cv
door cvdv Nov 9, 2016 om 17:03
Elektronica & tv

RTL XL app. op Smart TV

RTL XL heeft zijn app ge-updated voor Smart TV's. Zij hebben besloten om de Philips Smart TV's van 2012 en 2013 niet meer te ondersteunen. TV's van 2014 en later worden nog wel ondersteund. Er wordt geen reden opgegeven. Als alternatief geven zij aan om video's op TV via Google Chromecast, Airplay of een pc/laptop te bekijken. Daar moet je echter wel een apparaat/kabels voor aanschaffen, terwijl het ook maar de vraag is of je dan ook gemiste programma's kunt terugzien. Je moet dus kosten maken voor een probleem wat RTL XL zelf voor jou heeft veroorzaakt. Dit is niet reëel. In hun site stelt RTL XL dat er nog geen oplossing is voor de Philips TV's van 2012 en 2013, met de nadruk op "nog geen", m.a.w. je mag veronderstellen dat RTL XL eraan werkt om dit recht te trekken? Zou dit niet iets kunnen betekenen voor het TV-programma van Kassa om dit aan de kaak te stellen?

8996 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - Nov 9, 2016 om 17:10
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cvdv

Zou dit niet iets kunnen betekenen voor het TV-programma van Kassa om dit aan de kaak te stellen?

Voor contact met kassa ,  klik benedenaan de pagina op contact .

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2016 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen
Cookies
door Cookies - Nov 9, 2016 om 17:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan het wel vergeten dat RTL XL nog geld gaat uitgeven om een app uit te brengen voor oudere televisies. Chromecast kost rond de 35 euro. Werkt heel simpel. Nieuwe t.v. is een andere optie.

Hoezo 'aan de kaak stellen'? RTL is nergens toe verplicht.

aurora1
door aurora1 - Nov 9, 2016 om 18:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

RTLXL is tot niets verplicht. Er valt ook niets "recht te zetten", en u kunt wel van alles veronderstellen, maar daar heeft u niets aan.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 9, 2016 om 18:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat krijg je als je een Philips hebt. Software is niet in staat om mee te gaan met vernieuwing. Mijn LG slaapkamer tv is ouder en doet het perfect met rtlxl. U zou de schuld bij Philips moeten neerleggen dus op naar Taiwan om TCP aan de haren te trekken.

wilcovv
door wilcovv - Nov 10, 2016 om 12:56
40 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is al een bekend probleem sinds het begin van de smart-TV's!
Als je eenmaal aan de beurt bent omdat je zo'n model TV hebt waar om een of andere redenen de nieuwere  app-software van een bepaalde aanbieder niet meer mee kan samenwerken dan houd het helaas gewoonweg op.
Zo gaat dat tegenwoordig met moderne techniek, niets is meer langer houdbaar dan de aanbieders van entertainment het voor jouw nodig vinden.
Ze willen maar wat graag dat je gewoon hun app voor tablet/phone gaat gebruiken, dáár hebben ze baat bij. [!?]
En ja, ook jij met je LG / Samsung / etc. etc. zijn al of binnenkort aan de beurt.
Het is inmiddels gewoon een farcè aan het worden.

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 14, 2016 om 12:26
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Van RTLXL kun je alles zeer makkelijk downloaden, op een usb-stickje zetten en kijken maar, heel handig (niet dat RTL programma's heeft die de moeite van terugkijken waard zijn..)

Pe
door Peter Zeilstra - Mar 2, 2017 om 14:09
4 Antwoorden / 1 Vragen

Aan de andere kant.. zo'n Google Chromecast (edit-red.) kost ook maar 39 euro.. Je kunt RTL moeilijk verplichten een app te ontwikkelen voor verouderde televisies!

Ge
door Genee Mar 2, 2017 om 15:24
1509 Antwoorden / 1 Vragen

De RTL XL app was er voor de oude tv, maar de 'nieuwe' RTL XL app werkt niet.

Vraag me af of er geen commerciële belangen voor de TV producent meespelen.

Waarom zou de 'oude' RTL XL app moeten verdwijnen en is ook niet in het belang van de uitgever ervan. Als bij andere app's na een update de app ook niet meer zou werken heb je binnen korte tijd geen app meer over hebben op je smart tv. https://lab.nos.nl/nos-smart-tv-app-vernieuwd-alle-livestreams-en-meer-uitzendingen/

Pe
door Peter Zeilstra Mar 3, 2017 om 13:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat de oude app verdwijnt omdat het niet meer de moeite waard was qua ontwikkeling en onderhoud hiervan. Dat een app is ontwikkeld betekent niet dat het niks meer kost om deze te onderhouden en (door)ontwikkelen. Je moet dan als uitgever keuzes maken en ik vind dit geen gekke keuze.

Ge
door Genee Mar 3, 2017 om 13:39
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als je het artikel leest uit de gegeven link zijn het de leveranciers van de TV's die de ondersteuning van oudere toestellen laten vallen.
Wel app's voor nieuwe TV's ondersteunen, want daar kopen de mensen de TV voor, maar na een paar jaar kijkt er niemand er meer van op dat het niet meer te gebruiken is.
Kost de TV producent teveel geld om het te blijven ondersteunen of de app maker moet betalen om het nog ondersteund te krijgen, dat is niet echt duidelijk.

Pe
door Peter Zeilstra Mar 6, 2017 om 20:31
4 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt gelijk Toonder, zal voortaan even beter lezen voor ik een reactie typ.
Toch kan RTL hier mijn insziens niet op aangekeken worden. Op de Apple TV werkt het prima gelukkig!

Pe
door Peter Zeilstra May 3, 2017 om 10:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

Wil er wel aan toevoegen dat de Chromecast echt een top-apparaat is.

Cookies
door Cookies May 3, 2017 om 10:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom na 2 maanden een (niet-werkende) link plaatsen die je allang eerder gegeven hebt?

pi
door pieterwolters - Mar 6, 2017 om 21:53
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem met smartTV's is dat de life cycle van een TV veel langer is dan die van apps en apps-technologie. Het is vooralsnog (en dat zal nog wel een aantal jaren zo blijven) onmogelijk om een TV te maken waarvan je kunt/mag verwachten dat die apptechnologie voor de pak m beet komende 8...10 jaar kan ondersteunen. Een niet-zo-smart-TV met een ChromeCast of AppleTv is een veel betere oplossing. De ChromeCast of AppleTV kan je eens in de 3 jaar voor weinig geld vervangen door een nieuwer exemplaar dat de nieuwste technologie ondersteunt.

Eigenlijk zou het eens tijd worden dat er woonkamervriendelijke beeldschermen komen (dus geen PC monitors) waar alleen maar HDMI op zit en verder geen overbodige fratsen. De ontvanger zit in een setopbox, andere content komt via ChromeCast of AppleTV binnen, geluid gaat via de stereo- of surroundset.