herman58
door herman58 Apr 27, 2009 om 15:18
Elektronica & tv

Mp3 speler doet niks

Ik heb in mijn kerstpakket een Mp3 speler gekregen van het merk Marquant, type MMP3-32.

Alleen hij speelt niks meer af, zodra ik hem aanzet komt de keuze er wel voor, maar hij doet verder niks.

Ook kan ik hem niet resetten enz.

Alles staat er op, kan ik zien op de pc.

Ik heb hem ook al geformateerd in fat en ook in fat32, maar dat helpt niks.

Ik kan op internet ook geen firmware vinden voor dit apparaat.

Wie weet er raad?

1942 18 Rapporteer

herman58
door herman58 - Apr 27, 2009 om 15:48
29 Antwoorden / 8 Vragen

Dat weet ik ook, staat toch in bericht?

fat en fat32 geprobeert, en de firmware kan ik nergens vinden

dirck
door dirck - Apr 27, 2009 om 15:49
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Zo'n MP3 speler moet je in FAT formatteren, niet in FAT32.

Als je hem geformatteerd hebt, dan moet je waarschijnlijk ook weer de software of firmware er in zetten, meestal staat er wel iets op de cd-rom die erbij zit.

herman58
door herman58 - Apr 27, 2009 om 15:49
29 Antwoorden / 8 Vragen

En een cd rom zit er niet bij helaas.

dirck
door dirck - Apr 27, 2009 om 15:51
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je naar het hoofdmenu toegaat en dan Settings kiest, welke Firmware versie zie je daar dan staan?

Dit staat er in de Gebruikshandleiding:

Instellingen
? Open Instellingen
Hier kunt u de systeemwerking instellen, opties kunnen variëren in verschillende firmwareversies
                                              NL-4
1. Open het hoofdmenu
2. Druk op NEXT/VOL+ om naar “Settings” te gaan
3. Druk op Mode om te openen.

herman58
door herman58 - Apr 27, 2009 om 16:04
29 Antwoorden / 8 Vragen

Dat doet hij ook niet, ik kan indrukken wat ik wil, maar hij reageert niet, gaat dan gewoon weer uit.

Systeem setup laat hij wel zien, maar verder kan ik niks doen.

Dus welke firmware het is weet ik helaas niet

dirck
door dirck - Apr 27, 2009 om 16:05
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Dat weet ik ook, staat toch in bericht?

fat en fat32 geprobeert

Als je weet dat hij alleen maar in FAT geformatteerd mag worden, waarom formatteer je hem dan ook nog in FAT32?

Als je hem als laatste in FAT32 geformatteerd hebt, dan nogmaals een keer in FAT formatteren.

herman58
door herman58 - Apr 27, 2009 om 16:20
29 Antwoorden / 8 Vragen

Dat was om te kijken of dat misschien hielp.

Ik las overal op forums dat het fat moet zijn, dus dat heb ik daarna gedaan.

Maar helaas....

Denk dat ik maar een betere moet kopen, zal wel een te goedkoop ding geweest zijn in het kerstpakket.

dirck
door dirck - Apr 27, 2009 om 16:28
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kan helaas geen firmware of drivers vinden voor de MMP3-32, wel voor de MMP3-24, maar ik denk dat die niet geschikt is voor de 32.

Groet, Dirck

herman58
door herman58 - Apr 27, 2009 om 16:33
29 Antwoorden / 8 Vragen

In ieder geval bedankt voor je reakties.

Je hebt in ieder geval je best gedaan.

Groet, Herman.

herman58
door herman58 - Apr 27, 2009 om 16:35
29 Antwoorden / 8 Vragen

In ieder geval bedankt voor je reakties.

Je hebt in ieder geval je best gedaan.

Groet, Herman.

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Apr 27, 2009 om 16:45
152 Antwoorden / 5 Vragen

Herman,

Vraag aan degene van wie je hem gekregen hebt of hij de bon nog heeft. En ga dan terug naar de winkel met dat ding en koop een echte.

Mijn vriend had hetzelfde probleem, eerst deed ie niets, maar kon je in de PC wel zien dat alles er netjes op stond. Toen op aanraden van de winkel de firmware geïnstalleerd en daarna werd ie helemaal niet meer herkent dan leen als veredelde USB stick. Niets hielp, ook de pogingen in de winkel zelf werkten neit om het ding aan de praat te krijgen.

De mp3 spelers van marquant zijn relatief goedkoop, maar het zijn nogal dure USB sticks.

dirck
door dirck - Apr 27, 2009 om 16:50
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet niet of je een handleiding hebt bij de MMP3-32, zoniet, dan kun je hem eventueel hier bekijken:
En ik blijf nog wel even zoeken of ik toch nog ergens iets kan vinden.

http://195.73.180.116/MANUALS/Mmp3-31,32,33_GB_NL_FR.pdf

herman58
door herman58 - Apr 27, 2009 om 17:02
29 Antwoorden / 8 Vragen

Het is ongelofelijk maar waar.

Ik heb dat ding tussen duim en wijsvinger genomen en goed stevig de beide uiteinden ingedrukt.

En ja hoor, hij doet het weer........rarara hoe bestaat het.

Maar onbetrouwbaar dus.

Misschien een goeie tip voor anderen die hetzelfde probleem hebben.

Spijt me dat ik jullie heb lastig gevallen hiermee, maar wel hartstikke bedankt voor de reakties.

herman58
door herman58 - Apr 27, 2009 om 17:02
29 Antwoorden / 8 Vragen

Zie mijn laatste reaktie.:-)

kenwel2
door kenwel2 - Apr 27, 2009 om 17:05
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Herman58, heb alles afgezocht, maar ben alleen maar negatieve dingen over dit mp3 spelertje tegengekomen, het gaat hier om een mp3 spelertje van zo'n 20 tot 22 euro, met 2 gb geheugen.

De problemen zie ik heb gelezen zijn allen hetzelfde, in een reaktie kon ik terugvinden, dat het formatteren in fat oplossing had geboden, andere reakties waren weer: konden de nummers wel zien, echter niet afspelen, ook de driver is nergens te lokaliseren.Nu is Marquant niet zo'n goed merk overigens....maar da's maar hoe je het bekijkt, en eenieder heeft zo zijn eigen merken, da's logisch natuurlijk....maar,

Als je echt een mp3 spelertje wilt hebben, overweeg dan eens om ff bij de mediamarkt of zo eens binnen te lopen, en je te laten informeren naar de (uitgebreide!) mogelijkheden, bijvoorbeeld een ipod....ook zijn er maar genoeg andere (goedkopere) alternatieven.

Succes, Gr. Henri

dirck
door dirck - Apr 27, 2009 om 17:06
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Herman,

Dit is trouwens de website van Marquant:

www.allied-electronics.nl

Je zou ze eens kunnen bellen of mailen of er ook firmware beschikbaar is voor jouw MP3 speler.

Voor technische vragen kunt u contact opnemen met onze service dienst:
Tel: 020-4978148
Fax: 020-4975407
E-mail: pascal@allied-electronics.nl

Haarlemmerstraatweg 95
1165 MK Halfweg

dirck
door dirck - Apr 27, 2009 om 17:10
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Gelukkig dat hij het weer doet, ik hoop dat je er weer veel plezier mee mag beleven.

Groet, Dirck

holpen
door holpen - Apr 27, 2009 om 23:07
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Heb het ding zelfs al voor rond de 15 euro gezien!
Tsja, voor die prijs kun je natuurlijk ook geen geweldig apparaat verwachten...