An
door Antoine1978 May 7, 2016 om 20:33
Elektronica & tv

Probleem met in de tuin

Hallo
onlangs een overkapping gerealiseerd waar we ook tv willen kijken. Het signaal komt in de kelder binnen, de coax kabel +/- 20 m lang, word in de garage (waar de overkapping aan vast zit) opnieuw verlengd naar de overkapping met 10 m. Op een afstand van 20 m werkt de tv nog perfect, doe ik er 10 m bij dan krijg ik geen signaal meer. Nu heb ik bij de gamma een elro antenneversterker an406s gekocht, deze na de 20 m er tussen geplaatst, nog steeds geen signaal, ik heb alle kabels afzonderlijk getest en dan werkt alles prima, weet iemand wat ik verkeerd doe,

1578 6 Rapporteer

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - May 7, 2016 om 20:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer die antenneversterker eens dichter bij het punt waar het signaal binnenkomt, dus in de kelder.
Anders zijn de kabels misschien toch te lang.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - May 7, 2016 om 20:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

20 meter coax is vlg mij zo'n beetje het maximum. En een versterker plaatsen waar geen signaal meer is, heeft natuurlijk geen enkele zin.

Topantwoord

Ma
door Mat Matheij - May 7, 2016 om 20:57
986 Antwoorden / 3 Vragen

Verlengen is nooit de oplossing. Beter de kabel uit een geheel samenstellen/kopen.
Hier vaak genoemd Hirschmann maar deze kabel is erg stug. Coax 12 voldoet RG59 ook indien U niet te hoge eisen stelt maar gebruik goede connectoren bijv. die van Hirschmann. Ook andere goede alternatieven zijn mogelijk. Elro zit aan de onderkant van de markt. Heeft geen kabel keurmerk hoewel dit een uitvinding is van de bekabelaars. De versterker zet U aan het begin van de keten niet er tussen. En dat is een van de beginnersfouten. Bij 30 meter moet U maar liefst meer dan 10 dB overbruggen. Bij goede kabel dan. Het lijkt mij sterk dat deze versterker dat kan. Misschien een draadloze analoge verbinding of bij smarttv via het net via home plugs. Mvrgr.

ph
door philip36 - May 7, 2016 om 21:43
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Op 20m. perfect beeld en na 30m. geen signaal meer?
Dat is vreemd, je zou verwachten dat je in ieder geval toch wel iets signaal zou hebben.

Lijkt me dat er dan toch iets met de 10m. kabel of de verbinding tussen beide kabels aan de hand is.
Wat voor type coax kabels zijn het?

gerbera
door gerbera - May 7, 2016 om 22:35
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u de uitgang goed ingeregeld. Dat doet u door met het rode knopje te draaien. Verder wordt veelal geadviseerd om op de coaxkabel, welke vanaf de versterker komt een einddoos te plaatsen en daar uw TV in te pluggen.

holstein
door holstein - May 7, 2016 om 22:40
922 Antwoorden / 16 Vragen

Die 10 meter kabel meer kan het verschil zijn tussen goed beeld en iets minder beeld, maar niet tussen goed beeld en helemaal geen beeld, dan is er echt iets anders aan de hand, dat kan gewoon niet missen.
Zou toch eens aan de koppelingen denken of andere pluggen gaan gebruiken en uiteindelijk sowieso een goed afgeschermde kabel, maar zelfs op goedkope kabel zou je nog wel beeld moeten hebben, al is het wat minder dan met goede kabel.
Heb er hier ook wel zoiets aan lengte aan voor de tv's op verschillende kamers boven met de bijbehorende koppelingen natuurlijk en het beeld is op de laatste tv wel iets minder, maar echt nog prima te kijken.