ka
door karl15 Feb 9, 2011 om 10:00
Elektronica & tv

Mogenlijk opgelicht, iemand ervaringen met create2fit / plasma discounter?

ik heb een maandje geleden een tv besteld bij plasmadiscounter (onderdeel van create2fit), de dag erna de tv teruggestuurd. dit was een mogelijkheid omdat de tv 14 dagen op zicht was.

sindsdien al minstens 10 keer gebeld met C2F maar ik heb het geld nog niet retour ontvangen. wel heb ik een bevestigingsmail gekregen dat de tv netjes geretourneerd was en dat het geld teruggestuurd zou worden binnen enkele werkdagen. deze mail is ook al weer ruim een week oud.

gisteren maar weer is gebeld met de klantenservice, volgens hun was de terugbetaling onderop de stapel beland per ongeluk. 2 weken hiervoor was het verhaal dat ze wat achter liepen met de terugbetalingen.

het verhaal gisteren was dat de medewerker niet voor de terugstorting kon zorgen, dat moest een collega namelijk doen. het was mij al opgevallen dat ik elke keer dezelfde jongen aan de lijn kreeg bij het bellen naar de helpdesk, nu ging het dus ineens over een zgn collega.

hierop heb ik gezegd vandaag terug te bellen, wat ik zonet heb gedaan. ra ra ra, ik kreeg weer dezelfde jongen aan de lijn en de collega was vandaag toch ineens niet aanwezig.

door steeds weer een andere smoes te krijgen en na ruim een maand nog steeds mijn geld niet retour te hebben gehad, begint de angst te groeien dat ik ben opgelicht.

vandaar mijn vraag: heeft iemand betere ervaringen met dit bedrijf?

moet ik op dit moment al contact opnemen met de ombudsman oid? iemand tips?

4685 9 Rapporteer

birdies
door birdies - Feb 9, 2011 om 18:47
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Nee, het zijn geen oplichters, het is een bekende webshop. Blijkbaar is zijn service niet goed. Een webshop heeft na ontvangst van het geretourneerde artikel maximaal 30 dagen de tijd om het geld terug te storten.

Als deze termijn voorbij is, kun je een klacht indienen bij thuiswinkel.org, klik, daar zijn ze bij aangesloten.

Als er vaak klachten binnen komen over een bedrijf kunnen ze hun certificaat in trekken.

ka
door karl15 - Feb 10, 2011 om 14:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb het geld inmiddels teruggestort gekregen, na ruim een maand dus. maargoed mijn angst dat het om een malafide bedrijf ging is iig niet terecht gebleken. maar een snellere service aangaande zoiets als dit zou een duidelijke pre zijn.

em
door emilevn - Nov 23, 2012 om 21:47
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een blu ray speler bij Creative2fit besteld, zou zaterdag gebracht worden.
De hele zaterdag gewacht maar niets ontvangen. Er stond bij track en trace dat de kant niet thuis was ???? ben de deur niet uit geweest. Maandag werd er niet geleverd dus wachten op dinsdag. Ook toen niets ontvangen. Ineens stond er bij track en trace afgeleverd maar ik had niets ontvangen ???? Ik mezelf gemeld en er zou een onderzoek opgestart worden. Omdat ik toch graag een blu ray speler wilde heb ik wederom een nieuwe bij ze besteld en betaald. zou zaterdag afgeleverd worden en wederom de gehele dag thuis gebleven en niets ontvangen. Maandag werd er niet uitgeleverd en dinsdag stond er op track en trace "klant niet thuis"??? Ik heb kantoor aan huis en ben de deur niet uit geweest. Dus ik bellen en mijn bezorgdheid kenbaar gemaakt, dat is straks 2 keer mijn geld kwijt. Omdat ik al zolang zat te wachten ben ik er maar 1 gaan kopen bij de Media markt. Woensdagavond werd er aangebeld en stonden ze met de speler voor de deur. Ik heb uitgelegd te lang gewacht te hebben en inmiddels er 1 gekocht te hebben. Dus pakket retour. Ik heb de bezorgen even uitgehoord. Hij gaf aan dat hij de enigste was die in mijn regio bezorgde en dat er de afgelopen zaterdagen niet was gewerkt door hem en tevens dat het de eerste keer was dat hij bij mij in de straat was. Dus ze hebben me 2 keer voor Jan Lul laten wachten. Maar denk je dat ik mijn geld terug krijg? Nee dus, ben gewoon 2 keer € 150,- kwijt je hoort en ziet niets meer van die jongens. Bellen heeft geen enkele zin het zijn gewoon een stel oplichters!!!! Ik zou willen dat die belbus eens met me mee ging om mijn geld terug te halen.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 23, 2012 om 22:25
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als ik iets bij hun vandaan wil hebben reseveer k en ga het halen, zulk soort apparaten kijk ik liever zelf na voordat ik daar weg ga. Dan weet ik zeker dat ik hem wil hebben en dat ik hem neem niks meer te maken met terug sturen op geld wachten.Word daar ook keurig geholpen bij plasma

hl
door hlu - Oct 29, 2013 om 08:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

stofzuiger besteld op 17 oktober, volgens track en trace is stofzuiger in Belgie sedert 18 oktober, vandaag zijn we 28 oktober en ik heb nog steeds geen stofzuiger gezien! Al verschillende keren contact gehad met hulplijn van stofzuigerdiscounter, reageren als volgt: "stofzuiger wordt aanstaande donderdag geleverd" tot recent "wij weten niet waar uw stofzuiger is, een onderzoek loopt". Op de vraag om de aankoop te annuleren zodat ik ergens anders een stofzuiger kan gaan kopen: "wij kunnen uw aankoop pas annuleren als u of de zending weigert als ze wordt aangeboden , of als u ze terugstuurt, of als we de stofzuiger echt niet kunnen vinden ". Begrijpe wie begrijpen kan. Geen stofzuiger, kan ook geen andere kopen want "ergens"is er misschien nog eentje onderweg dus geen geld terug. Geen vertrouwen in deze firma meer.

zoekster
door zoekster - Oct 29, 2013 om 09:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als de moeilijkheden blijven voortduren, kun je altijd een klacht indienen bij Webshop Keurmerk, daar zijn ze bij aangesloten en als dat ook niets oplevert, bij de Geschillencommissie Webshop.

hl
door hlu - Oct 29, 2013 om 11:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

toch wel gek/opvallend dat telkens na een negatieve commentaar (1 sterretje) bijna onmiddellijk een meer genuanceerde reply komlt (met 6 of 7 sterretjes)...?!

zoekster
door zoekster - Oct 29, 2013 om 11:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=hlu schreef op dinsdag 29 okt 2013, 11:09]toch wel gek/opvallend dat telkens na een negatieve commentaar (1 sterretje) bijna onmiddellijk een meer genuanceerde reply komlt (met 6 of 7 sterretjes)...?!
Wat wil je hier nu mee zeggen? Wil je een oplossing voor je probleem of niet?

r.kemperman
door r.kemperman - Oct 29, 2013 om 11:34
423 Antwoorden / 4 Vragen

@hlu
Het zou alleen vreemd zijn als het mesen wren die het bedrijf positief zouden beoordelen en dat gebeurt niet.
Het zijn vaste beantwders die vaak goede antwoorden geven.