pinkvink
door pinkvink Apr 11, 2012 om 11:41
Elektronica & tv

Samsung interactieve decoder

Vorig jaar begin oktober 2011 heb ik als klant van Ziggo ingelogd op de Ziggo site om een interactieve decoder te bestellen.
Op de Ziggo site werd ik via een link doorverwezen naar sluitallesaan.nl, en kwam ik terecht bij Service Planet Rotterdam.
Bij deze Service Planet Rotterdam heb ik online een Samsung SMT-H3102 interactieve decoder gekocht, voor totaal 313 euro.
Na vier maand was de decoder helaas alweer kapot.
Ziggo gebeld, omdat ik via een link op de Ziggo site had besteld, was ik in de veronderstelling nog steeds een product via Ziggo te hebben gekocht.
Helaas dat was niet zo, firma sluitallesaan (Service Planet Rotterdam) staat los van Ziggo en ik moest dus bij hun zijn.
Service Planet gebeld, en kreeg als antwoord dat ik de decoder op kon sturen, of naar hun reparatie groep kon brengen, de voor mij dichtsbijzijnde; AV Electronics BV in Groningen, onderdeel van de Selectro Service Group. Omdat ik in Groningen woon vond ik dat een prima oplossing, repareren zou ca. 1 week duren.
Na twee week maar eens gebeld, de decoder was niet meer in Groningen maar doorgestuurd naar de Selectro Service Group in Arnhem, dit vanwege moeilijk verkrijgbare onderdelen. Enkele weken doodse stilte, totdat ik van Selectro Group op 16 maart j.l. namens Samsung een brief ontving, dat mijn apparaat niet is te herstellen en dat de dealer mij een passende oplossing gaat aanbieden.
Na veel gebel en e-mail contact met Service Planet kreeg ik de oplossing aangeboden, een financiele vergoeding van 64 euro, namens Samsung Benelux op een decoder waar notabene twee jaar garantie op wordt gegeven.

Dit wil ik natuurlijk niet, ik wil gewoon waar ik recht op heb, een nieuwe of anders mijn eigen al dan niet gerepareerde decoder terug.

Ik ben nu mijn aankoopbedrag van 313 euro kwijt, en mijn decoder heb ik ook niet meer terug ontvangen, bovendien zijn de 64 euro die Samsung vergoedt niet aan mij maar aan de dealer gegeven.
Navraag en mijn onvrede over deze oplossing bij Ziggo, Samsung, Service Planet, AV Electronics en de Selectro Service Group geven allemaal hetzelfde resultaat, de ene partij zegt dat ik bij de andere moet zijn, een afschuif systeem waar ik als consument geheel niet verder mee kom.
Ik voel mij bestolen en opgelicht door genoemde bedrijven, en overweeg ook aangifte van oplichting en diefstal bij de Politie te doen.

Wie heeft tips, oplossingen of iets anders voor mij ?

1037 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Apr 11, 2012 om 12:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ziggo, Samsung hebben er niets mee te maken. Je moet bij de verkoper zijn. Het apparaat is al binnen 6 maanden kapot gegaan, valt niet te repareren, dus heb je recht op een nieuwe vervangende decoder.

pinkvink
door pinkvink - Apr 11, 2012 om 12:40
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Antwoord en aanvulling op de vorige reactie.

Precies wat u zegt, zo dacht ik ook.

De verkoper Service Planet stelt echter dat dit tussen mij en Samsung ligt en schuift alle verantwoordelijkheid in deze verder van zich af.
Toch zijn ze het wel met mij eens dat ik recht heb op een nieuwe decoder.
Echter willen zij dit niet doen, omdat Samsung en Selectro volgens hun de enige zijn die een oplossing moeten bieden.
Selectro Service Group is geen winkelier maar een reparatie bedrijf en verwijst mij weer door naar Service Planet.
(Selectro is de reparatie partner van Samsung Benelux)
Weet u het nog ?


Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Apr 12, 2012 om 15:06
78 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo pinkvink,

Dit is een erg vervelende situatie. Ik heb voor u een mail gestuurd naar de webshop om ze allert te maken van dit topic.

Ik wil u er wel allert op maken dat wij verder geen invloed hebben op de uitkomst van dit probleem. Dit omdat wij niet alle feiten hebben.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

pinkvink
door pinkvink - Apr 30, 2012 om 07:52
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Inmiddels is alles nu naar volle tevredenheid opgelost door Ziggo.
Voor hun klantvriendelijkheid en aangedragen oplossing geef ik een 10
Deze zaak is nu afgehandeld en gesloten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
mauriceW73 - Jul 8, 2024 om 11:45
Huishouden & energie

Wat is de beste plaats voor een rookmelder en hoeveel per verdieping?

Is het aan te raden om op elke slaapkamer of vertrek een rookmelder te monteren en wat is de beste plaats aan het plafond?? Bij de deur ? In het midden?? Lees meer

Bl
BlueSee - Jul 8, 2024 om 20:31
Huishouden & energie

Karcher: service zeer slecht

De service bij Karcher is zeer slecht: er wordt niet gereageerd, ook na diverse herinneringen. Indien je belt sta je meer dan 45 minuten in de wacht. Ik wil een kappotte baterij vervangen maar tot op heden niet gelukt (4 weken wachttijd). De diverse revieuws van Karcher zijn dramatisch dus er is iets aan de hand. Lees meer

L.
L.Abraham-Inpijn - Jul 7, 2024 om 16:05
Auto & vervoer

Moet je voor een 14 jarige audi 4 die nieuwe verplichtingen ook in laten bouwen

Er valt weinig toe te lichten. Het betreft een Audi 4 station 14 jaar oud, 167.000 km gereden, perfect onderhouden volgens het boekje, zonder grote boemsera's alleen hier en daar gerepareerde blikschade en een enkele lakkras. Lees meer