pe
door peerke2040 Apr 5, 2017 om 16:36
Elektronica & tv

Reparatie televisie

4,5 jaar geleden heb ik een tv (Loewe) gekocht in een winkel in Tilburg. Die televisie is 6 weken geleden kapot gegaan. Ik heb dezelfde winkel gevraagd om die tv te repareren. Na enkel dagen kreeg ik het antoord dat Loewe voor dit toestel (Xelos 32) geen voeding meer kon leveren, want daar zat volgens hun de fout. Ze zouden diverse winkels emailen die ook Loewe verkochten of die een voeding hadden voor mijn tv. Na 6 weken kreeg ik een telefoontje dat de tv gerepareerd was. Een uurtje daarna belde ze weer op dat de tv toch nog een storing had (het geluid deed het wel, het beeld niet). Enkele dagen daarna belden ze weer op: de tv was gemaakt en of ze hem konden komen brengen. De reparatiekosten waren 150 euro.
Dus ze hebben die tv komen brengen, maar na enkele dagen ging hij weer stuk. Ik gebeld naar die zaak. Ze zeiden dat ze dat wel verwacht hadden, want de fout zat in het chassis. Ik had gezegd destijds dat als de kosten meer waren dan 200 euro, dat men dan eerst moest bellen.
Ze wilden wel de tv weer op komen halen, maar volgens hen had dat geen zin. De reparatiekosten krijg ik niet terug, want ze hadden er al vele uren in gestoken. Wat moet ik doen?

3826 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 5, 2017 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een nieuwe tv kopen. Tenminste, als u tv wilt kunnen kijken.

Ge
door Genee - Apr 5, 2017 om 17:06
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me dat u garantie op de reparatie hebt.
Vooral als ze gaan zeggen dat ze het snel weer stuk gaan wel verwacht hadden, kennelijk is de reparatie op hoop van zegen uitgevoerd.
Wat hebben ze eigenlijk gerepareerd/vervangen, eerst dacht men de voeding maar was het toch iets anders?
Probeer anders i.p.v. die €150 terug, extra korting op een nieuw apparaat te krijgen.

ge
door gewicht - Apr 5, 2017 om 17:38
170 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas, zoals al is geschreven zult u een nieuwe moeten kopen. De tv,s zijn tegenwoordig zo "smart" dat na een paar jaar reparatie, of vervanging van onderdelen niet meer mogelijk is. Producenten zijn niet gebaat bij een grote onderdelenvoorraad, ook al door te veel verschillende modellen en reparateurs kunnen door de vele veranderingen in die branche hun kennis nauwelijks bij houden. Veel is afhankelijk van de software die in het apparaat verstopt zit enz.
Toonder geeft al een goed idee bij aanschaf van een nieuwe tv.

ro
door ronny530 - Apr 5, 2017 om 19:10
2795 Antwoorden / 41 Vragen

De winkelier/reparatie afdeling is wat de diagnosestelling betreft grandioos de fout ingegaan want zij wisten al dat er meer aan de hand was dan de voeding alleen. Over het algemeen krijgt u drie maanden garantie op het gerepareerde gedeelte. Dat de winkel stelt dat de tv onreparabel is kan pas vastgesteld worden als de tv onderzocht is want nu wordt er een aanname gemaakt dat het niet mogelijk is. En dan nog als de winkelier bij voorbaat als wist dat de tv niet betrouwbaar te herstellen was had de winkelier of alles moeten herstellen tegen een hogere prijsopgave of meteen moeten vertellen dat het einde oefening was. U kunt de tv opnieuw ter reparatie aanbieden en als blijkt dat de tv echt niet meer te herstellen is dan zouden enkel de onderzoekskosten die ervoor staan in rekening gebracht mogen worden. Dat er veel tijd ingestoken is, is niet uw probleem want u heeft het reparatiebedrag betaald.

wa
door wallytax57 - Apr 6, 2017 om 12:03
3 Antwoorden / Vragen

Bent u al eens bij Joosen aan de Beneluxlaan geweest ? Ken mensen die daar ook voor onderdelen naar toe gaan. De service is er heel goed en het bedrijf bestaat al meer dan 40 jaar vader op zoon.

mathijs_b
door mathijs_b - Apr 6, 2017 om 14:12
641 Antwoorden / 77 Vragen

4,5 jaar is een stevige leeftijd voor een platte TV.

TV's van die leeftijd staan vaak op Marktplaats voor een paar tientjes.
Voor een kwart van wat u indertijd betaalde hebt u nu een veel betere nieuwe TV.
Naar mijn mening is een TV van 4,5 jaar helemaal afgeschreven en een reparatie niet meer lonend.

tenormin
door tenormin Apr 6, 2017 om 14:27
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Toch niet voor een Loewe? De goedkoopste is weliswaar bijna €800,00 maar voor de rest: enorme prijzen (in mijn ogen dan). En we weten niet hoeveel de TS voor ze zijne betaald heeft. Even afkloppen: ik heb zelf een LG gekocht in 2011 voor maar €300,00. Doet het nog goed. Zal je zien dat ie vanavond de geest geeft. ;-)

Cookies
door Cookies Apr 6, 2017 om 14:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

....Zal je zien dat ie vanavond de geest geeft. ;-)..... Waarschijnlijk wel.;-))

costnix
door costnix Apr 6, 2017 om 16:06
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Die platte TV van mij wordt in 9 jaar in juni en heeft bij mij een tropenleven :-)
O ja, hij komt van die voormalige gloeilampenfabriek in het zuiden des lands :-D

ma
door malhy2 Apr 6, 2017 om 18:13
309 Antwoorden / 13 Vragen

Wat een raar verhaal. Een patte TV zou  na 4,5 jaar al aan het eind van zijn bestaan zijn.
Misschien de low budget modellen.

pe
door peerke2040 - Apr 6, 2017 om 14:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inderdaad een nieuwe tv voor de slaapkamer gekocht dezelfde winkel. En ze hebben die 150 euro van de reparatiekosten van het aankoopbedrag van de nieuwe tv afgetrokken. Vind ik heel netjes.

mathijs_b
door mathijs_b Apr 7, 2017 om 01:48
641 Antwoorden / 77 Vragen

Dus prima service!

tijger1
door tijger1 - Apr 6, 2017 om 14:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, opgelost. Bedankt voor het terugmelden.