ah
door ahaaa Apr 22, 2007 om 10:46
Elektronica & tv

Philips HD recorder stopt zelf de opname.

Betreft : Philips DVDR 3450-H HDD&DVD = 160 GB HD recorder

Mijn recorder heb ik sinds december 2006. Ik neem op via een digitale Samsung satelliet ontvanger (@Home). Maar de opnames op de recorder zijn regelmatig slechts de helft van wat ik -handmatig- heb ingesteld. Dus bij een film van anderhalf uur is er regelmatig slechts een half of één uur opgenomen. Ook springt de recorder af en toe zelf aan, en moet ik dan handmatig uitzetten. Daardoor gaan eventuele volgende opnames niet door. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn, of is het een fout in het apparaat ? Dank voor uw reactie.

1629 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 22, 2007 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan zijn dat, terwijl je aan het opnemen bent, de Samsung ontvanger uitzet omdat je wilt gaan slapen.

Dus mijn vraag: zet je de ontvanger uit terwijl je aan het opnemen bent?

ve
door verwijderd - Apr 22, 2007 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan inderdaad zo zijn, zoals Dirck zegt, dat je Samsung decoder wordt uitgeschakeld. Je Philips HDD/DVD recorder krijgt dan geen signaal meer en schakelt zichzelf uit.
De reden dat je recorder zich af en toe vanzelf aan zet, is dat hij op dat moment de TV gids binnen haalt. De TV gids wordt gebruikt voor het opnemen van programma's. Je hoeft je recorder op het moment dat hij de TV gids binnen haalt niet uit te schakelen, want dat doet hij van zelf weer.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2007 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Komt op mij over als een fout in het apparaat en hoe dan ook gebeurt er uiets dat u niet verwacht of beter gezegd niet mafg verwachten. Dat betekent dat de consumentenwetgeving van toepassing is hetgeen inhoudt dat u teruggaat naar uw winkelier die vervolgens moet zorgen voor het verheklpen van het euvel en als dat niet kan u een adequaat wel werkend apparaat moet leveren. Let op: uw winkelier en u heeft niets te maken met fabrieksgarantie. dat is een zaak tussen winkelier en leverancier bij een apparaat dat u recent heeft gekocht. Het door mij genoemde gaat niet op als uw koop geen consumentenkoop is maar gekocht via groothandel. Zie het volgende:

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.consuwijzer.nl

ve
door verwijderd - Apr 22, 2007 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik je de PDC functie om opnames te programmeren, dan zou je die eens moeten uitschakelen en kijken of het verschil maakt. Het is een functie die niet bij alle zenders even goed werkt. Op mijn Sony HDR gebruik ik het helemaal niet meer aangezien deze ook nog eens de HDR continue aan doet zijn op de dag dat de opname gepland is. Dat vind ik onnodig stroomverbruik voor een functie die ook nog eens niet altijd goed werkt.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2007 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is al algemeen bekend dat het e.e.a. met de Philips harddiskrecorders niet in orde zijn en daardoor allerlei kuren (spontaan) gaat geven.

Zelf heb ik een harddiskrecorder 720 (1994) van Philips, die regelmatig ook rare kuren heeft, o.a. bij opname van een programma spontaan begint met een poging van het branden een dvd-r(w) terwijl deze niet in het toestel zich bevindt, ook bij het afspelen van een opgenomen programma ineens begon met een poging van het branden van een dvd-r(w). Handmatig uitzetten gaat niet, wel de steker uit het stopcontact halen.

Gisteravond ging het ook goed mis. Ik had alle geprogammeerden programma - via EPG - uit de opnamelijst gewist, recorder reageerde niet, bleef opnemen. Steker uit het stopcontact gehaald, na een minuut weer stroomvoorziening gegeven, recorder ging weer verder met het opnemen.

Vandaag weer de opnamelijst geprogrammeerd, deels EPG en via showview, kreeg voor twee pragramma's via showview de opname te zien van 'Kassa', programmatie klopt.

De opname via pdc/vps komt later op de hardeschijf, daar het opstarten (uit de koude stand) van de opname zo traag is, waardoor het begin van het programma ontbreekt.

De volgende harddiskrecorder wordt geen Philips meer.

Philips, de leverancier in dit geval,  dient u een deugdelijk apparaat te verstrekken. De leverancier moet uw apparaat nakijken, repareren, zoals het van het product verwacht mag worden te doen.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2007 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit type van Philips is niet uiterust met een elektronische programmagids en zou dus ook niet om deze reden vanzelf aan moeten springen (wat apparaten met GuidePlus wel doen, op vaste tijden).

Blijkbaar gaat er iets mis in de communicatie tussen de samsung decorder en de philips recorder. Ik zou allereerst een keer gewoon opnemen vanaf de eigen analoge tuner van de Philips HD/DVD-recorder (dus gewoon opnemen op bijv. kanaal 3 op de recorder). De externe decorder hoeft dan niet met scart aangesloten te zijn. Als het probleem dan niet optreedt, kun je ervan uitgaan dat het probleem niet (alleen) in de recorder zit. Treedt het probleem wel op als het apparaat gewoon van zijn eigen, analoge tuner, opneemt, kun je ervan uitgaan dat er een probleem is met de recorder.

Daarnaast kun je kijken of beide apparaten op de goede manier zijn verbonden (volledig bedrade, goede kwaliteit scartkabel). De scart moet vaak in Ext 2 van de recorder worden gedaan (AV2 of EXT 2, vaak staat er bij deze aansluiting ook decoder of <--> als tekentje). In het menu van de recorder kun je vervolgens aangeven dat Ext2 of AV2 gebruikt wordt als ingang van de decoder. Vaak kun je dan ook kiezen voor het kwalitatief betere RGB-over-Scart signaal.

Mocht dit niet werken, kun je eventueel eens proberen de decoder aan te sluiten op AV3/cam (rood, wit, geel tulpje voorop de recorder, evt. achter klepje). Je gebruikt dan een Scart-->3tulp voor de verbinding en je neemt uiteraard op via AV3/cam.

Vaak lost het zelf upgraden/herstellen van de firmware (zie philips.nl) dit soort problemen op. Je moet dan een klein bestandje downloaden van de site van philips en op een cd-tje branden. Dit CD-tje kan ingelezen worden in de recorder, waarna deze zijn firmware vernieuwd.

Lost dit het probleem niet op, kun je het apparaat afgeven bij de winkel van aankoop. Deze moet het probleem dan voor je oplossen. Uiteraard heb je alleen garantie op de gespecificeerde mogelijkheden van het apparaat. Als het apparaat niet goed blijkt samen te werken met de samsung decoder, is dit op zichzelf geen defect.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2007 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarnaast inderdaad geen showvies/PDC gebruiken bij het programmeren. Eventjeel kun je zelfs (na het intsellen van de tijd) de analoge kabel uit de recorder halen. Deze heeft toch geen nut. De recorder kan dan in ieder geval geen foute PDC informatie ontvangen.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2007 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

analoge kabel er uit halen na instellen?? Dan kun je toch niet meer analoog opnemen als je dat wilt? (martin1@)

ve
door verwijderd - Apr 23, 2007 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn DVD recorder.

Recorder teruggebracht voor reparatie,daar konden ze niets vinden.

Er is wel een upgrade gemaakt.Ik hoop dat dit helpt.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2007 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, hierbij enkele reacties :

- nee, ik zet de digitale ontvanger niet uit, want die programmeer ik met de programma gids, en ik ga midden in de nacht niet uit mijn bed om 'm uit te zetten ;-)

- nee, ik gebruik zeker geen PDC, want ik kan de satelliet ontvanger niet met PDC programmeren

- wel goede tips : analoog proberen op te nemen, update zoeken voor recorder. En ik heb al getest of recorder vanzelf stopt als ik moedwillig de satelliet ontvanger uitzet, en dan gaat de recorder natuurlijk gewoon door ! Maar dat is dus ook nog een mogelijkheid ? Tsja, dan kan er zo heel wat fout gaan....hartelijk dank voor jullie ideeën, en ik ga kijken of ik er iets mee kan bereiken.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2007 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

KOOP NOOIT EEN PHILIPS MEER EN GARANTIE OF SERVICE HEBBEN ZE NOG NOOIT VAN GEHOORD HET HEEFT ME VEEL {HEEL VEEL} GELD GEKOST MAAR IK WEET NU DAT ALLE ANDERE BETER ZIJN.