen maar dan moet deze zelf worden opgehaald. Let wel op! Zet de tv op de achterbank en zet deze goed vast! Rij zo langzaam mogelijk en vermijt te grote gaten en drempels wand een flatscreen tv kan absoluut niet tegen schokken. Bij aflevering door de winkel worden deze tv`s ook als eerste afgeleverd bij de klant en als het een goede transporteur is ook door speciaal opgeleide caufeurs.
Gezien de zaak klein (kots kots) ben ik bang dat je het via de rechter zult moeten uitvechten. Dat is ook denk ik wel makkelijk te winnen maar er zijn maar weinig mensen die bereid zijn die stap te nemen omdat je dan zeker tegenwoordig nogal een fors bedrag voor moet schieten en nogal wat moeite in moet steken (voor dit laatste kun je klein trouwens ook gewoon commercieel aansprakelijk stellen). Hoop dat je doorzet en ook echt alles uit de kast haalt om je gelijk te halen want het mag echt wel eens afgelopen zijn met dit soort praktijken.
Klein is aangesloten bij de organisatie Thuiswinkel Waarborg. Daar kunt u klagen. Ik denk dat deze tv een uitlopend model. is. Bij alle grote leveranciers is dit model niet meer leverbaar. De tv staat nog wel op hun site, maar er staat niet leverbaar.
[quote=zoekster schreef op dinsdag 24 jun 2014, 00:24][quote=wimmi20 schreef op dinsdag 24 jun 2014, 00:02] De tv staat nog wel op hun site, maar er staat niet leverbaar.
Even speciaal voor Zoekster : ik schreef : bij alle grote leveranciers is dit model niet meer leverbaar. De tv staat wel op hun site, maar er staat niet leverbaar. Wat heeft u niet begrepen ? Dan legt Wimmi het even uit : Bij de grote jongens, zoals Media Markt, Saturn, BCC, staat deze tv nog wel op hun site : met de mededeling : niet meer leverbaar. Makkelijker te snappen kan ik het niet maken.
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar Wat ik vind is
...
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer