mr
door mrxcuci Mar 26, 2009 om 11:43
Elektronica & tv

Problemen met garantie Toshiba LCD

Hallo,

Ik heb een hinderlijke zwarte balk rechtsbovein het beeld. Het lijkt wel in de LCD gebrand. Nu ben ik al maanden bezig om mijn garantie te claimen. Het bedrijf waarvan ik het heb gekocht bestaat niet meer. Ik heb derhalve geprobeerd het rechtstreeks via Toshiba te doen, maar vooralsnog zonder succes. De firma (Exalto) die hiervoor verantwoordelijk is beweert dat mijn TV niet voor de Nederlandse markt bestemd is en derhalve het niet in garantie neemt. Toshiba Europe blijft echter beweren dat ik daar moet zijn. Wat kan ik nu nog doen? Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Nog even en mijn garantie periode vervalt.

1749 7 Rapporteer

kenwel2
door kenwel2 - Mar 26, 2009 om 12:29
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo , kunt u eens schrijven, om welk type het precies gaat (Typenr. staat meestal achter op uw tv) of in de handleiding.

Gr. Henri

mr
door mrxcuci - Mar 26, 2009 om 13:03
7 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is een 42X3000DG

kenwel2
door kenwel2 - Mar 26, 2009 om 14:15
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Beste mrxcuci, dit lijkt mij een import lcd tv! Daarom zult u (helaas)heel erg moeilijk respons krijgen van Toshiba Europe.

Het komt mij zo over, dat de firma, die inmiddels niet meer bestaat, uw lcd tv geimporteerd heeft vanuit het buitenland, in ieder geval is het een model, wat niet in Nederland-Belgie-Duitsland-Luxemburg, (kortom geen europees type) gangbaar is.  Vandaar dat Toshiba Europe dan ook geen ondersteuning verleend/kan verlenen voor uw lcd tv.

Helaas kan ik daar dan ook weinig voor u aan veranderen. Het zal geen gemakkelijk klusje gaan worden, da's (bijna) wel zeker, helaas..

Wens u succes, en hoop dat anderen u mischien nog een bruikbare tip kunnen geven, hopelijk..

Gr. Henri

kiran
door kiran - Mar 26, 2009 om 14:31
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@mrxcuci

Ben ook bang dat je bakzeil gaat halen.

"Nog even en mijn garantie periode vervalt". Als er bij Toshiba iets op schrift staat van de klacht, is die datum van kracht. [melding is dan binnen de garantie periode]

Zou eerlijk gezegd ook niet weten wat te doen. Doordrammen bij Toshiba? Leg de klacht anders voor op Consuwijzer, misschien hebben hun nog een idee. Per mail bv = binnen 1 wk. antwoord/advies.

Klacht indienen - Consuwijzer

mr
door mrxcuci - Mar 26, 2009 om 14:38
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind het toch vreemd. Ik bedoel ik heb die TV ter goeder trouw gekocht. Hoe kan ik nou weten dat het hier om een import TV gaat?!? Bedankt voor de informatie in ieder geval. Ik ga eens kijken of ik met consuwijzer verder kom. Bedankt!

kenwel2
door kenwel2 - Mar 26, 2009 om 15:46
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Beste mrxcuci: Heb inmiddels begrepen, dat dit model/type in Noorwegen verkocht wordt/werd in 2008, het enige wat ik u nog kan geven zijn wat adresgegevens van Toshiba Europe, incl. een tel. nr in Duitsland, als u wat duits kunt spreken, vraag dan daar eens, wat u verder kunt ondernemen, en/of uw model wel bekend bij ze is, je weet maar nooit, niet geschoten is altijd mis..

TOSHIBA Europe GmbH
Hammfelddamm 8
41460 Neuss, Germany

Phone: 0049 (0)2131 158 01
Fax: 0049 (0)2131 158 341
e-mail: european.e-campaigns@toshiba-teg.com

Managing director: Noriaki Hashimoto
Commercial register: HRB 3479 Amtsgericht Neuss: 3479
VAT identification number: DE120685323

kiran ook bedankt weer, succes verder. Gr. Henri

edwardus
door edwardus - Mar 26, 2009 om 19:54
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Bij internet-winkels moet je helaas zelf erg goed opletten of je een tv voor de Nederlandse markt koopt of niet. Indien niet, dan wijst de leverancier je inderdaad af. Het ontbreken van een Nederlandstalige handleiding kan een aanwijzing zijn (vooral bij tv's).