MP3 speler garantie
Ik heb op 27 juli j.l. een Philips GoGear MP3 Speler bij Saturn gekocht.
Toen ik hem vanmorgen (25 Augustus) aan wilde zetten, deed deze niets meer.
Terug naar Saturn in de verwachting deze om te mogen ruilen voor een ander nieuw exemplaar.
Die verwachting werd gelijk teniet gedaan: omruilgarantie is slechts 2 weken, en de MP3 speler wordt ter reparatie aangeboden: duur 20 werkdagen.
Ik heb met protest ingestemd, maar volgens mij kunnen ze dit niet doen. 2 weken omruilgarantie is toch veel te kort voor een dergelijk apparaat?
Waardeloze service van Saturn, maar zij blijven volhouden dat dit de normale gang van zaken is, ik had de kassabon moeten lezen, blabla. en dat ik het waardeloze service vind, was mijn mening.
Is het wel de normale gang van zaken dat als iets dergelijks binnen 1 maand na aankoop stuk gaat, dat er geen nieuw exemplaar wordt gegeven en men een maand moet wachten op reparatie?
Er bestaat niet zoiets als een wettelijke omruilgarantie...........koop=koop.
Dit is iets wat een bedrijf vrijwillig aanbied en daarvoor stellen ze zelf dan dus ook voorwaarden/termijn.
Als het stuk is hebben ze het recht het om te ruilen of te repareren, die keus is aan hun..........en daar zul je het dus mee moeten doen.
Hun Omruilgarantie geldt overigens ook alleen voor ongebruikte producten, dus had je het na 3 dagen ook al niet meer kunnen omruilen:
--Saturn is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:
1. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
2. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Saturn.
3. Het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
4. Het product is ongebruikt. --Voorwaarden
sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 01:22: Ik heb met protest ingestemd, maar volgens mij kunnen ze dit niet doen.
Waarom zouden ze dat niet kunnen doen?
sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 01:22: 2 weken omruilgarantie is toch veel te kort voor een dergelijk apparaat?
Hoe kom je daarbij?
Wettelijk heb je daar helemaal geen recht op.
sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 01:22: Waardeloze service van Saturn, maar zij blijven volhouden dat dit de normale gang van zaken is, ik had de kassabon moeten lezen, blabla. en dat ik het waardeloze service vind, was mijn mening.
Ik ben blij dat het een mening is. Een mening die ik niet deel.
sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 01:22: Is het wel de normale gang van zaken dat als iets dergelijks binnen 1 maand na aankoop stuk gaat, dat er geen nieuw exemplaar wordt gegeven en men een maand moet wachten op reparatie?
Dat is inderdaad heel normaal.
Als iedereen aan zijn mening rechten kan ontlenen, zou het een puinhoop worden.
En gelukkig is dat niet zo.
Zoals stacey al eerder opmerkte: koop=koop en je hebt geen omruil recht.
De verkopende partij is niet verplicht om een leenproduct te verstrekken, is niet verplicht om gelijk een nieuw product te verstrekken.
Wat je ook ervan denkt of mening is, is in deze totaal niet relevant. Klinkt hard, maar het is echt zo.
De verkopende partij mag zelfs een product dat nog geen dag oud is voor reparatie op te sturen.
Dat recht heeft die nu eenmaal.
Dus het is per winkel(keten) verschillend? Goed dat ik het weet, en is dit de laatste keer dat ik iets bij Saturn kocht. Saturn mag dan wel een goed voorbeeld nemen aan Dixons, want daar is de service prima, en heb er wel vaker iets omgeruild gekregen na een aantal weken. En eveneens bij BCC. Geen Saturn meer voor mij.
sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 01:55: Dus het is per winkel(keten) verschillend? Goed dat ik het weet, en is dit de laatste keer dat ik iets bij Saturn kocht. Saturn mag dan wel een goed voorbeeld nemen aan Dixons, want daar is de service prima, en heb er wel vaker iets omgeruild gekregen na een aantal weken.
Met alle respect, maar het bovenstaande slaat echt totaal nergens op.
Dixons ruilt inderdaad heel gemakkelijk zaken om, maar gooit die omgeruilde zaken ook heel snel weer terug de verkoop in.
En dan klagen mensen dat zij bij een aanschaf van een nieuw product, een al eerder gebruikt product krijgen.
@ikbenik Je doet net alsof de consument geen recht heeft. Het is toch bizar dat je je duurbetaalde apparatuur waarvan je verwacht jarenlang profijt te hebben gewoon een maand kwijt bent als deze al binnen een maand defect raakt? Vergeet niet, de winkels zijn er voor de consument en niet andersom. Een beetje klantvriendelijke service mag je wel verwachten. Tenslotte betaal je daarvoor. Echt een raar antwoord, of je moet zelf bij Saturn werken.
@sillycious:
Nee, ik werk niet bij Saturn.
Ik doe ook niet alsof de consument geen rechten heeft.
Ik schrijft juist wat de rechten van de consument zijn.
En klantvriendelijkheid?
Met alle respect, mensen eisen gewoon dat de winkelier uit klantvriendelijkheid alles maar moet over hebben voor de klanten.
Het punt is dat Saturn precies in zijn recht staat.
@ikbenik,
Elke keer praat je jezelf tegen op dit forum. Eerst moeten de klanten naar de goede specialist om goede service te krijgen.
Krijgen we nu dit antwoord:
sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 01:22
Waardeloze service van Saturn, maar zij blijven volhouden dat dit de normale gang van zaken is, ik had de kassabon moeten lezen, blabla. en dat ik het waardeloze service vind, was mijn mening.
Ik ben blij dat het een mening is. Een mening die ik niet deel.
Ik neem dus aan de je de klantenservice van dit soort bedrijven ondersteund?
@pino123: ipv het op de man te spelen, kun je beter objectief naar het probleem kijken: TS heeft een probleem met een apparaat binnen de garantie-periode, en Saturn stelt TS volledig in het gelijk door het apparaat kosteloos te repareren. Uiteraard heeft TS zijn apparaat liever gister dan vandaag terug, maar jah: "lieverkoekjes worden niet gebakken", zei mn oma altijd. Saturn staat volledig in z'n recht, dus als je dit belachelijk vindt, dan moet je bij de wetgever zijn...
ikbenik schreef op vrijdag 26 aug 2011, 03:21: @sillycious:
Nee, ik werk niet bij Saturn.
Ik doe ook niet alsof de consument geen rechten heeft.
Ik schrijft juist wat de rechten van de consument zijn.
En klantvriendelijkheid?
Met alle respect, mensen eisen gewoon dat de winkelier uit klantvriendelijkheid alles maar moet over hebben voor de klanten.
Het punt is dat Saturn precies in zijn recht staat.
"Met alle respect" maar als jij een bedrijf c.q. winkel zou hebben, zou je dus geen tot weinig klanten winnen met zo'n instelling. Ik zou in ieder geval nooit bij je kopen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer