bi
door bimvsch Dec 3, 2020 om 21:37
Elektronica & tv

Sonos verplicht abonnement op Apple Music

In het iTunes tijdperk heb ik een aantal digitale albums gekocht en die kan ik op tablet en telefoon nu prima benaderen bij opvolger van iTunes: Apple Music. Maar helaas, als ik deze muziek wil beluisteren via mijn HiFi installatie aangestuurd door Sonos kom ik bedrogen uit. Ik kan Apple Music wel koppelen als muziekservice aan Sonos, maar dat kan alleen als ik daar een abonnement op neem. Dus feitelijk moet ik betalen om de muziek te beluisteren die ik ooit gekocht heb. Sonos heeft wel de oplossing dat ik al die muziek download en die dan kan afspelen via Sonos, maar dan moet ik als ik die muziek wil luisteren eerst altijd desktop of laptop aanzetten hetgeen voor mij een te hoge drempel is om lekker even een muziekje op te zetten.

Weet iemand hier een oplossing voor? Mij lijkt dé oplossing dat Sonos mij gewoon Apple Music laat koppelen zonder dat ik een abonnement hoef te nemen en dan hoef ik ook niet van de miljoenen songs die daar staan gebruik te maken.

1806 6 Rapporteer

mi
door miennaamishaaz - Dec 3, 2020 om 21:51
725 Antwoorden / 1 Vragen

En als u een Android telefoon koppelt waar u muziek op heeft staan, kunt u dit wel streamen zonder problemen?

Sonos is wel vaker bekend van dit soort praktijken.
artikels die vrij interesant is ook mbt je probleem

spotify "free"
https://tweakers.net/nieuws/159818/sonos-voegt-ondersteuning-voor-spotify-free-toe-aan-zijn-speakers.html
{Kill switch}
https://tweakers.net/nieuws/161668/sonos-laat-gebruikers-speakers-onklaar-maken-voor-korting-omdat-ze-oud-zijn.html
Arikel mbt streamen van IOS
https://tweakers.net/nieuws/156634/sonos-verwijdert-functie-om-muziek-via-ios-lokaal-te-streamen.html
{slechtere werking bij weigeren privacy verklaring}
https://tweakers.net/nieuws/128613/sonos-speakers-werken-mogelijk-minder-als-privacyvoorwaarden-worden-geweigerd.html

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 3, 2020 om 22:04
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Wegens vooraf zoeken  en vond die onderste  link als eerder op Tweakers,  dus  geen Sonos gekocht daarom!

Apple is duur en  koppelverkoop ben ik tegen.

mi
door miennaamishaaz Dec 4, 2020 om 17:14
725 Antwoorden / 1 Vragen

@SDABTW

dit is ook een van de de redenen waarom ik geen apple of Sonos koop:
enkele van mijn voorbeelden
Apple: Vender lock-in, alles werkt met elkaar, maar als je mp3tjes op een iphone wilt zetten moet dit via itunes, en vaak werkt dit dan ook niet goed.
Apple: je kan heel gemakkelijk overstappen, maar van apple naar de concurent is vrijwel onmogelijk
Sonos: Killswitch {Moet ik nog meer zeggen?}

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Dec 3, 2020 om 22:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik beluister mijn muziek die op mijn I-pad staat via de Sonos.

bi
door bimvsch Dec 3, 2020 om 22:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kun je uitleggen hoe?

tijger1
door tijger1 Dec 3, 2020 om 22:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Als ik een nummer aanklik, wordt het afgespeeld, en hoor ik dat uiteraard via de Sonos. Als ik iets van Spotify wil beluisteren, heb geen abonnement, idem dito.

Ik heb de app van Sonos op mijn I-pad. Kan ook zenders van Juke en Tunein afspelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 4, 2020 om 09:50
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER1, Beluistert u dan ook eerder via i-tunes zelf aangekochte albums? Het lijkt mij dat de reactie van @RJW m.b.t. voorwaarden van Apple een betere is.

bi
door bimvsch - Dec 3, 2020 om 22:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

bimvsch
DOOR TIJGER1 - 3 DEC. 2020 OM 22:07
41066 ANTWOORDEN / 21 VRAGEN

Ik beluister mijn muziek die op mijn I-pad staat via de Sonos.

Kun je uitleggen hoe?

tdmduc
door tdmduc Dec 4, 2020 om 10:32
704 Antwoorden / 2 Vragen

(Ervaringsdeskundige)

Op elk apparaat in huis welke de Sonos app geinstalleerd heeft en ook is ingelogd met je Sonos account kun je lokaal opgeslagen muziekbestanden afspelen die op het interne geheugen van de devices zelf staan.

Voor IOS, Android en zelfs Windows.

Voorwaarde: alles moet met het zelfde wifi netwerk verbonden zijn.

rj
door rjw - Dec 4, 2020 om 00:15
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Dit heeft niet met Sonos te maken maar met de voorwaarden van Apple waar je mee akkoord bent gegaan. Voor alle andere streamingdiensten moet je ook gewoon betalen als je die op Sonos wilt gebruiken.

bi
door bimvsch Dec 4, 2020 om 07:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Maar ik kan op iPad en iPhone mijn gekochte albums wèl gewoon afspelen (streamen) maar niet via Sonos. Dan heeft dat op zijn minst toch iets met Sonos te maken?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 4, 2020 om 09:54
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ik 'vrees' dat net als @RJW al aangeeft voorwaarden die Apple stelt of heeft gesteld de redeb zijn. In dat geval is dan downloaden op een andere wijze m.i. aan te bevelen. En ook de info van

DOOR MIENNAAMISHAAZ - 3 DEC. 2020 OM 21:51
238 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Aanvullend nog een advies: meld uw probleem bij de ACM omdat er voor afspelen van eerder aangekochte  muziek voor privé doeleinden geen rechten verplicht zijn en m.i. dan ook geen abonnement.  www.consuwijzer.nl

diumenge
door diumenge Dec 4, 2020 om 11:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het gaat om aangekochte albums via iTunes, niet om de later geintroduceerde streamingdienst van iTunes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 4, 2020 om 10:31
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een aanvulling omdat het probleem mogelijk een in de eerdere digitale aankoop aanwezige 'blokkering' de reden kan zijn zoals vergelijkbaar met ook veelal in in videofilm en CDROM qua kopieer beveiling.