sillycious
door sillycious Aug 26, 2011 om 01:22
Elektronica & tv

MP3 speler garantie

Ik heb op 27 juli j.l. een Philips GoGear MP3 Speler bij Saturn gekocht.
Toen ik hem vanmorgen (25 Augustus) aan wilde zetten, deed deze niets meer.

Terug naar Saturn in de verwachting deze om te mogen ruilen voor een ander nieuw exemplaar.
Die verwachting werd gelijk teniet gedaan: omruilgarantie is slechts 2 weken, en de MP3 speler wordt ter reparatie aangeboden: duur 20 werkdagen.
Ik heb met protest ingestemd, maar volgens mij kunnen ze dit niet doen. 2 weken omruilgarantie is toch veel te kort voor een dergelijk apparaat?

Waardeloze service van Saturn, maar zij blijven volhouden dat dit de normale gang van zaken is, ik had de kassabon moeten lezen, blabla. en dat ik het waardeloze service vind, was mijn mening.

Is het wel de normale gang van zaken dat als iets dergelijks binnen 1 maand na aankoop stuk gaat, dat er geen nieuw exemplaar wordt gegeven en men een maand moet wachten op reparatie?

2584 59 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 01:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaat niet zoiets als een wettelijke omruilgarantie...........koop=koop.
Dit is iets wat een bedrijf vrijwillig aanbied en daarvoor stellen ze zelf dan dus ook voorwaarden/termijn.

Als het stuk is hebben ze het recht het om te ruilen of te repareren, die keus is aan hun..........en daar zul je het dus mee moeten doen.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 01:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hun Omruilgarantie geldt overigens ook alleen voor ongebruikte producten, dus had je het na 3 dagen ook al niet meer kunnen omruilen:

--Saturn is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:

1. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
2. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Saturn.
3. Het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
4. Het product is ongebruikt. --Voorwaarden

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 01:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 01:22: Ik heb met protest ingestemd, maar volgens mij kunnen ze dit niet doen.

Waarom zouden ze dat niet kunnen doen?

sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 01:22: 2 weken omruilgarantie is toch veel te kort voor een dergelijk apparaat?

Hoe kom je daarbij?
Wettelijk heb je daar helemaal geen recht op.

sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 01:22: Waardeloze service van Saturn, maar zij blijven volhouden dat dit de normale gang van zaken is, ik had de kassabon moeten lezen, blabla. en dat ik het waardeloze service vind, was mijn mening.

Ik ben blij dat het een mening is. Een mening die ik niet deel.

sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 01:22: Is het wel de normale gang van zaken dat als iets dergelijks binnen 1 maand na aankoop stuk gaat, dat er geen nieuw exemplaar wordt gegeven en men een maand moet wachten op reparatie?

Dat is inderdaad heel normaal.

Als iedereen aan zijn mening rechten kan ontlenen, zou het een puinhoop worden.

En gelukkig is dat niet zo.

Zoals stacey al eerder opmerkte: koop=koop en je hebt geen omruil recht.

De verkopende partij is niet verplicht om een leenproduct te verstrekken, is niet verplicht om gelijk een nieuw product te verstrekken.

Wat je ook ervan denkt of mening is, is in deze totaal niet relevant. Klinkt hard, maar het is echt zo.

De verkopende partij mag zelfs een product dat nog geen dag oud is voor reparatie op te sturen.
Dat recht heeft die nu eenmaal.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 01:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus het is per winkel(keten) verschillend? Goed dat ik het weet, en is dit de laatste keer dat ik iets bij Saturn kocht. Saturn mag dan wel een goed voorbeeld nemen aan Dixons, want daar is de service prima, en heb er wel vaker iets omgeruild gekregen na een aantal weken. En eveneens bij BCC. Geen Saturn meer voor mij.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 02:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 01:55: Dus het is per winkel(keten) verschillend? Goed dat ik het weet, en is dit de laatste keer dat ik iets bij Saturn kocht. Saturn mag dan wel een goed voorbeeld nemen aan Dixons, want daar is de service prima, en heb er wel vaker iets omgeruild gekregen na een aantal weken.

Met alle respect, maar het bovenstaande slaat echt totaal nergens op.

Dixons ruilt inderdaad heel gemakkelijk zaken om, maar gooit die omgeruilde zaken ook heel snel weer terug de verkoop in.
En dan klagen mensen dat zij bij een aanschaf van een nieuw product, een al eerder gebruikt product krijgen.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 02:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ikbenik Je doet net alsof de consument geen recht heeft. Het is toch bizar dat je je duurbetaalde apparatuur waarvan je verwacht jarenlang profijt te hebben gewoon een maand kwijt bent als deze al binnen een maand defect raakt? Vergeet niet, de winkels zijn er voor de consument en niet andersom. Een beetje klantvriendelijke service mag je wel verwachten. Tenslotte betaal je daarvoor. Echt een raar antwoord, of je moet zelf bij Saturn werken.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 03:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sillycious:

Nee, ik werk niet bij Saturn.

Ik doe ook niet alsof de consument geen rechten heeft.
Ik schrijft juist wat de rechten van de consument zijn.

En klantvriendelijkheid?
Met alle respect, mensen eisen gewoon dat de winkelier uit klantvriendelijkheid alles maar moet over hebben voor de klanten.

Het punt is dat Saturn precies in zijn recht staat.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ikbenik,

Elke keer praat je jezelf tegen op dit forum. Eerst moeten de klanten naar de goede specialist om goede service te krijgen.

Krijgen we nu dit antwoord:
sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 01:22
Waardeloze service van Saturn, maar zij blijven volhouden dat dit de normale gang van zaken is, ik had de kassabon moeten lezen, blabla. en dat ik het waardeloze service vind, was mijn mening.

Ik ben blij dat het een mening is. Een mening die ik niet deel.

Ik neem dus aan de je de klantenservice van dit soort bedrijven ondersteund?

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@pino123: ipv het op de man te spelen, kun je beter objectief naar het probleem kijken: TS heeft een probleem met een apparaat binnen de garantie-periode, en Saturn stelt TS volledig in het gelijk door het apparaat kosteloos te repareren. Uiteraard heeft TS zijn apparaat liever gister dan vandaag terug, maar jah: "lieverkoekjes worden niet gebakken", zei mn oma altijd. Saturn staat volledig in z'n recht, dus als je dit belachelijk vindt, dan moet je bij de wetgever zijn...

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op vrijdag 26 aug 2011, 03:21: @sillycious:

Nee, ik werk niet bij Saturn.

Ik doe ook niet alsof de consument geen rechten heeft.
Ik schrijft juist wat de rechten van de consument zijn.

En klantvriendelijkheid?
Met alle respect, mensen eisen gewoon dat de winkelier uit klantvriendelijkheid alles maar moet over hebben voor de klanten.

Het punt is dat Saturn precies in zijn recht staat.

"Met alle respect" maar als jij een bedrijf c.q. winkel zou hebben, zou je dus geen tot weinig klanten winnen met zo'n instelling. Ik zou in ieder geval nooit bij je kopen.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 11:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Gijssie81:

Ieder bedrijf heeft zijn eigen regels, blijkt nu wel. Zoals ik al eerder aanhaalde: Dixons zowel als BCC doen niet moeilijk over omruilen. En het is natuurlijk onzin dat deze bedrijven de geretourneerde goederen gewoon weer ongerepareerd in zijn assortiment aanbiedt zoals IkBenIk beweerd. Dan zou er geen hond meer komen.

Conclusie, ieder bedrijf maakt zijn eigen wetten en regeltjes, maar die van Saturn zijn m.i. klantonvriendelijk en niet coulant.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 11:01: @Gijssie81:

Ieder bedrijf heeft zijn eigen regels, blijkt nu wel. Zoals ik al eerder aanhaalde: Dixons zowel als BCC doen niet moeilijk over omruilen. En het is natuurlijk onzin dat deze bedrijven de geretourneerde goederen gewoon weer ongerepareerd in zijn assortiment aanbiedt zoals IkBenIk beweerd. Dan zou er geen hond meer komen.

Conclusie, ieder bedrijf maakt zijn eigen wetten en regeltjes, maar die van Saturn zijn m.i. klantonvriendelijk en niet coulant.

Prima, jou keus, maar om andere mensen nu met de grond gelijk te maken alleen maar omdat ze vertellen hoe het zit, gaat me wat ver. Niemand hier op dit forum heeft de regels bedacht, dus "don't shoot the messenger".

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Conclusie 2: Ik had een MP3 speler moeten kopen bij Dixons of BCC. *slaat zichzelf voor de kop* Ik snap nog steeds niet wat me bezielde er toch te kopen, ik had er gelijk een slecht gevoel over. Ben blijkbaar toch niet bestand tegen gladde verkooppraatjes.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

gijssie81 schreef op vrijdag 26 aug 2011, 11:04:
sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 11:01: @Gijssie81:

Ieder bedrijf heeft zijn eigen regels, blijkt nu wel. Zoals ik al eerder aanhaalde: Dixons zowel als BCC doen niet moeilijk over omruilen. En het is natuurlijk onzin dat deze bedrijven de geretourneerde goederen gewoon weer ongerepareerd in zijn assortiment aanbiedt zoals IkBenIk beweerd. Dan zou er geen hond meer komen.

Conclusie, ieder bedrijf maakt zijn eigen wetten en regeltjes, maar die van Saturn zijn m.i. klantonvriendelijk en niet coulant.

Prima, jou keus, maar om andere mensen nu met de grond gelijk te maken alleen maar omdat ze vertellen hoe het zit, gaat me wat ver. Niemand hier op dit forum heeft de regels bedacht, dus "don't shoot the messenger".

Jij kan niet goed lezen. Ik 'maak mensen niet met de grond gelijk'. Ik ben het alleen niet eens met jou en IkBenIk. Dat is toch mijn goed recht? Jij en IkBenIk jullie mening, ik mijn mening.
Punt is dat Saturn i.m.h.o. geen klantvriendelijk bedrijf is. Dat is mijn conclusie en heb dit dus aan den lijve ondervonden.

Dus nu weten we het wel. Het zal het beleid wel zijn van Saturn, rechten, plichten, blabla alom. Maar het is maar dat jullie weten dat er ook winkelketens zijn die een ander beleid voeren. Ik heb gewoon bij de foute winkel gekocht. Mijn fout. Punt. *shoot me*

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 11:12: ...

Ik had het ook voornamelijk over pino123, zoals je in eerdere posts kunt lezen, maar nu we het er toch over hebben: op kopen bij de Saturn moet wel de doodstraf zijn, dus bij deze: *bang*. ;-)

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, er zijn ergere dingen in het leven. Ik zou ze de doodstraf niet geven hoor. Hooguit een paar uur aan de schandpaal. :-)

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 01:22: 2 weken omruilgarantie is toch veel te kort voor een dergelijk apparaat?

Wat is er zo speciaal aan een mp3-speler dat ze hiervoor een afwijkende omruilperiode zouden moeten hanteren? Na 1 of 2 dagen heb je toch wel gezien dat je het verkeerde ding uit het schap hebt gepakt?

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

rjw schreef op vrijdag 26 aug 2011, 13:11:
sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 01:22: 2 weken omruilgarantie is toch veel te kort voor een dergelijk apparaat?

Wat is er zo speciaal aan een mp3-speler dat ze hiervoor een afwijkende omruilperiode zouden moeten hanteren? Na 1 of 2 dagen heb je toch wel gezien dat je het verkeerde ding uit het schap hebt gepakt?

Dom antwoord.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 11:12:
Jij kan niet goed lezen. Ik 'maak mensen niet met de grond gelijk'. Ik ben het alleen niet eens met jou en IkBenIk. Dat is toch mijn goed recht? Jij en IkBenIk jullie mening, ik mijn mening.

Ik heb mijn mening helemaal niet gegeven.
Het punt is dat Saturn compleet in zijn recht staat om een product ter reparatie op te sturen, in plaats van gelijk een nieuwe product te verstrekken.

Dat is een feit, geen mening.

Jouw mening kan anders zijn, maar dan nog blijft Saturn in zijn recht staan.

Punt is dat Saturn i.m.h.o. geen klantvriendelijk bedrijf is. Dat is mijn conclusie en heb dit dus aan den lijve ondervonden.

sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 11:12: Maar het is maar dat jullie weten dat er ook winkelketens zijn die een ander beleid voeren.

Iedere winkel is vrij om zijn beleid te bepalen, zolang die niet in strijd is met de wetgeving.

[quote=sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 11:12 Ik heb gewoon bij de foute winkel gekocht. Mijn fout. Punt. *shoot me*
Dat heb jij niet.
Ik ben van mening dat jij op heel glad ijs begeeft: jij beschuldigd Saturn van zaken waarvan zij helemaal niet in overtreding zijn.
In dergelijke gevallen kan Saturn jou wel degelijk vervolgen vanwege Smaad en Laster.

En nee, ik verdedig Saturn helemaal niet.

Ik kan hier ook aangeven dat mijn mening is dat Saturn fout zit, maar zij zitten helemaal niet fout.
En ja, ik ben ook van mening dat Saturn heel gemakkelijk een nieuwe product mee had kunnen geven.
Maar dat is een mening en geen feit.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@IkbenIk

Laat maar.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je schrijft "Het is toch bizar dat je je duurbetaalde apparatuur waarvan je verwacht jarenlang profijt te hebben gewoon een maand kwijt bent als deze al binnen een maand defect raakt? "

Philips Go Gear en duurbetaald gaan niet samen hoor...........Daarnaast verkoopt Zowel BCC en Dixons wel degelijk de geretourneerde apparaten opniew. Dacht je soms dat ze jou Go Gear in de bak gooiden en jou een nieuwe geven....nee hoor die van jou wordt gefixt en gaat linea recta weer de handel in.

Mastag

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......2 weken omruilgarantie is toch veel te kort voor een dergelijk apparaat?.....

Hoeveel zou dat dan wèl moeten zijn? 1 maand, 3 maanden, 6 maanden, 1 jaar?

Wat denk je dat deze termijnen met de prijs die moet betalen doet?

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op vrijdag 26 aug 2011, 15:48: .......2 weken omruilgarantie is toch veel te kort voor een dergelijk apparaat?.....

Hoeveel zou dat dan wèl moeten zijn? 1 maand, 3 maanden, 6 maanden, 1 jaar?

Wat denk je dat deze termijnen met de prijs die moet betalen doet?

Net of dat een omruilgarantie verplicht is.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ik ben ik

Dat bedoel ik ook. Omruilen is niet verplicht. Saturn handelt correct door het apparaat te repareren onder garantie. En als het "vervangen" voor een andere, zou de kans meer dan heel erg groot zijn dat je een gerepareerde krijgt, maar dat wil TS dus ook niet, denk ik. Zoveel bla bla van haar kant voor een apparaatje van pakweg 35 euro ........... Je kan ook moeilijk leven.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat draven jullie door, de een wilt niet onderdoen voor de ander in fora tegenwoordig. Mensen ik weet het nu wel. Notificatie zet ik nu uit. Succes verder met de discussie.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op vrijdag 26 aug 2011, 15:58: @ik ben ik

Dat bedoel ik ook. Omruilen is niet verplicht. Saturn handelt correct door het apparaat te repareren onder garantie. En als het "vervangen" voor een andere, zou de kans meer dan heel erg groot zijn dat je een gerepareerde krijgt, maar dat wil TS dus ook niet, denk ik. Zoveel bla bla van haar kant voor een apparaatje van pakweg 35 euro ........... Je kan ook moeilijk leven.

Je bent duidelijk niet eens op de hoogte van de prijzen. Zoek eens op Philips Ariaz 8 GB voordat je een conclusie trekt. Sjonge jonge jonge... mensen en potloden.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jij eist gewoon een nieuwe MP3 speler, in plaats van dat je MP3 speler voor reparatie op wordt gestuurd.

Dat kun je niet eisen, omdat je dat recht helemaal niet hebt.

Op het moment dat Saturn wettelijk niet goed bezig is, kan heb je recht van klagen.

Er zit een groot verschil tussen dat je mening is dat Saturn niet juist bezig is en dat Saturn werkelijk niet goed bezig is.

Aangezien je geen gelijk hebt en hier ook geen gelijk krijgt, is je reactie:

Wat draven jullie door, de een wilt niet onderdoen voor de ander in fora tegenwoordig.

Persoonlijk vind ik dat nogal flauw.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien je geen gelijk hebt en hier ook geen gelijk krijgt, is je reactie:

Wat draven jullie door, de een wilt niet onderdoen voor de ander in fora tegenwoordig.

Persoonlijk vind ik dat nogal flauw.

Dat zegt alles over jou, niet over mij. Ik vind dat ik gelijk heb.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moet je even op klacht.nl op Saturn zoeken, tegengasgevende betweters. Dan zul je lezen dat er nog velen met mij zijn die klagen over Saturn.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sillycious,

één ding is zeker, als jij al ooit een winkel zou hebben, zou ik niets bij je kopen!

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 17:45:
Dat zegt alles over jou, niet over mij. Ik vind dat ik gelijk heb.

Daar zit ook het probleem.
Jij vindt dat jij gelijk hebt, maar als ik naar de feiten kijk, heb jij geen gelijk.

Jij bent van mening dat Saturn gelijk een nieuwe MP3 speler had moeten verstrekken, maar kijkend naar de feiten is Saturn dat helemaal niet verplicht.
En of jij het er mee eens bent of niet, doet er totaal niet toe.
Saturn staat compleet in zijn recht, en jouw mening is niet relevant.

Dat jij het gevoel hebt dat het niet klopt en dat jij het anders beleefd, is een ander verhaal.
Emotioneel gezien heb jij het gevoel dat je bedrogen bent, maar feitelijk gezien doet Saturn totaal niets verkeerd.

Ik zou ook niet blij zijn, laat daar aub geen misverstand over bestaan.
Maar je hebt je er gewoon bij neer te leggen.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 01:55: Dus het is per winkel(keten) verschillend? Goed dat ik het weet, en is dit de laatste keer dat ik iets bij Saturn kocht. Saturn mag dan wel een goed voorbeeld nemen aan Dixons, want daar is de service prima, en heb er wel vaker iets omgeruild gekregen na een aantal weken. En eveneens bij BCC. Geen Saturn meer voor mij.

Zegt wel wat over de kwaliteit daar dan als je daar al zo vaak moest omruilen ;-)
Had je vast de omruiler van een ander...........

Ik ga denk ik maar liever naar Saturn dan.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op vrijdag 26 aug 2011, 21:28:
sillycious schreef op vrijdag 26 aug 2011, 01:55: Dus het is per winkel(keten) verschillend? Goed dat ik het weet, en is dit de laatste keer dat ik iets bij Saturn kocht. Saturn mag dan wel een goed voorbeeld nemen aan Dixons, want daar is de service prima, en heb er wel vaker iets omgeruild gekregen na een aantal weken. En eveneens bij BCC. Geen Saturn meer voor mij.

Zegt wel wat over de kwaliteit daar dan als je daar al zo vaak moest omruilen ;-)
Had je vast de omruiler van een ander...........

Ik ga denk ik maar liever naar Saturn dan.

Lees de klachten maar hoe vaak mensen problemen hebben dat zij een gebruikte product gekregen hebben toen men een nieuw product kocht.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

*gaap*

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 00:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@topicstarter: waarom stel je hierover eigenlijk een vraag als je zo overtuigd bent van je gelijk? Als je alleen 'meepraters' zoekt, moet je geen vragen op een forum stellen.

En nee, je hebt dus geen gelijk. En ja, het is een normale gang van zaken dat je MP3 zo maar omgeruild kan worden.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 00:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op zaterdag 27 aug 2011, 00:24: @topicstarter: waarom stel je hierover eigenlijk een vraag als je zo overtuigd bent van je gelijk? Als je alleen 'meepraters' zoekt, moet je geen vragen op een forum stellen.

En nee, je hebt dus geen gelijk. En ja, het is een normale gang van zaken dat je MP3 zo maar omgeruild kan worden.

*gaap* Niets wat ik nog niet wist.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 00:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op zaterdag 27 aug 2011, 00:24: @topicstarter: waarom stel je hierover eigenlijk een vraag als je zo overtuigd bent van je gelijk? Als je alleen 'meepraters' zoekt, moet je geen vragen op een forum stellen.

En nee, je hebt dus geen gelijk. En ja, het is een normale gang van zaken dat je MP3 zo maar omgeruild kan worden.

En ja, ik heb wel gelijk.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op zaterdag 27 aug 2011, 00:24: @topicstarter: waarom stel je hierover eigenlijk een vraag als je zo overtuigd bent van je gelijk? Als je alleen 'meepraters' zoekt, moet je geen vragen op een forum stellen.

En nee, je hebt dus geen gelijk. En ja, het is een normale gang van zaken dat je MP3 zo maar omgeruild kan worden.

Saturn is een flutzaak. Met flutservice. Is algemeen bekend. Wacht maar als jij in dezelfde situatie komt. Als je tenminste zo onverstandig bent er ook te kopen. *gaap*

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 00:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op zaterdag 27 aug 2011, 00:24: @topicstarter: waarom stel je hierover eigenlijk een vraag als je zo overtuigd bent van je gelijk? Als je alleen 'meepraters' zoekt, moet je geen vragen op een forum stellen.

En nee, je hebt dus geen gelijk. En ja, het is een normale gang van zaken dat je MP3 zo maar omgeruild kan worden.

Weltrusten. En blijf maar lekker denken dat jullie gelijk hebben. *gaap*

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 00:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

En het is ook de laatste keer dat ik hier een topic start. *gaap*. Hebben zeker allemaal een aandeel in flut Saturn.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 00:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

sillycious schreef op zaterdag 27 aug 2011, 00:32: En het is ook de laatste keer dat ik hier een topic start. *gaap*. Hebben zeker allemaal een aandeel in flut Saturn.

Goed plan! *gaap*!!!!

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 00:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

sillycious schreef op zaterdag 27 aug 2011, 00:30: Weltrusten. En blijf maar lekker denken dat jullie gelijk hebben. *gaap*

Nee, Jij hebt gelijk daarom ben je ook op je strepen gaan staan en heb je je wettelijk recht op een nieuwe laten gelden en hoefde je hier niet te huilen toch ?

Droom maar lekker verder.............

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 02:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

sillycious schreef op zaterdag 27 aug 2011, 00:32: En het is ook de laatste keer dat ik hier een topic start. *gaap*. Hebben zeker allemaal een aandeel in flut Saturn.

We zullen je missen.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 02:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

sillycious schreef op zaterdag 27 aug 2011, 00:28:
birdies schreef op zaterdag 27 aug 2011, 00:24: @topicstarter: waarom stel je hierover eigenlijk een vraag als je zo overtuigd bent van je gelijk? Als je alleen 'meepraters' zoekt, moet je geen vragen op een forum stellen.

En nee, je hebt dus geen gelijk. En ja, het is een normale gang van zaken dat je MP3 zo maar omgeruild kan worden.

En ja, ik heb wel gelijk.

En op grond waarvan heb jij gelijk?

En op grond waarvan zou Saturn verplicht zijn om gelijk een nieuwe mp3 speler te verstrekken?

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 03:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

sillycious schreef op zaterdag 27 aug 2011, 00:32: En het is ook de laatste keer dat ik hier een topic start. *gaap*. Hebben zeker allemaal een aandeel in flut Saturn.
Whoa.. zelfs met mijn non-ritme valt me iets op.. als je zo moe bent (of zo'n zuurstofgebrek hebt??)) dat je *constant* moet gapen, dan kan je beter gaan slapen.. weinig beweging kost minder energie *smirk*

(ok.. crawling back under my rock for now)

TTFN

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 07:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om maar eens aan te geven hoe meningen verschillen over de service van bedrijven, hier een discussie over de service van Dixons.

Klik hier

Dus veel succes de volgende keer bij Dixons.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 09:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sillycious

je schrijft: "En ja, ik heb wel gelijk."

Als je uitgeslapen bent, wil je dan met wettelijke bewijzen komen of verder anders slapen. Ik ben zéér benieuwd naar je bewijzen ..........

En als voor duidelijk is dat alle mede forumdeelnemers hier in deze discussie voor saturn zouden werken, begin ik persoonlijk toch sterk aan je logisch denken te twijfelen.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er valt toch niet veel te reparen aan een mp3 speler? Bovendien lijkt mij repareren doorgaans duurder dan vervangen.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

conny2 schreef op zaterdag 27 aug 2011, 10:06: Er valt toch niet veel te reparen aan een mp3 speler? Bovendien lijkt mij repareren doorgaans duurder dan vervangen.

Er is nog een aspect waarom dat er tot "reparatie" wordt overgegaan:
Het bekijken of het niet om eigen schade gaat.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet je wat? Jullie hebben helemaal gelijk. Saturn is goed, en ze hebben het volste recht om een product dat binnen een maand al stuk gaat (Nee, niet mijn fout) ter reparatie op te sturen waarvoor je gewoon een maand op moet wachten. Wat maakt het uit joh.. Normaalste gang van zaken.

Maar als jullie het niet erg vinden koop ik er toch niet meer. Je zal maar een TV hebben gekocht dat binnen een maand stuk gaat. Of een computer. Zit je toch maar wekenlang zonder.

Weldenkende consumenten zijn jullie. Ik mag hopen dat het jullie ook allemaal een keer overkomt. Dan zal je wel anders piepen. Regels maakt men voor anderen, uitzondering voor zichtzelf.

Toedels!

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

sillycious schreef op zaterdag 27 aug 2011, 11:31: Weet je wat? Jullie hebben helemaal gelijk. Saturn is goed, en ze hebben het volste recht om een product dat binnen een maand al stuk gaat (Nee, niet mijn fout) ter reparatie op te sturen waarvoor je gewoon een maand op moet wachten. Wat maakt het uit joh.. Normaalste gang van zaken.

Maar als jullie het niet erg vinden koop ik er toch niet meer. Je zal maar een TV hebben gekocht dat binnen een maand stuk gaat. Of een computer. Zit je toch maar wekenlang zonder.

Weldenkende consumenten zijn jullie. Ik mag hopen dat het jullie ook allemaal een keer overkomt. Dan zal je wel anders piepen. Regels maakt men voor anderen, uitzondering voor zichtzelf.

Toedels!

Natuurlijk is het vervelend dat het je overkomt.

Maar er zit een zeer groot verschil in wat je gevoelsmatig van iets vindt en wat de wettelijke regels zijn.

Ik begrijp heel goed dat je nogal gefrustreerd bent dat je die mp3 speler nu moet missen. Ik zou daar persoonlijk ook niet vrolijk van worden.

En met alle respect, jij laat je veel te veel leiden door je gevoelens, in plaats van je verstand.

Ik heb ook situaties meegemaakt waarbij ik gevoelsmatig compleet zou ploffen en die vent over de balie trekken en een paar blauwe doppen bezorgen!
Echter, als je tot 10 telt, een keer diep ademhaalt, en je verstand laat spreken, bereik je er veel meer mee.

En gevoelsmatig ervaar je onrecht en heb je het gevoel dat Saturn de boel bedonderd, maar in de realiteit bedonderd Saturn je helemaal niet.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........Maar als jullie het niet erg vinden koop ik er toch niet meer.......

Ik zou je inderdaad niet graag als klant hebben. Gelet op je normen en ideeën.
En bij andere zaken zijn er je gaat zoeken ook heel veel problemen te vinden, dus ..........

Overigens, waar zijn nu je wettelijke bewijzen (behalve je eigen gevoel) dat je gelijk hebt?

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op zaterdag 27 aug 2011, 11:48:
sillycious schreef op zaterdag 27 aug 2011, 11:31: Weet je wat? Jullie hebben helemaal gelijk. Saturn is goed, en ze hebben het volste recht om een product dat binnen een maand al stuk gaat (Nee, niet mijn fout) ter reparatie op te sturen waarvoor je gewoon een maand op moet wachten. Wat maakt het uit joh.. Normaalste gang van zaken.

Maar als jullie het niet erg vinden koop ik er toch niet meer. Je zal maar een TV hebben gekocht dat binnen een maand stuk gaat. Of een computer. Zit je toch maar wekenlang zonder.

Weldenkende consumenten zijn jullie. Ik mag hopen dat het jullie ook allemaal een keer overkomt. Dan zal je wel anders piepen. Regels maakt men voor anderen, uitzondering voor zichtzelf.

Toedels!

Natuurlijk is het vervelend dat het je overkomt.

Maar er zit een zeer groot verschil in wat je gevoelsmatig van iets vindt en wat de wettelijke regels zijn.

Ik begrijp heel goed dat je nogal gefrustreerd bent dat je die mp3 speler nu moet missen. Ik zou daar persoonlijk ook niet vrolijk van worden.

En met alle respect, jij laat je veel te veel leiden door je gevoelens, in plaats van je verstand.

Ik heb ook situaties meegemaakt waarbij ik gevoelsmatig compleet zou ploffen en die vent over de balie trekken en een paar blauwe doppen bezorgen!
Echter, als je tot 10 telt, een keer diep ademhaalt, en je verstand laat spreken, bereik je er veel meer mee.

En gevoelsmatig ervaar je onrecht en heb je het gevoel dat Saturn de boel bedonderd, maar in de realiteit bedonderd Saturn je helemaal niet.

Dit is al een andere toon. De eerste paar antwoorden kwamen op mij als TS over alsof ik de kwaadstichtster was. Ik wilde slechts mijn onvrede uiten over deze in mijn opinie toch klantontvriendelijke oplossing van Saturn. Ik heb dit namelijk nog nooit eerder meegemaakt bij andere winkelketens.
Weer een ervaring rijker, en ik blijf erbij dat de klantvriendelijkheid van Saturn slecht is, maar daar is een oplossing voor: Ik ga er gewoon niets meer kopen.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........in mijn opinie toch klantontvriendelijke oplossing van Saturn......

In de winkel is de basis regel: klant is koning. Maar dan moet de klant zich ook koninklijk gedragen. En om in deze situatie Saturn van klantonvriendelijkheid te betichten, vat ik onder onvriendelijk gedrag van de klant t.o.v. Saturn.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2011 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

sillycious schreef op zondag 28 aug 2011, 18:20: terwijl ik enkel wilde aangeven dat de gang van zaken zoals het nu verloopt bij Saturn niet hetgeen is wat ik had verwacht dan wel gehoopt had van mijn aankoop.

Hier wil ik wel op ingaan.

Helaas geven de diverse consumentenorganisaties en programma's juist de verkeerde informatie, waardoor de verwachting van de consument in het algemeen niet meer naar de realiteit is.
De verwachting van de consument is dan veel te groot.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2011 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand is het niet eens met mijn uitspraak:

Helaas geven de diverse consumentenorganisaties en programma's juist de verkeerde informatie, waardoor de verwachting van de consument in het algemeen niet meer naar de realiteit is.
De verwachting van de consument is dan veel te groot.

Als de consumentenorganisaties aangeven dat een computer 5 jaar probleemloos mee moet gaan, geven zij een veel te hoge verwachting.

Als de consumentenorganisaties aangeven dat binnen 6 maanden de verkopende partij bij problemen gelijk een nieuw product moet verstrekken, is dat ook weer een verwachting die door de verkopende partij niet waar te maken is.

Die organisaties kijken niet naar de uitspraken van de fabrikanten en winkelieren, maar kijken naar hoe zij erover denken, waardoor er een totaal andere verwachting en beeld door die organisaties geschept worden dan wat het beeld in de praktijk en de verwachting die in de realiteit verwacht kan en mag worden.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2011 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit topic is opgeschoond. Graag verzoeken wij een ieder te staken met offtopic te posten.

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa-online

ve
door verwijderd - Aug 29, 2011 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

redacteur schreef op maandag 29 aug 2011, 15:01: Dit topic is opgeschoond. Graag verzoeken wij een ieder te staken met offtopic te posten.

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa-online
Dat lijkt veel op selectieve censuur gezien nog steeds aanwezige aantal of topic posten.Topic starter is terecht op de vingers getikt door een aantal posters

ve
door verwijderd - Aug 29, 2011 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

redacteur schreef op maandag 29 aug 2011, 15:01: Dit topic is opgeschoond. Graag verzoeken wij een ieder te staken met offtopic te posten.

Sluit topic maar gewoon af dan zou ik zeggen, er hoeft niets meer On Topic gepost, antwoord is al gegeven en alles is al wel tot vervelens toe ge welles nietest lijkt me, zinloos hier nu nog een Discussie voort te zetten,
dit is vraag en antwoord...........