Princess koffiezetapparaat: een schokkende ervaring
Ik heb recent bij Blokker een koffiezetapparaat gekocht (Princess Thermos Toscane) waarbij het me is overkomen dat ik bij het aanzetten van het apparaat een elektrische schok kreeg. Dit apparaat moet je van boven, naast het filter, met water vullen waarbij het risico bestaat dat er water langs de buitenkant loopt en in aanraking komt met de schakelaar. Deze is hier dus onvoldoende tegen beveiligd. De procedure bij Blokker is dat ik het toestel bij het filiaal kan inleveren waarna ik mijn geld eventueel - te beoordelen door het filiaal - terugkrijg. Dat zal dus wel geen probleem opleveren maar ik ben van mening dat dit mankement ernstig genoeg is om er meer ruchtbaarheid aan te geven en wil voorkomen dat het in de doofpot wordt gestopt, door Blokker of Princess. Met welke instantie kan ik nu het beste contact opnemen?
Wat het toch met die Princess?
Eerst die zeurklacht over die Princess stofzuiger en nu dan dat Princess koffiezetapparaat.
Men hoort toch te weten dat het van een TelSell-kwaliteit is.
En hoewel zo'n apparaat een nederlands keurmerk behoort te hebben en kennelijk die koffiezetter niet echt deugdelijk is beveiligd zou men toch met die koffiezetter wat voorzichtige moeten zijn en zeker niet ingeschakeld met water vullen.
Tsja, en dan die Blokker.............?
De Vrije Vogel
Ja en ook nog met een citruspers via internet binnen garantietijd van 3 dagen oud alles opgegeven type koopdatum enz totaal geen antwoord gekregen. Ook bij blokker gekocht. Nooit meer iets zal met deze naam nog aanschaffen.
In Duitsland geldt een heel andere wet. Daar heb ik eens in een grote witgoedwinkel een friteuse gekocht. Die was door de eerste koper teruggebracht en ik kon hem voor minder dan de helft van de oorspronkelijke prijs kopen. De Duitse overheid heeft bepaald dat je een gekocht product (ook uit de winkel) binnen een bepaalde termijn terug kunt brengen. Zelf vond ik het een erg vreemd idee dat iemand een frituurpan kon kopen, gebruiken en vervolgens terug mocht geven. Omdat het precies het type was dat wij hebben wilden, hebben we de gok gewaagd en dat is ons goed bevallen.
Overigens vond ik het een absurd idee en ik kan me niet voorstellen dat zoiets in Nederland mogelijk is, ook niet bij een stofzuiger.
@ grootvader: u heeft het niet helemaal begrepen. Ook al zou ik het apparaat niet ingeschakeld met water vullen dan zou ik vervolgens bij het inschakelen toch een schok krijgen omdat de schakelaar onvoldoende beveiligd is. Overigens is uw reactie ook geen antwoord op mijn vraag.
@ j.verheijen: u bent nog bezig met de stofzuiger terwijl het bij mij om een koffiezetapparaat gaat en het bovendien een totaal ander probleem betreft. Ook uw reactie helpt me dus niet verder. Goede lezen is een kunst!
er zullen weinig huishoudelijke apparaten zijn die een schakelaar hebben waarover je zo maar water kunt gieten, volgens de handleiding van de Princess moet u het reservoir vullen, niet de buitenkant, wanneer dit niet lukt zult u eerst het apparaat droog moeten maken voordat u het inschakelt, maar dat geldt voor alle apparaten in de keuken...
u kunt een melding maken bij de nVWA (nieuwe voedsel- en waren autoriteit). Mijn ervaring met de VWA is dat ze een klacht serieus ter hand nemen
VWA klachtenformulier
Zoals Trappist al aangeeft: geen enkel (of weinige) apparaat mag je inschakelen als de buitenkant/ schakelaar nat is. Ik heb zelf eens een opdonder gehad van mijn Saeco koffiezetapparaat, ook omdat ik water gemorst heb.
Ook al is het onverstandig om water in een apparaat te stoppen
terwijl er spanning op staat, dannoch mag het niet zo zijn dat u
een schok krijgt.
Apparaten moeten zo ontworpen zijn dat je geen schok kunt krijgen
zelfs als je per ongeluk water morst.
Zelf had ik de volgende ervaring met een Princess apparaat.
Ik was namelijk zo dom om één keer een keukenmachine van Princess te kopen en die fout maak ik niet nog een keer.
Het apparaat ging na de garantieperiode kapot en was
maar een paar keer gebruikt.
Of de motor was doorgebrand óf de bedieningspook
was van binnen van inferieure kwaliteit.
Neemt niet weg dat ik de marketing van Princess briljant vindt
en het erg knap vindt dat het bedrijf zo groot is geworden.
Des te groter was mijn teleurstelling dat een keukenmachine
van Princess na slechts paar keer gebruiken al kapot was!
Ook al is het onverstandig om water in een apparaat te stoppen
terwijl er spanning op staat, dannoch mag het niet zo zijn dat u
een schok krijgt.
Apparaten moeten zo ontworpen zijn dat je geen schok kunt krijgen
zelfs als je per ongeluk water morst.
Zelf had ik de volgende ervaring met een Princess apparaat.
Ik was namelijk zo dom om één keer een keukenmachine van Princess te kopen en die fout maak ik niet nog een keer.
Het apparaat ging na de garantieperiode kapot en was
maar een paar keer gebruikt.
Of de motor was doorgebrand óf de bedieningspook
was van binnen van inferieure kwaliteit.
Neemt niet weg dat ik de marketing van Princess briljant vind
en het erg knap vind dat het bedrijf zo groot is geworden.
Des te groter was mijn teleurstelling dat een keukenmachine
van Princess na slechts paar keer gebruiken al kapot was!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer