ronvm
door ronvm Jan 13, 2008 om 16:50
Elektronica & tv

PDC Welk station wel en welke niet??

Wie weet exact welke TV zenders nu PDC meezenden en welke niet. Ik heb namelijk een nieuwe HDD-recorder gekocht die met Guide Plus+ werkt, zo kun je weinig aan de tijden veranderen en staat deze dus te wachten op een PDC signaal ?

699 7 Rapporteer

spooky01
door spooky01 - Jan 13, 2008 om 16:56
418 Antwoorden / 56 Vragen

dit kun je vinden in de radiogids

ronvm
door ronvm - Jan 13, 2008 om 17:03
22 Antwoorden / 1 Vragen

Die heb ik dus niet (meer nodig). Op het internet (www.omroep.nl) kan ik het dus niet vinden anders had ik deze vraag niet getseld.

door 4711 - Jan 13, 2008 om 17:24
885 Antwoorden / 2 Vragen

In de Vara gids de langere Showview en  PDC via teletekst maar geen van deze werkte goed was mijn ervaring 2 jaren terug.... dus of het nu beter is, België en Duitsland gaan goed maar Nederland.....?

kiran
door kiran - Jan 13, 2008 om 17:35
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ronvm

PDC: Ned.1/2/3 Belgie 1/2 in ieder geval, Duitsland?

Tijden zijn zelf te veranderen. Zonder PDC. Met inprogrammeren PDC op 'uit' zetten. Programma's opgenomen met PDC, komen er soms toch niet helemaal op of de HDD loopt gewoon door. Heeft te maken met het al dan niet doorgeven van PDC signaal. Mijn ervaring ermee? Knudde! Beter op 'uit' zetten en de tijden zelf aanpassen. (iets eerder en uitlaten lopen) Bovendien: u hoeft die Guide Plus evt niet te installeren. Scheelt je ook 1 a 2 uur extra opslag.

ronvm
door ronvm - Jan 13, 2008 om 18:03
22 Antwoorden / 1 Vragen

Kiran,

Ik heb eigenlijk redelijk goede ervaringen met PDC eigenlijk. Maar heeft bijvoorbeeld SBS6 ook tegenwoordig dit signaal toegevoegd aan het bestaande ? Dat Guide Plus+ meer van de HDD neemt, vind ik niet zo erg, er is immers ruimte genoeg.

Het nadeel van Ned. is dat de PDC-pulsen handmatig worden gestart en dat wordt nog wel eens veregten aldaar.

kiran
door kiran - Jan 13, 2008 om 21:02
2791 Antwoorden / 0 Vragen

SBS6 ook PDC?

Sorry, weet ik niet zeker. Wel diverse van RTL. Maar je kan dat ook zien met in-programmeren. Als je nummer van showview van 't programma dat je wil opnemen intikt en enter doet .... zie je het vanzelf .... PDC past zich automatisch aan. (tenminste, bij die van mij)  Staat dan al bij PCD: aan of uit. Maar zoals al eerder gezegd: ik vertrouw er niet op. Het signaal wordt naar mijns inziens niet altijd meegezonden. En regelmatig trekken ze de 'stekker' er ook te vroeg uit. (doorgaans op de Nederlandse zenders) Zou u aan willen raden gewoon eens uit te proberen, met dat 'aan en uit'. Natuurlijk niet met een programma dat u absoluut wil zien, maar dat spreekt vanzelf.

al
door albertk - Apr 23, 2008 om 11:23
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ned 1, Ned 2, Ned 3, Vrt 1 (EEN) en Vrt 2 (Canvas) hebben PDC. De nederlandse commercielen niet. De Duitse publieke zenders werken met VPS. Werkt ook goed. De Duitse RTL zend geen VPS mee.

Advies: Geen pdc gebruiken bij de Nederlandse zenders. Werkt na meer dan 15 jaar nog steeds prut. Belgie gaat ok.