Neckermann garantieafhandeling onterechte facturen N.I.D. incasso
Ik krijg onterecht facturen van neckermann.
Ik had januari 2011 een nieuwe wasmachine bij neckermann gekocht mety 3j garantie. In april ging deze kapot. Neckermann heeft een monteur langs gestuurt.
Conlussie monteur; te duur om te repareren, repareren duurder dan een nieuwe, we geven aan neckermann het advies om hem te vervangen voor een nieuwe.
Neckermann heeft mij gebeld en aangeboden gratis een nieuwe te kiezen omdat ze het desbetrefte type en merk niet meer hadden, er werd tegen mij gezegd dat ik ook geen bezorgkosten hoeft te betalen. Ik kreeg de nieuwe wasmachine en 2 weken later de factuur. Voor een nieuwe wasmachine en de bezorkosten. Klantenservice tig keer gebeld maar het is blijkbaar een administratief een zooitje daar.
Nu krijg ik het incassobureau N.I.D. op mijn dak. Ze sturen mij emails, ik heb hun gebeld en e-mail terug met het verhaal dat het om een garantie afhandeling gaat. Het is duidelijk daar een onklantvriendelijk, bureaucratisch en administratief zooitje, die hun huiswerk niet willen doen. Nu blijven ze mij telkens de zelfde mail sturen (zie hieronder). Ik heb meerdere malen gemaild dat ik geen nieuw koopcontract overeenben gekomen met Neckermann. Wat kan ik het beste doen? Is het verstandig om het email adres als ongewenst te installeren en de onterechte aanmaningen te negeren?
Betreft : hernieuwde aanmaning
Geachte heer, mevrouw,
Uit onze administratie blijkt dat het openstaande saldo, tot op heden, nog niet door u is voldaan. Voor een specificatie van het te betalen bedrag kunt u het laatst ontvangen rekeningoverzicht raadplegen.
Wij probeerden hierover telefonisch contact met u op te nemen. Jammer genoeg konden we u niet bereiken.
Wegens niet betaling hebben wij nu besloten om de klantenrelatie met u per direct stop te zetten. U wordt vanaf nu uitgesloten van toekomstige bestellingen bij Neckermann.com BV. Het openstaande saldo is inclusief de wettelijke incassokosten. Deze incassokosten worden berekend als percentage van het bedrag dat u aan neckermann.com verschuldigd bent:
? over de eerste € 2.500 van de vordering 15% van de hoofdsom met een minimumbedrag van € 40.
? Over de volgende € 2.500 van de vordering 10% van de hoofdsom.
? Over de volgende € 5.000 van de vordering 5% van de hoofdsom.
Wilt u verdere kosten en gerechtelijke stappen voorkomen? Maak dan het volledige bedrag per direct over op bankrekeningnummer 1431.67.928 t.n.v. neckermann.com onder vermelding van uw klantnummer/referentienummer.
Indien u een betalingsregeling wilt treffen, kan dit uitsluitend via telefonisch contact 0114-318920 onder vermelding van uw klantnummer/referentienummer.
Hoogachtend,
Afdeling N.I.D. Incasso
Heeft u schriftelijke bevestiging van de vervanging? Dan staat u een stuk sterker
Ik zou een brief sturen naar het incassobureau waarin u aangeeft dat u geen overeenkomst heeft gesloten met Neckermann op grond waarvan u gehouden bent om het geeiste te voldoen. Desgewenst kunt u aangeven dat u het product heeft gekregen in verband met garantie op een ander product. En tot slot kun u aangeven dat verdere communicatie hierover bijzonder ongewenst is.
Houdt in uw achterhoofd dat het incassobureau stelt dat u een aanbod van Neckermann heeft aanvaard, dus zij zullen dit ook in rechte moeten bewijzen. Verdere communicatie van incassobureau kunt u negeren. Omdat de bewijslast bij Neckermann ligt hoeft u dit schrijven [u]niet[/u] aangetekend te versturen.
Dit is een klusje voor de webcare van Neckermann.
Wacht maar af, die komt vanzelf.
Wel waardeloos dat het weer eens via een openbaar forum moet.
Bedankt voor uw reacties. Ik heb in plaats van een brief gestuurd, al meerdere mails gestuurd naar did incaso waarin ik heb beschreven dat ik geen nieuwe overeenkomst heb gesloten en enz. Dit lijkt mij evenwaardig als een onaangetekende brief. En een klacht bij neckermann achtergelaten via de site (heb hier een ontvangstbevestiging van gekregen).
Nu net krijg ik een mailtje van neckermann dat in mijn dossier staat dat het om een omruiling van een deffecte wasmachine gaat (zie hieronder). Maar kreeg wel een factuur en incasso achter mij aan alsof het om een nieuwe aankoop gaat. Wat een schooiers!!!
Vervelend dat u onterechte facturen van Neckermann ontvangt.
U geeft aan dat dit een garantie afhandeling betreft. We hebben uw dossier nagekeken en hebben
gezien dat het een omruiling van een defecte wasmachine betreft.
Als we geen reactie van u ontvangen binnen 8 weken na ontvangst van uw rekening-overzicht
gaan we ervan dat uw rekening klopt. Dit kunt u ook terugvinden bij onze voorwaarden.
We willen graag voorkomen dat u bij een incassoburo buiten ons af terechtkomt. Daarom gaan we eenonderzoek starten naar uw opgehaalde wasmachine. Hiervoor hebben we het retourbewijs nodig.
Vriendelijk verzoeken wij het retourbewijs in te scannen en als bijlage bij deze email te voegen.
Zonder retourbewijs kunnen we niets meer voor u doen en zal dit alsnog uit handen worden gegeven.
Wat een belachelijke vertoning van Neckermann. Ze hebben al een incassobureau ingeschakeld. En u moet het retourbewijs scannen? Alsof je zo'n ding per post stuurt.
Nu direct een mail via de link van Neckermann op dit forum, dan gaat alles veel vlotter, dat zult u zien.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mail via de link van neckermann gestuurd. Volgens mij is het probleem nu wel verholpen, Neckermann heeft aangegeven dat het om omruiling van een deffecte wasmachine gaat.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer