ag
door agnesnico Jul 31, 2012 om 13:01
Elektronica & tv

Software van canon eos 20d

hallo
ik heb een canon eos 20d . nu ben ik de cd kwijt en heb een andere laptop. kan de drivers niet vinden. weet iemand waar ik die kan ophalen? de laptop pakt hem niet automatisch. en via de site van canon krijg ik iets van codec? weet niet wat het is maar het pakt mijn camera niet. bedankt alvast

3942 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2012 om 13:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo agnesnico,

Informeer eens bij Canon:

Vaak vindt u het antwoord op uw vraag al op de uitgebreide site van onze helpdesk. Wilt u kontakt opnemen met onze helpdesk dan kan dat op twee manieren:

Het mailformulier , dat u kunt gebruiken om een vraag te stellen waarop het antwoord niet op de site is terug te vinden.

Telefonisch via 020-721 9103 (lokaal tarief).

Suc6

jo
door jorisw - Jul 31, 2012 om 13:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als de PC de camera niet ziet kan je ook voor een paar euro een card reader kopen. Dan heb je geen verdere software nodig. Wel zo makkelijk.

Maar heeft de camera niet een bepaalde instelling zodat de PC de camera gewoon als externe drive of memory stick ziet? Ik heb geen ervaring met Canon maar bij Sony en Nikon heb je geen drivers nodig. Die gebruiken gewoon de standaard USB drivers.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 1, 2012 om 11:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Waarschijnlijk zijn er geen drivers voor Windows 7, anders zou het na aansluiten 'gewoon' werken.

vr1944
door vr1944 - Aug 1, 2012 om 12:27
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Op deze site staan alle canon drivers

http://nl.official-drivers.com/installer/?seed=canon&local=nl&v=2&gclid=CMPgnLebxrECFTMhtAodFzEAhQ

wimmi20
door wimmi20 - Aug 1, 2012 om 13:34
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Gewoon koekel : driver for canon eos 20d.
Honderden sites met driver voor specifiek deze camera.

jo
door jorisw - Aug 1, 2012 om 14:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 1 aug 2012, 13:34]Gewoon koekel : driver for canon eos 20d.
Honderden sites met driver voor specifiek deze camera.

Ook meteen het recept om rommel binnen te halen... En zoals ik al zei: koop gewoon een card reader, dan hoef je niks extra's te installeren.

dirck
door dirck - Aug 1, 2012 om 16:23
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=vr1944 schreef op woensdag 1 aug 2012, 12:27]Op deze site staan alle canon drivers

http://nl.official-drivers.com/installer/?seed=canon&local=nl&v=2&gclid=CMPgnLebxrECFTMhtAodFzEAhQ
Nee hoor, staan helemaal geen drivers op, alleen maar een setup.exe van een of andere driver tuner.

Op de Canon site staan geen Windows 7 drivers voor deze camera, maar misschien dat de Vista drivers ook werken in Windows 7.

Dirck

dirck
door dirck - Aug 1, 2012 om 16:41
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij hoef je ook geen drivers te installeren, die zie ik ook niet staan bij Vista of XP. Zie wel software en een Canon RAW Codec 1.10.0
De computer hoort hem automatisch te herkennen.

Welke Windows versie staat er trouwens op die andere laptop?

re
door red1 - Aug 1, 2012 om 16:52
329 Antwoorden / 1 Vragen

hallo , agnesnico , bel gewoon canon nederland in roosendaal en leg alles uit !! meestal krijg je dan een cd voor jou camera thuisgestuurd !!!

freya
door freya - Aug 1, 2012 om 17:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

In de meeste gevallen is er voor een digitale camera inderdaad geen extra software/drivers nodig. Gewoon de camera aansluiten op een USB-poort en Windows herkent een 'mass-storage' device, knoopt daar een nieuwe schijfletter aan vast en je kunt die met de Windows Verkenner benaderen. Even de map met de foto's opzoeken (DCIM map) en je kunt de foto's naar een map op de harde schijf slepen/kopiëren.

Freya

vr1944
door vr1944 - Aug 1, 2012 om 17:07
1210 Antwoorden / 5 Vragen

http://driverscollection.com/?file_cid=42478156611b1c2e3c557c5bed3

Kopieer link in je browser.
Hier kan je de Canon EOS 20D RAW Codec driver v.1.7 downloaden.

vr1944
door vr1944 - Aug 1, 2012 om 17:20
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Voor dit soort professionele camera's heb wel drivers nodig in W7

Hier kan je alles wat nodig hebt voor je camera clean downloaden
http://www.canon.nl/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS_20D.aspx?type=download&page=1

di
door ditjesendatjes - Jan 3, 2014 om 17:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had met mijn Canon EOS20D camera in combinatie met Windows 7 hetzelfde probleem. De camera is namelijk 'te oud' om automatisch met de nieuwere besturingssystemen samen te werken. In een telefoontje met Canon adviseerde men mij om in het menu van de camera bij "Communicatie" de stand te wijzigen naar "PTP" in plaats van "Normal". In dat geval herkent de computer de camera bij aansluiten op de computer vanzelf en kun je zonder verdere programma's als ZoomBrowser EX je foto's 'handmatig' op je computer downloaden. Bij de importinstellingen kun je kiezen in welke map je de foto's wilt zetten en opent de computer na het downloaden de juiste map in de Windows Verkenner. Daarna kun je met een willekeurig programma de foto's bewerken en in fotoboeken bewaren.