te
door testje Aug 4, 2004 om 16:25
Elektronica & tv

Philips HDR720 en LX710

De Philips HDR720 (dvd harddiskrecorder) en LX710 (homecinemaset) werken niet samen via de optische kabel, terwijl dat volgens de winkel en volgens Philips wel moet kunnen.

Heeft iemand diezelfde ervaring?

1053 11 Rapporteer

ma
door martin1 - Aug 8, 2004 om 19:47
346 Antwoorden / 4 Vragen

De HDR720 heeft inderdaad een digitale optische uitgang. Als de LX710 een optische ingang heeft dan kunt u beide apparaten met een optische kabel verbinden. Controleer of de optische kabel niet gebroken is (controleer of het uiteinde dat in de versterker gaat ook echt rood licht schijnt als de dvdrecorder aanstaat). verder moeten beide apparaten daarvoor ingesteld worden. Volg daarvoor de handleiding. Belangrijk is vooral dat de optische uitgang geselecteerd staat op de HDRW720 en de optische ingang ingeschakeld is op de LX710. Let ook op de input van de versterker. Controleer dus verder of de optische uitgang van de Harddiskrecorder werkt. Dit doet u door de kabel aan te sluiten op de TosLink van de HDRW en vervolgens een dvd of cd af te spelen. Bij de juisten instellingen moet er nu een rood licht uit de kabel schijnen. zo niet dan kan het zijn dat de optische uitgang defect is.

sa
door saint - Jan 24, 2014 om 11:27
28 Antwoorden / 1 Vragen

Ik erger mij daar ook mateloos aan, de aangeboden reis is altijd in een onmogelijke periode en vaak uitverkocht voor je kan boeken, en de bijkomende kosten wordt je altijd achteraf mee geconfronteerd.
Maar er zijn natuurlijk heel veel beroepsgroepen die zich hieraan schuldig maken, autobranche je wordt gelokt met de vanaf prijs en daarna betaal je afleverkosten en kosten voor eventuele accessoires.
Meubelbranche, mooi bankstel, maar je betaald voor afleveren en eventueel een verhuislift en eventueel een behandeling tegen vlekken en eventueel een kussentje of hoofdsteun.

ah
door ahpriem - Jan 24, 2014 om 11:57
7 Antwoorden / 0 Vragen

Nog erger bij reisbureaus is ook dat ze meestal een 0900 nummer hebben en daar moet je ook voor betalen. Terwijl ze de klant in de schoot geworpen krijgen. Ik hoef toch ook niet te betalen als ik de drempel van een winkel overga? En wat de boekingskosten betreft die worden steeds erger.
Nu berekenen vliegtuigmaatschappijen ook al kosten voor de ruimbagage vanaf 1april. Dus dat komt er ook al bij.
Tevens vorig jaar een reis geboekt en dan wordt je doorverwezen naar de site van Arkefly om je stoel te reserveren kosten 75,00 euro voor 3 personen. Oh ja en dan kan je de stoel naast je ook nog reserveren voor 100 euro heen en terug. En als het toestel vol zit claimen ze die plaats weer op en krijg je 50 euro terug (terugvlucht)
Het staat bol van dit soort extra kosten.
En een vanaf prijs is meestal in maart of oktober.
Ik zou meer gebaat zijn bij een gemiddelde prijs en laat dat dan ook zien.

ma
door marleenvanh - Jan 24, 2014 om 12:19
452 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer het kosten zijn van bijkomende diensten/artikelen die je werkelijk kunt kiezen of kunt 'laten staan' dan heeft de klant keuze, maar boekingskosten (zeker per internet, wat kost dat? NIETS!) daar kun je dan niet om heen. Dat grenst aan oplichting. Je moet vaak ook nog eens zelf je papieren uitprinten. Dat kost de organisatie waar je boekt ook nog eens niets. Zou inderdaad bij wet verboden moeten worden!!! Parallel daaraan: betalen per creditcard wat soms een paar euro meer kost. Volgens de algemene regels van CC maatschappijen mag dat helemaal niet. Wanneer je je aanmeldt als bedrijf dat je een creditcard accepteert mag dat voor de gebruikende klant NIET tot hogere kosten leiden. Je weet als cc accepterend bedrijf namelijk zeker dat je je geld krijgt. Dat is jouw zekerheid. Kom je als klant zoiets tegen? Meldt het bij de creditcard maatschappij. Krijgen ze daar genoeg klachten over een bepaald bedrijf dan kan men dat bedrijf zijn licence om de creditcard te mogen accepteren afnemen. Dat kost zo'n bedrijf dan nog veel meer, want een hoopklanten gaan dan naar een ander waar men gewoon wel met CC kan betalen.

to
door toezicht - Jan 24, 2014 om 13:54
4 Antwoorden / 0 Vragen

Onderlaatst ben ik naar een reisbureau geweest om te boeken. In het boek stond een hotel met half pension en een prijs. Later zag ik dat er nog eens € 42,- pp bij werd geteld voor het halfpension
Heb toen de reis geannuleerd en tevens is het waanzin om ook nog eens voor je bagage te moeten betalen. Ik ga toch niet met alleen handbagage 15 dagen op reis. Iedereen wil tegenwoordig maar meer geld en de bedrijven kunnen dat altijd bij de klant weghalen , maar waar kunnen wij het weghalen als we te kort komen of meer willen.

J. Schipper
door J. Schipper - Jan 24, 2014 om 15:18
64 Antwoorden / 30 Vragen

Winteraanbieding chalet bij Roompot: € 39,00 voor een midweek. Op zich een mooie WINTERaanbieding. Daar komen dan nog wel € 24,50 boekingskosten bij - hoewel per internet geboekt, plus 8x1x € 1,69 "lokale heffingen" (2 personen) is € 13,52 .Zo komt die leuke aanbieding wel op bijna het dubbele bedrag: € 77,02 te betalen.
Maar ook als je in het hoogseizoen per internet boekt berekent Roompot je die boekingskosten.
Bij én weekendverhuur én midweekverhuur incasseert men dus tweemaal het bedrag van € 24,50.

De toeristenbelasting in die onderhavige gemeente bedraagt € 1,00 p.p.p.nacht.
Roompot noemt dat "lokale heffingen" en rekent daarvoor dus 69 cent per persoon per nacht méér - voor zichzelf dus.

Ik vind dat de verhuur van een accommodatie inclusief lokale heffingen en inclusief (internet)boekingskosten behoort te zijn.

vl
door vlinder30 - Jan 24, 2014 om 16:27
52 Antwoorden / 3 Vragen

Het is idd een behoorlijke ergenis die ook nog eens flink in de papieren kan lopen... Afgelopen weekend net een vakantie geboekt met vertrek na 1 april a.s. Tja en toen kwam er nog vanalles bij, zelfs nog voor een koffer, p.p. per enkele reis een toeslag van € 5 ??? Het is toch normaal dat je 1 koffer p.p. meeneemt en dan moest je ook al aangeven hoeveel kilo er in zou gaan zitten, tja echt belachelijk hoor. Met de boekingskosten er nog bij op, de toeslag voor de koffers etc., waren we precies € 100 duurder uit dan de kale prijs. En dan komen er nog stoelreserveringen bij, want dat moesten we toch echt doen vlgs.het meisje vh reisburo, anders kwam ons dochtertje niet bij ons te zitten (wat niet eens mag vlgs.mij, 't kind is net 6jr.nl....). En dan moesten we ook nog eens rekenen op ong. € 10 p.p per enkele reis. Tel uit je "winst". Oh ja, en eten en drinken moet je ook nog eens kopen, laten we dat niet vergeten. Conclusie: totale uitzuigerij (en we trappen er nog steeds in ook....)

vl
door vlinder30 - Jan 24, 2014 om 16:29
52 Antwoorden / 3 Vragen

Oh ja en dan vergeten we idd ook nog eens de € 27,50 voor de creditcard betaling die er ook nog eens extra bij op komt.....(deze keer via Arke-reisburo geboekt, daar was het wel gratis)

sa
door saint - Jan 24, 2014 om 17:02
28 Antwoorden / 1 Vragen

Zou een feestje worden als ze in supermarkten ook hun prijzen zo gingen bepalen.
Wij zijn de goedkoopste supermarkt:
Een doos suikerklontjes, kost bij ons maar € 0,99.
Indien u goedkoper kan vinden krijgt u het gratis.

Bij de kassa komt u tot de ontdekking dat de volgende kosten apart berekend worden:

Het modelleren en maken van klontjes € 0,15 per doos
Weegkosten € 0,05 per verpakking
Verpakkingskosten 0,10 per verpakking
Bedrukkingskosten € 0,05 per verpakking
Transportkosten van het magazijn naar het schap, inclusief plaatsen en spiegelen in het vak € 0,03
Verhuur winkelwagentje, € 0,02 dit is exclusief de borg voor het gebruik in de winkel.
Aanslag kosten op de kassa door de caissière € 0,05
eventueel afdrukkosten op de kassabon, kosten voor het gebruik van de rollenband € 0,10
Contant afrekenen € 0,03
Totaal af te rekenen voor een pak suikerklontjes € 1,57

Dan blijkt de aanbieding niet echt goedkoop te zijn.
Het lijkt de reis branche wel.

jo
door jo-an - Jan 24, 2014 om 17:30
11 Antwoorden / 0 Vragen

het is gewoon schandalig , maar ik had eigenlijk begrepen dat ze dat niet meer mochten doen , dat ze de juiste prijs bij een reis moesten zetten, maar dat is dan zeker weer niet doorgegaan

ma
door mailman - Jan 24, 2014 om 19:25
84 Antwoorden / 9 Vragen

Wat ook nieuw is: de prijsbijlage bij de gidsen heet nu "prijswijzer". Dit houdt in dat de bij een bepaalde datum afgedrukte prijs niet meer vaststaat, en dus kan afwijken van wat je daar leest.

Dit is gewoon een ordinaire methode om per dag een prijs te kunnen bepalen die de touroperator op dat moment het beste uitkomt. Als argument gebruikt de touroperator, dat de reisbranche zo ontzettend in beweging is, dat men niet meer kan uitgaan van een vaste prijs.

Het komt er dus op neer dat een reis, die op een door jou gekozen datum 1000 euro kost, ineens 1200 euro kost. Waarom zitten die prijsbijlages dan bij de gidsen, als je je daarop niet meer kan verlaten?

Bovendien, nog steeds staat in de voorwaarden dat er een brandstoftoeslag kan volgen, terwijl ook dat niet meer mag.