Ik heb een smart TV van Philips 7000 serie die net uit de garantie is. Er zijn al heel veel problemen ontstaan; een paar maanden geleden is de ellende begonnen: - Het beeld gaat spontaan uit en even later gaat het weer aan. - Soms gaat het beeld uit en blijft hangen en gaat niet meer aan en het rode/stand-by licht blijft knipperen. - Hij reageert niet op de afstandsbediening en ook niet op de on/off knoppen . - Ik moest de stekker uit de stopcontact trekken en dan weer erin stoppen, Helpt ook niet ! Het is gewoon te gek voor woorden en irritant ! Een TV van bijna € 1000 geeft na 2.5 jaar alleen maar ellende. Ik zou nooit,nooit meer een Philips in huis nemen, ik heb echt spijt dat ik deze TV gekocht heb, wat een slechte kwaliteit ! Wie heeft hetzelfde probleem en wat is de oplossing ? Alvast bedankt voor uw reactie. Met vriendelijke groet. Teratai55
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Op de philips-site staat dat als het rode stanby lampje knippert, de stekker uit stopcontact en TV eerst af laten koelen.
Op internet vindt je veel van deze problemen maar bij sommige helpt bovengenoemd advies. Heeft u al contact gehad met de servicedienst van Philips? Bij apparaten welke net buiten de garantie vallen hebben ze voor reparatie meestal een coulanceregeling.
Ben een vrouw van 60+ en op dit moment niet zo goed in de financieel. Philips heeft ook een coulanceregeling maar heeft geen garantie met de reparatie.
Mocht de tv inderdaad een defect hebben, dan het volgende.
U moet naar de verkoper gaan. Een tv van 1000 euro die het na 2.5 jaar al begeeft, dat is niet normaal. Dan heeft u recht op kosteloos herstel. Daarbij ga ik er vanuit dat het defect niet aan u gebruik ligt.
waaruit U hebt recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Wat u van een product kunt verwachten hangt af van de volgende dingen:
wat de verkoper heeft gezegd wat er in reclame is gezegd het merk de prijs of het product nieuw of tweedehands is
Het is verstandig om contact op te nemen met consuwijzer en vraag daar of ze u verder kunnen adviseren.
088 - 0 70 70 70 (normale belkosten)
U kunt ook met het juridisch loket bellen, maar dat is flink aan de prijs 0900 8020 (25 cent! per minuut)
[quote=teratai55 schreef op maandag 23 nov 2015, 18:25]dat is echt niet normaal Philips TV nog GEEN 2.5 jaar stuk gegaan.
Voor veel Philips t.v.'s is dat wel normaal. Opvallend vaak gaan Philips t.v.'s zeer kort na einde garantieperiode kapot. Geen Philips meer kopen, rommel tegenwoordig.
[quote=teratai55 schreef op maandag 23 nov 2015, 18:25]Bedankt marita567. Zal advies van zoekster volgen. ben ook lid van consumentenbond, dat is echt niet normaal Philips TV nog GEEN 2.5 jaar stuk gegaan.
Daarom had ik uw ook deze link gestuurd , en uw ziet welke problemen deze mevrouw had met haar Philips tv werd van het kastje naar de muur gestuurd , Philips verwijst naar ING bank en ING verwijst naar Philips maar daar bent uw niet mee geholpen . Dat dit niet normaal is na 2,5 jaar dat is èèn ding wat zeker is .
Philip's zijn TV afdeling was altijd goed maar is 3-4 jaar geleden verkocht aan TP vision. TP vision ontwerpt en bouwt ze nu, maar ze mogen de Philips naam nog wel een paar jaar gebruiken.
Helaas is TP vision rommel en wordt daarmee ook Philips zijn goede naam naar beneden gehaald.
Ik verwacht van een TV van bijna € 1000,00 dat die zeker 5 jaar meegaat. Na nog geen 2.5 jaar en net uit de garantieperiode deed de TV het niet meer. Ik heb op internet heel veel klachten over Philips TV gezien met dezelfde klachten, echt verschrikkelijk ! Enige wat Philips gedaan heeft is mij verwezen naar "E-care" om een offerte te vragen voor de reparatiekosten. Philips heeft niets gedaan om de klant tegemoet te komen. Dit is echt een rot-product van Philips en ik heb spijt van deze aankoop. Dus nooit meer van Philips kopen. Philips bedankt !
Ik heb ook een Philips tv ik stond klaar om naar de reparatie te gaan, zelfde probleem. Net voor ik wegging probeerde ik hem..... en jawel hij deed het spontaan weer!!! De stekker nooit eruit als de standby brandt, en als hij kuren heeft eerst de stekker een paar dagen eruit laten! Verder de standby altijd aan laten (behalve als U langer weggaat met vakantie) Bij mij werkt alles weer prima met deze oplossingen. Voor de veiligheid heb ik wel een kleine extra tv aangeschaft...
Ik herken deze klacht, daarbij ging bij mij het volume ook vanzelf naar 100 % en meer van dit soort rare reacties....oorzaak....batterijen van de afstandsbediening waren leeg. Hoop dat het bij jou ook de oorzaak is. Groetjes.
Ik herken deze klacht, daarbij ging bij mij het volume ook nog vanzelf naar 100 % en meer van dit soort rare reacties....oorzaak....batterijen van de afstandsbediening waren leeg. Hoop dat het bij jou ook de oorzaak is. Groetjes.
dit lijkt wel een voedingsprobleem.De voeding is de onderdeel die zorgt dat alle componenten de juiste spanning krijgen.Is die slecht afgesteld, funktionert de voeding niet goed of trekt een van de komponenten/units teveel stroom,dan schakelt de voeding zelfzelf uit.En na een tijdje wachten herstelt het zichzelf en werkt het weer een tijdje.Daar kun je zelf bar weing aan doen,alleen een ervaren tv technikus kan dat oplossen.
In principe moet de leverancier dit probleem voor u oplossen en niet de fabrikant. De garantie verplichting van de leverancier houdt niet op na de 2 jaar fabrieks garantie. Onder een coulance regeling moet het probleem opgelost kunnen worden, verplichte service van de leverancier.
Ik heb jarenlang gewerkt als verkoper bij groothandel en met t merk Philips toen was t nog kwaliteit nu niet meer kunt u de slogan Philps TV weg ermee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hallo, Stuur eens een vriendelijk mailtje naar de klantenservice van Philips. Heb dit ook al eens gedaan i.v.m. problemen met een Philips radio. (klok loopt voor) Kreeg toen heel netjes een goede uitleg. Misschien ook eens te proberen. Veel succes. Snoopy
Neem contact op met verkoper of regstreeks met Phillips ik ken het probleem en heb na veel moeite en 35 euro bijbetaling een nieuwe tv gekregen ,moest hem wel ophalen in Duiven bij de reparatie service Ecare.
Het is onzin om er vanuit te gaan dat een apparaat na 2 1/2 niet stuk kan gaan . Dat kan met ieder elektronisch apparaat en elk merk ook gebeuren . Het is dan de bedoeling dat je het apparaat laat repareren eventueel met korting als de reparatiekosten uit de hand lopen . De garantie is twee jaar ,dat is de periode dat een Philips TV kosteloos wordt gerepareerd. Een hoop geneuzel zonder dat je weet wat de reparatiekosten zijn en /of Philips een coulanceregeling met je treft.
Ik heb tientallen jaren deze handel verkocht en zeg daarom, er kan ALTIJD iets defect raken! Ga naar de verkoper, die dient het op te lossen! Hopelijk gekocht bij een bedrijf dat ook goede service biedt? Helaas zijn die winkels er bijna niet meer en dan is er een probleem en moet je het zelf maar zien. Neem dan contact op met Philips rechtstreeks. Er is dan vast wel een coulance regeling.
Ook ik kende dit probleem. De coulanceregeling zou niet veel voorstellen van Philips. Bovendien bestaat de divisie niet meer. Heb de tv laten controleren en deze bleek niet meer te repareren te zijn. Of dit nu een verkooppraat is geweest, dat zal ik nooit weten. De tv heb ik wel nog. Misschien komt er een oplossing voor alle mensen met hetzelfde probleem. Intussen een nieuwe tv gekocht. Ik lig namelijk veel op bed en dan is tv kijken een welkome bezigheid. Mijn tv was net twee jaar oud.
Het verschijnsel dat uw TV heeft ligt zeer waarschijnlijk aan de voeding. Dit gedeelte van de TV maakt diverse spanningen voor delen van de TV die dat nodig hebben. Als één spanning een probleem heeft gaat het ledje vooraan op de TV knipperen. Soms doet de TV het na afkoelen het weer, doch meestal helemaal niet weer tot het probleem in de voeding verholpen is. Vaak een bolstaande elektrolytische condensator die niet voor z'n taak berekend is. Goedkoop spul!
Vroeger maakte Philips zelf prima condensatoren en TV's, doch tegenwoordig is Philips een dozenschuiver geworden die overal spul inkoopt en dat is niet meer de beste kwaliteit!
Zelf heb ik tot 1992 25 jaar bij Philips gewerkt en ik repareer al sinds 1963 TV's. In de personeelsinkoop kan ik nog steeds kopen tegen "gereduceerde prijs", doch een maand geleden kocht ik een nieuwe smart TV van het merk Samsung.
Neem contact op met Philips voor een coulanceregeling, want een TV van 2,5 jaar mag niet geheel afgeschreven worden. Repareren doet een gecertificeerd bedrijf als E-Care, dat vele jaren geleden via De Vries de technische service van Philips overgenomen heeft. Daar kunt u ook zelf informeren of ze de coulance zelf met Philips regelen. Ze hebben een ophaaldienst om de TV bij u thuis op te halen.
Vreemd! Heb zelf sinds december 2013 de Philips 7008 47" en geen problemen daarmee. Kreeg destijds 3 jaar extra garantie van Philips erbij naast de 2 jaren wettelijke garantie.
Het zo zijn dat het toestel uit zichzelf updates uitvoerden.
U moet zich wel eerst bij Philips, middels een usb-stick, de nodige softwareversies downloaden en via de usb-ingang op de televisie te werk gaan en daarmee de instructies opvolgen.
U kunt de softwareupdate draadloos of bekabeld ontvangen.
[quote=offermanns schreef op woensdag 25 nov 2015, 16:05]Ook ik kende dit probleem. De coulanceregeling zou niet veel voorstellen van Philips. Bovendien bestaat de divisie niet meer. Heb de tv laten controleren en deze bleek niet meer te repareren te zijn. Of dit nu een verkooppraat is geweest, dat zal ik nooit weten. De tv heb ik wel nog. Misschien komt er een oplossing voor alle mensen met hetzelfde probleem. Intussen een nieuwe tv gekocht. Ik lig namelijk veel op bed en dan is tv kijken een welkome bezigheid. Mijn tv was net twee jaar oud.
Ik kreeg in december 2013 in totaal 5 jaar op het toestel 47" 7008. Dan zit ik nog gebeiteld als het toestel defect raakt.
[quote=teratai55 schreef op maandag 23 nov 2015, 15:36] Wie heeft hetzelfde probleem en wat is de oplossing
Wellicht kan ik wat informatie geven wat betreft de oplossing. Maar dan moet ik eerst iets uitleggen over elektrische apparaten. Vrijwel alle elektrische apparaten zijn voorzien van een voeding. Die voeding zorgt ervoor dat de 240 Volt wisselstroom die uit het stopcontact komt wordt omgezet naar een lager Voltage en gelijkstroom. Voor dat omzetten moet de wisselstroom worden afgevlakt en daar worden vaak ELectrolytische COndensatoren voor gebruikt (afgekort met ELCO). Die ELCO's kosten vrijwel niets, maar verlopen enorm. Als je een apparaat hebt dat het niet meer doet, maar waarvan een ledje nog wel brandt: dikke kans dat er wat ELCO's in de voeding zijn doorgeslagen. Doorgeslagen? Jawel, doorgeslagen! Een Elco is in feite twee plaatjes waartussen een isolator zit en als die plaatjes opgeladen zijn dan mag er geen vonk overspringen van het ene naar het andere plaatje. Dat gebeurt echter vaak wel, want die elco's verouderen nogal snel. Na 2 jaar zijn ze zomaar 50% van hun waarde verloren. Ik durf wel te zeggen dat 60% van alle apparaten het niet meer doet omdat er in de voeding een elco kapot is gegaan (ofwel: doorslaat). Geeft je TV een raar en verwrongen beeld? Dan is het GEEN ELCO. Gaat het LEDje wel aan en krijg je helemaal geen beeld en hoor je een raar tikje of reageert het ding onverwacht en raar? Dan is het met 90% zeker wel een Elco in de voeding. Mijn advies: ga bij een hobbyist langs die er een beetje verstand van heeft en een soldeerbout kan hanteren. Mijn ervaring: het zijn ook altijd die gemiddelde Elco's die het begeven, die van 16Volt en tussen 1000 en 3000 uF (advies: vervangen door hogere waardes). En hoe herken ik een defecte Elco? Nou, eigenlijk gewoon door te voelen, ze staan meestal een beetje bol op de kop. Staan ze bol, dan weet je zeker dat die elco kapot is, staan ze niet bol, dan kan die elco alsnog kapot zijn en zul je hem moeten doormeten (heb je een speciale meter voor nodig) of gewoon vervangen uit voorzorg.
Mijn TV doet het sinds vorige week Zaterdag niet meer en het rode licht blijft knipperen. Dus met de nieuwe software update zal het ook niet lukken. Heb contact gehad met Philips en deze verwees mij naar E-care. Ondanks de gehanteerde coulance moet ik toch nog € 128.70 betalen. Deze kosten zijn slechts een indicatie en zegt niets over de garantie. Kijk ook naar enkele lotgenoten die een monteur van E-care over de vloer hebben gehad, echter zonder oplossing. Ik ben een vrouw van 60+ en begrijp niets van technische zaken; ook mijn financiële situatie staat er niet zo goed voor. Ik voel me hopeloos.
=================================================
Hallo 1953 Gelukkig heeft u geen problemen met uw TV. Kijkt u maar even op de site van de consumentenbond. Hier vindt u 7 reviews over Philips 47PFL7008K met het zelfde problemen ! Mvg. Teratai55
Als je toentertijd de TV geregistreerd had op de Philips site had je net als 1953 drie jaar extra gratis garantie gehad. Tja je hopeloos voelen , je kunt met je PC ook NPO 1,2,3 en lokale zenders en uitzending gemist kijken met je computer of een goed boek lezen.S6 met de reparatie
=teratai55 schreef op donderdag 26 nov 2015, 16:08: Lieve mensen, bedankt voor de reactie.
Mijn TV doet het sinds vorige week Zaterdag niet meer en het rode licht blijft knipperen. Dus met de nieuwe software update zal het ook niet lukken. Heb contact gehad met Philips en deze verwees mij naar E-care. Ondanks de gehanteerde coulance moet ik toch nog € 128.70 betalen. Deze kosten zijn slechts een indicatie en zegt niets over de garantie. Kijk ook naar enkele lotgenoten die een monteur van E-care over de vloer hebben gehad, echter zonder oplossing. Ik ben een vrouw van 60+ en begrijp niets van technische zaken; ook mijn financiële situatie staat er niet zo goed voor. Ik voel me hopeloos.
=================================================
Hallo 1953 Gelukkig heeft u geen problemen met uw TV. Kijkt u maar even op de site van de consumentenbond. Hier vindt u 7 reviews over Philips 47PFL7008K met het zelfde problemen ! Mvg. Teratai55
Ik heb bij meerdere tv's en ook bij de Philips TV van dit soort rare problemen gehad. Dit kwam bij ons in de meeste gevallen door lege batterijen in de afstand bediening. Dit lijkt heel ongewoon maar bij ons was het een oplossing om de batterijen te vervangen. Eén maal was het ontvangst gedeelte van de afstand bediening defect.
Dat is een goede tip of TS er wat aan heeft betwijfel ik . Het is raadzaam de batterijen van je afstandsbediening jaarlijks te vernieuwen
=tonmuller schreef op vrijdag 27 nov 2015, 12:29: Ik heb bij meerdere tv's en ook bij de Philips TV van dit soort rare problemen gehad. Dit kwam bij ons in de meeste gevallen door lege batterijen in de afstand bediening. Dit lijkt heel ongewoon maar bij ons was het een oplossing om de batterijen te vervangen. Eén maal was het ontvangst gedeelte van de afstand bediening defect.
Zowel ING als de Consumentenbond hebben geen monteurs en de CB zal u ook doorverwijzen naar Consuwijzer.....
Vraag liever Philips of er een update ter beschikking staat. Dat is bij mij bij een nieuw toestel al drie keer gebeurd. Het liefst telefonisch bij de klantendienst via de website (€ 1,- eenmalig extra). Hier kunt u samen met de klantendienst telefonisch onderzoeken of uw huidige tv een update nodig heeft. Modelnummer staat in de papieren en op de achterkant van de tv. Indien uw toestel een update nodig heeft, krijgt u kostenloos een USB-stick toegestuurd die u volgens de meegestuurde aanwijzingen in uw tv kunt plaatsen.
Dat Philips niet meer dè Philips is van vroeger is fluiten de mussen inmiddels al op de daken.....!
Raar dat een oude vraag weer teruggezet wordt......(??) Heb de antwoorden niet gelezen(!!)
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen. Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar Wat ik vind is
...
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer