re
door reginald_1 Aug 17, 2006 om 20:42
Elektronica & tv

MP3 spelers met radio

Ik overweeg om een MP3 speler met radio te kopen. Bij sommige spelers staat dat de koptelefoon als antenne gebruikt wordt. Weet iemand of alle koptelefoons op zo'n speler werken als antenne, of alleen degene die bij zo'n speler worden meegeleverd? De gewone in-ear koptelefoons blijven bij mij namelijk niet goed zitten, zeker niet bij sporten.

631 3 Rapporteer

technifreak
door technifreak - Aug 17, 2006 om 21:18
142 Antwoorden / 1 Vragen

Beste reginald,
Bij bijna alle walkmans en portable MP3 spelers die voorzien zijn van een ingebouwde FM ontvanger, wordt het snoer van de hoofdtelefoon gebruikt als antenne. Het maakt hierbij niet uit welk soort (in-ear) hoofdtelefoon er op aangesloten is. De meeste (in-ear) hoofdtelefoons hebben een snoer dat ongeveer 1 meter lang. Snoeren die veel langer zijn dan 1 meter, kunnen problemen zorgen voor een minder goede ontvangst.

ka
door kassavr - Aug 18, 2006 om 14:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Reginald,

De wat bere MP3 spelers met radio hebben het probleem niet dat je afhankelijk bent van het oortelefoonsnoer als antenne. Als de radio in de speler zelf zit ingebouwd en de antenne ook in de speler zit dan kun je elke oortelefoon erbij kopen die je zelf prettig vindt. Ikzelf heb een MP3 spoeler van Mycom waarvan ik onlangs de oortelefoon heb vervangen door een Sony. Geen enkel probleem. Wel even bij de winkel vragen dus. Succes!

pr
door pruim - Aug 18, 2006 om 15:39
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de standaard in-ear koptelefoon door een portable on-ear koptelefoon (sennheiser PX100)  het geluid van de MP3's is zeer sterk verbeterd, maar de ontvangst van de radio is slechter geworden, ik ontvang nu hooguit 1 radiozender zonder al te veel ruis.
PS. ik heb een Creative ZEN micro MP3 speler