dr
door drunem2010 Sep 30, 2013 om 17:43
Elektronica & tv

Neckermann garantieafhandeling onterechte facturen N.I.D. incasso

Ik krijg onterecht facturen van neckermann.
Ik had januari 2011 een nieuwe wasmachine bij neckermann gekocht mety 3j garantie. In april ging deze kapot. Neckermann heeft een monteur langs gestuurt.
Conlussie monteur; te duur om te repareren, repareren duurder dan een nieuwe, we geven aan neckermann het advies om hem te vervangen voor een nieuwe.

Neckermann heeft mij gebeld en aangeboden gratis een nieuwe te kiezen omdat ze het desbetrefte type en merk niet meer hadden, er werd tegen mij gezegd dat ik ook geen bezorgkosten hoeft te betalen. Ik kreeg de nieuwe wasmachine en 2 weken later de factuur. Voor een nieuwe wasmachine en de bezorkosten. Klantenservice tig keer gebeld maar het is blijkbaar een administratief een zooitje daar.

Nu krijg ik het incassobureau N.I.D. op mijn dak. Ze sturen mij emails, ik heb hun gebeld en e-mail terug met het verhaal dat het om een garantie afhandeling gaat. Het is duidelijk daar een onklantvriendelijk, bureaucratisch en administratief zooitje, die hun huiswerk niet willen doen. Nu blijven ze mij telkens de zelfde mail sturen (zie hieronder). Ik heb meerdere malen gemaild dat ik geen nieuw koopcontract overeenben gekomen met Neckermann. Wat kan ik het beste doen? Is het verstandig om het email adres als ongewenst te installeren en de onterechte aanmaningen te negeren?

Betreft : hernieuwde aanmaning
Geachte heer, mevrouw,
Uit onze administratie blijkt dat het openstaande saldo, tot op heden, nog niet door u is voldaan. Voor een specificatie van het te betalen bedrag kunt u het laatst ontvangen rekeningoverzicht raadplegen.
Wij probeerden hierover telefonisch contact met u op te nemen. Jammer genoeg konden we u niet bereiken.
Wegens niet betaling hebben wij nu besloten om de klantenrelatie met u per direct stop te zetten. U wordt vanaf nu uitgesloten van toekomstige bestellingen bij Neckermann.com BV. Het openstaande saldo is inclusief de wettelijke incassokosten. Deze incassokosten worden berekend als percentage van het bedrag dat u aan neckermann.com verschuldigd bent:
? over de eerste € 2.500 van de vordering 15% van de hoofdsom met een minimumbedrag van € 40.
? Over de volgende € 2.500 van de vordering 10% van de hoofdsom.
? Over de volgende € 5.000 van de vordering 5% van de hoofdsom.
Wilt u verdere kosten en gerechtelijke stappen voorkomen? Maak dan het volledige bedrag per direct over op bankrekeningnummer 1431.67.928 t.n.v. neckermann.com onder vermelding van uw klantnummer/referentienummer.
Indien u een betalingsregeling wilt treffen, kan dit uitsluitend via telefonisch contact 0114-318920 onder vermelding van uw klantnummer/referentienummer.

Hoogachtend,
Afdeling N.I.D. Incasso

3689 15 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Sep 30, 2013 om 18:10
937 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft u schriftelijke bevestiging van de vervanging? Dan staat u een stuk sterker

alfatrion
door alfatrion - Sep 30, 2013 om 19:09
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou een brief sturen naar het incassobureau waarin u aangeeft dat u geen overeenkomst heeft gesloten met Neckermann op grond waarvan u gehouden bent om het geeiste te voldoen. Desgewenst kunt u aangeven dat u het product heeft gekregen in verband met garantie op een ander product. En tot slot kun u aangeven dat verdere communicatie hierover bijzonder ongewenst is.

Houdt in uw achterhoofd dat het incassobureau stelt dat u een aanbod van Neckermann heeft aanvaard, dus zij zullen dit ook in rechte moeten bewijzen. Verdere communicatie van incassobureau kunt u negeren. Omdat de bewijslast bij Neckermann ligt hoeft u dit schrijven [u]niet[/u] aangetekend te versturen.

zoekster
door zoekster - Sep 30, 2013 om 19:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is een klusje voor de webcare van Neckermann.
Wacht maar af, die komt vanzelf.
Wel waardeloos dat het weer eens via een openbaar forum moet.

dr
door drunem2010 - Oct 1, 2013 om 09:23
26 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor uw reacties. Ik heb in plaats van een brief gestuurd, al meerdere mails gestuurd naar did incaso waarin ik heb beschreven dat ik geen nieuwe overeenkomst heb gesloten en enz. Dit lijkt mij evenwaardig als een onaangetekende brief. En een klacht bij neckermann achtergelaten via de site (heb hier een ontvangstbevestiging van gekregen).

dr
door drunem2010 - Oct 1, 2013 om 09:24
26 Antwoorden / 5 Vragen

Dat wordt een nieuwe vaatwasser ergens anders bestellen

neckermann.com
door neckermann.com - Oct 1, 2013 om 09:27
12 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Drumen2010,

Wil je via deze link je gegevens doorgeven?
Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Françoise
Webcare, neckermann.com

dr
door drunem2010 - Oct 1, 2013 om 09:37
26 Antwoorden / 5 Vragen

Nu net krijg ik een mailtje van neckermann dat in mijn dossier staat dat het om een omruiling van een deffecte wasmachine gaat (zie hieronder). Maar kreeg wel een factuur en incasso achter mij aan alsof het om een nieuwe aankoop gaat. Wat een schooiers!!!

Vervelend dat u onterechte facturen van Neckermann ontvangt.
U geeft aan dat dit een garantie afhandeling betreft. We hebben uw dossier nagekeken en hebben
gezien dat het een omruiling van een defecte wasmachine betreft.
Als we geen reactie van u ontvangen binnen 8 weken na ontvangst van uw rekening-overzicht
gaan we ervan dat uw rekening klopt. Dit kunt u ook terugvinden bij onze voorwaarden.
We willen graag voorkomen dat u bij een incassoburo buiten ons af terechtkomt. Daarom gaan we eenonderzoek starten naar uw opgehaalde wasmachine. Hiervoor hebben we het retourbewijs nodig.
Vriendelijk verzoeken wij het retourbewijs in te scannen en als bijlage bij deze email te voegen.
Zonder retourbewijs kunnen we niets meer voor u doen en zal dit alsnog uit handen worden gegeven.

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2013 om 10:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een belachelijke vertoning van Neckermann. Ze hebben al een incassobureau ingeschakeld. En u moet het retourbewijs scannen? Alsof je zo'n ding per post stuurt.

zoekster
door zoekster - Oct 1, 2013 om 11:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nu direct een mail via de link van Neckermann op dit forum, dan gaat alles veel vlotter, dat zult u zien.

dr
door drunem2010 - Oct 1, 2013 om 11:20
26 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mail via de link van neckermann gestuurd. Volgens mij is het probleem nu wel verholpen, Neckermann heeft aangegeven dat het om omruiling van een deffecte wasmachine gaat.

dr
door drunem2010 - Oct 1, 2013 om 12:17
26 Antwoorden / 5 Vragen

Neckermann verwijst naar onze voorwaarde. Ik heb erin gekeken en kon hety niet vinden.
Ik heb een bericht naar neckermann gereplyed op hun vorig bericht.

Beste Neckermann,
Waar kan ik dat terugvinden in jullie voorwaarde?
Welke voorwaarde en artikel is het?
Staat jullie voorwaarden boven de wet?
Regels voor het sluiten van een koopovereenkomst staat in de wet, het burgelijk wetboek boek 6
(ex. 6:217 BW).

Met vriendelijke groet,

dr
door drunem2010 - Oct 1, 2013 om 12:30
26 Antwoorden / 5 Vragen

De 8 weken in hun e-mail (1 okt ontvangen) zijn al 2 maanden voorbij, ik kreeg de rekening begin juni.

zoekster
door zoekster - Oct 1, 2013 om 12:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat is er met die kapotte wasmachine gebeurd? Waar is die nu?

dr
door drunem2010 - Oct 7, 2013 om 10:59
26 Antwoorden / 5 Vragen

Vrijdag 4 oktober ben ik gebeld door webcare Neckermann. Ze hebben hun fout toegegeven. We zijn er uitgekomen ik moet alleen het verschil betalen tussen de oude en nieuwe wasmachine. Dat is ongeveer 150 euro. Heb mijn garantie bewijs toen ook gevraagd. Heb een factuur gekregen daarna meteen alleen (met het bericht In de bijlage vindt u het bewijs van uw aankoop. Tevens geldt dit als garantiebewijs.) Alleen het gaat om een garantie afhandeling en heb geen nieuwe aankoop gedaan. Zaterdag 5 oktober kreeg ik van Neckermann het mail binnen dat ik 421,46 euro moet betalen. Wat is het bij Neckermann administratief een zooitje!!

Geachte heer ..,
Uit onze administratie blijkt dat het openstaande bedrag van € 421,46 - tot op heden – nog niet door u is voldaan. Voor een specificatie van het te betalen bedrag kunt u het laatst ontvangen rekeningoverzicht raadplegen.

Wegens niet betaling hebben wij besloten om de klantenrelatie met u per direct stop te zetten. U wordt vanaf nu uitgesloten van toekomstige bestellingen bij neckermann.com BV.

Wilt u verdere kosten en gerechtelijke stappen voorkomen? Maak dan het volledige bedrag van € 421,46 over, vóór 07/10/2013. Klik op het AcceptEmail-logo linksboven of klik hier om te betalen.

Hoogachtend,

Yves Willems
Financiële Diensten Nederland

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2013 om 11:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die werken dus echt lekker langs elkaar heen. Treurig. Nooit meer iets kopen daar.