mr
door mrxcuci Mar 26, 2009 om 11:43
Elektronica & tv

Problemen met garantie Toshiba LCD

Hallo,


Ik heb een hinderlijke zwarte balk rechtsbovein het beeld. Het lijkt wel in de LCD gebrand. Nu ben ik al maanden bezig om mijn garantie te claimen. Het bedrijf waarvan ik het heb gekocht bestaat niet meer. Ik heb derhalve geprobeerd het rechtstreeks via Toshiba te doen, maar vooralsnog zonder succes. De firma (Exalto) die hiervoor verantwoordelijk is beweert dat mijn TV niet voor de Nederlandse markt bestemd is en derhalve het niet in garantie neemt. Toshiba Europe blijft echter beweren dat ik daar moet zijn. Wat kan ik nu nog doen? Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Nog even en mijn garantie periode vervalt.

1749 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kenwel2
door kenwel2 - Mar 26, 2009 om 12:29
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Hallo , kunt u eens schrijven, om welk type het precies gaat (Typenr. staat meestal achter op uw tv) of in de handleiding.


Gr. Henri

mr
door mrxcuci - Mar 26, 2009 om 13:03
7 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dit is een 42X3000DG

kenwel2
door kenwel2 - Mar 26, 2009 om 14:15
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Beste mrxcuci, dit lijkt mij een import lcd tv! Daarom zult u (helaas)heel erg moeilijk respons krijgen van Toshiba Europe. 


Het komt mij zo over, dat de firma, die inmiddels niet meer bestaat, uw lcd tv geimporteerd heeft vanuit het buitenland, in ieder geval is het een model, wat niet in Nederland-Belgie-Duitsland-Luxemburg, (kortom geen europees type) gangbaar is.  Vandaar dat Toshiba Europe dan ook geen ondersteuning verleend/kan verlenen voor uw lcd tv.


Helaas kan ik daar dan ook weinig voor u aan veranderen. Het zal geen gemakkelijk klusje gaan worden, da's (bijna) wel zeker, helaas..


Wens u succes, en hoop dat anderen u mischien nog een bruikbare tip kunnen geven, hopelijk..


Gr. Henri

kiran
door kiran - Mar 26, 2009 om 14:31
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@mrxcuci


Ben ook bang dat je bakzeil gaat halen.


"Nog even en mijn garantie periode vervalt". Als er bij Toshiba iets op schrift staat van de klacht, is die datum van kracht. [melding is dan binnen de garantie periode]


Zou eerlijk gezegd ook niet weten wat te doen. Doordrammen bij Toshiba? Leg de klacht anders voor op Consuwijzer, misschien hebben hun nog een idee. Per mail bv = binnen 1 wk. antwoord/advies.


Klacht indienen - Consuwijzer

mr
door mrxcuci - Mar 26, 2009 om 14:38
7 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik vind het toch vreemd. Ik bedoel ik heb die TV ter goeder trouw gekocht. Hoe kan ik nou weten dat het hier om een import TV gaat?!? Bedankt voor de informatie in ieder geval. Ik ga eens kijken of ik met consuwijzer verder kom. Bedankt!

kenwel2
door kenwel2 - Mar 26, 2009 om 15:46
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Beste mrxcuci: Heb inmiddels begrepen, dat dit model/type in Noorwegen verkocht wordt/werd in 2008, het enige wat ik u nog kan geven zijn wat adresgegevens van Toshiba Europe, incl. een tel. nr in Duitsland, als u wat duits kunt spreken, vraag dan daar eens, wat u verder kunt ondernemen, en/of uw model wel bekend bij ze is, je weet maar nooit, niet geschoten is altijd mis..


TOSHIBA Europe GmbH
Hammfelddamm 8
41460 Neuss, Germany

Phone: 0049 (0)2131 158 01
Fax: 0049 (0)2131 158 341
e-mail: european.e-campaigns@toshiba-teg.com

Managing director: Noriaki Hashimoto
Commercial register: HRB 3479 Amtsgericht Neuss: 3479
VAT identification number: DE120685323


kiran ook bedankt weer, succes verder. Gr. Henri

edwardus
door edwardus - Mar 26, 2009 om 19:54
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Bij internet-winkels moet je helaas zelf erg goed opletten of je een tv voor de Nederlandse markt koopt of niet. Indien niet, dan wijst de leverancier je inderdaad af. Het ontbreken van een Nederlandstalige handleiding kan een aanwijzing zijn (vooral bij tv's).


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer