jo
door johansje May 10, 2011 om 11:23
Elektronica & tv

Samsung lcd - storing beeld

Mijn Samsung LCD le26c350, heeft een ingebouwde digitale ontvanger. Maar . . iedere dag gebeurt het wel zo'n keer of 10, of vaker, dat het beeld blijft 'hangen'. (meestal een deel van het beeld, een hoofd en hele persoon) Alsof het niet snel genoeg meekan met het signaal. Caiway is komen kijken en zegt dat het niet aan de doorgifte ligt, deze is '62'. Dat is blijktbaar goed.
Kent iemand dit probleem met Caiway of de Samsung dan gaarne uw reactie.
Waat kan het aan liggen??
Nu ik een leen tv heb en de decoder van Caiway gebruik is er niks aan de hand.

5322 10 Rapporteer

jaapje_1
door jaapje_1 - May 10, 2011 om 11:28
315 Antwoorden / 0 Vragen

als het beeld blijft hangen zijn er twee mogelijkheden: 1 de decoder van de tv vertoond kuren. 2 het signaal is op sommige momenten te zwak waardoor de decoder niet voldoende gegevens krijgt om een fatsoenlijk beeld op te bouwen.

69 is sterk genoeg? Ik neem aan dat ze de signaal sterkte in dat geval bedoelen in procenten? Het zou net moeten gaan maar de sterkte fluxtueerd nogal eens. Is het blijven hangen op meerdere zenders of hebben er slechts een paar last van?

Probeer anders tijdelijk een andere kabel tussen de plek waar de tv kabel het huis in komt en de tv te leggen om te kijken of het signaal dan beter wordt. Je kan in de samsung decoders via het instellingen menu naar systeem en daar zien hoe sterk het signaal is en wat de kwaliteit van het signaal is.

valerius-2
door valerius-2 - May 10, 2011 om 11:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U heeft er dus een c console inzitten, het enig wat dan nog het beeld kan beinvloeden is de coax aansluiting naar de TV, of anders dat de console storing maakt omdat hij geen goed contact heeft. Heeft u al eens geprobeerd om de analoge kanalen te bekijken of het dan daar ook op voorkomt?

gijsvogel
door gijsvogel - May 10, 2011 om 11:52
230 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij ook aan de coax tussen het aansluitpunt en de tv te liggen.
Misschien controleren of hij nog wel goed is en misschien iets anders proberen neer te leggen.

Sommige andere apparaten kunnen instralen op de kabel (electromagnetische flux dan... geen jomanda gedoe)
Als ik bijvoorbeeld een lamp inschakel die naast mijn CI+ ontvanger die in de tv zit dan heb ik een soortgelijk hapertje in het beeld als ts omschrijft.
Misschien ligt de coax van TS wel langs de koelkast en veroorzaakt dat om de zoveel tijd de hapering.

freya
door freya - May 10, 2011 om 11:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 10 mei 2011, 11:39]U heeft er dus een c console inzitten, het enig wat dan nog het beeld kan beinvloeden is de coax aansluiting naar de TV, of anders dat de console storing maakt omdat hij geen goed contact heeft. Heeft u al eens geprobeerd om de analoge kanalen te bekijken of het dan daar ook op voorkomt?
Als je er niet zoveel vanaf weet, laat de vraag dan gewoon passeren. Het is geen verplichting om op elke vraag antwoord te geven....

Wat een 'c console' is, is mij een raadsel. Die term heb ik bij digitale TV nog nooit gehoord. (je zal wel een DVB-c tuner bedoelen) En verder, problemen met de ontvangst van digitale TV hebben natuurlijk niets te maken met 'analoge' TV, dus dat advies is ook nutteloos. Bovendien, Caiway levert geen analoge TV meer....

@johansje:

Het probleem dat je beschrijft is typisch een beeld wat je krijgt bij een 'slecht signaal'. Persoonlijk vind ik een signaalsterkte van 62 niet echt geweldig. Blijkbaar kan de decoder van Caiway daar beter mee overweg dan de in de TV ingebouwde decoder.
Gebruik je voor de bekabeling wel goede kwaliteit kabels met metalen connectors? Dunne kabels van de bouwmarkt met van die plastic connectors zijn voor digitale TV 'uit den boze'. Begin dus eens met goede kabels/connectors en dan wordt de signaalsterkte vast een stuk beter en dan heeft je TV er waarschijnlijk ook minder problemen mee.

m.vr.gr. Freya

birdies
door birdies - May 10, 2011 om 12:10
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Als je er niet zoveel vanaf weet, laat de vraag dan gewoon passeren. Het is geen verplichting om op elke vraag antwoord te geven..........

Helemaal met je eens, zie de meest onnozele antwoorden van valerius voorbij komen. Daar hebben vragenstellers echt wat aan, NOT!

...........Het probleem dat je beschrijft is typisch een beeld wat je krijgt bij een 'slecht signaal'. Persoonlijk vind ik een signaalsterkte van 62 niet echt geweldig. Blijkbaar kan de decoder van Caiway daar beter mee overweg dan de in de TV ingebouwde decoder.
Gebruik je voor de bekabeling wel goede kwaliteit kabels met metalen connectors? Dunne kabels van de bouwmarkt met van die plastic connectors zijn voor digitale TV 'uit den boze'. Begin dus eens met goede kabels/connectors en dan wordt de signaalsterkte vast een stuk beter...........

Ook hiermee eens, met als kleine aanvulling: behalve goede kwaliteit, moeten kabel + connector ook secuur worden verbonden.

freya
door freya - May 10, 2011 om 12:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

(Offtopic)

=birdies schreef op dinsdag 10 mei 2011, 12:10: ....
Helemaal met je eens, zie de meest onnozele antwoorden van valerius voorbij komen. Daar hebben vragenstellers echt wat aan, NOT!
.....

Valerius-2 kan zich beter beperken tot het 'duimen', dat lukt blijkbaar veel beter...... (is nu ook weer druk bezig.....)

(/Offtopic)

Freya

pb
door pbarendse - May 10, 2011 om 12:29
406 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Sony TV bij Caiway. Bleek uiteindelijk inderdaad aan een rotte coax te liggen. Alle coax kabel bij mij thuis is inmiddels vervangen door een betere kwaliteit met betere stekkers (metalen behuizing in plaats van plastic). Geen problemen meer, zelfs op de slaapkamer boven niet!

birdies
door birdies - May 10, 2011 om 12:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen

off-topic @freya: ik ga eens ff mee kijken.

freya
door freya - May 10, 2011 om 12:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pbarendse schreef op dinsdag 10 mei 2011, 12:29]Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Sony TV bij Caiway. Bleek uiteindelijk inderdaad aan een rotte coax te liggen. Alle coax kabel bij mij thuis is inmiddels vervangen door een betere kwaliteit met betere stekkers (metalen behuizing in plaats van plastic). Geen problemen meer, zelfs op de slaapkamer boven niet!
Zo zie je maar hoe belangrijk goede kabels/connectors zijn bij digitale TV. Bij analoge TV krijg je met een slechte bekabeling hooguit een iets minder beeld met eventueel wat ruis, maar het beeld wordt meestal wel goed weergegeven. Bij digitale TV krijg je met slechte bekabeling meteen te maken met haperingen in beeld en/of geluid en wordt het 'kijken' eigenlijk ondoenlijk.

Freya

freya
door freya - May 10, 2011 om 12:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

(Offtopic)

=birdies schreef op dinsdag 10 mei 2011, 12:29: off-topic @freya: ik ga eens ff mee kijken.

Zo, dat waren weer even ca. 25 duimen binnen 10 minuten..... (je moet maar een hobby hebben.....)

(/Offtopic)

Freya