Sinds enige tijd wordt ik op mijn vaste lijn gebeld door het volgende nummer: 0639836328. Wanneer ik opneem dan krijg het geratel van een datalijn. Vervelend is ook dat dit soort telefoontjes ook 's-nachts komen. Vandaag is het wel heel erg. Eerste keer gebeld om 10 voor 8. Daarna heeft ie (ga er vanuit dat het een computer is) het nog zeker 5x geprobeerd. Het nummer zoeken op internet geeft geen resultaten. Ik heb al geprobeerd het nummer te bellen, maar dan krijg ik het zelfde geratel. Ook heb ik een sms-je gestuurd, maar dat heeft ook niet tot resultaat geleid. Mijn provider zegt ook niets te kunnen doen.. Heeft iemand zinnig advies? Alvast dank
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
[quote=diumenge schreef op donderdag 14 aug 2014, 15:13]Telefoon tijdelijk doorschakelen naar een fax misschien? Ik heb geen fax, maar voor zover ik me herinner waren dat fluittoontjes, dit is meer het geratel van een datamodem
KLIK HIER voor de NL instructie. Het toestel kan wel uitgaande nummers blokkeren, maar geen inkomende, voor zo ver ik nu zie. Ik zou 's avonds/ 's nachts het belvolume lager zetten. Een ander nummer nemen is wel ergs dratisch.
[quote=pieterwolters schreef op donderdag 14 aug 2014, 20:41]Als je via internet belt (kabel of adsl) kan je wellicht dit nummer in de modem blokkeren. Dat lijkt me best handig... Ik heb een Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0, vertel eens hoe doe ik dat, hoe moet ik dat instellen? Hoe moet het überhaupt, om het even bij welk modem, dat een specifiek telefoonnummer geblokt kan worden?
Heb ik ook al vaker last van gehad. Opnemen, onder een kussen leggen en aan laten staan. Na een uurtje zul je zien dat de verbinding verbroken is. Als ze daarna nog een keer bellen, doe je weer precies hetzelfde. Alle belkosten zijn voor hen zolang de lijn openstaat en dat worden ze gauw zat en is dat gedoe ook weer over. Succes!
Heb het zelfde probleem gehad alleen ander nummer Mijn provider gebeld ZIGGO deze zij mij te noteren datum en tijd van bellen en deze gegevens aan hun mailen ABUSE@ZIGGO.nl dit gedaan en na twee dagen was het nummer geblokkeerd.
U kunt t inkomende nummer WEL blokkeren ik heb precies t zelfde setje en t werkt uitstekend kjikt u bij wat@ mahadma schrijft en ga dan naar pagina 5.6.5 succes gewenst
ik heb zoiets ook wel eens gehad en toen was het een nummer uit het buitenland.
als het een nummer uit nederland is zou het ook kunnen dat het een nummer van een gsm modem is dat storingen uitbelt van een installatie en iemand daarbij een tikfout heeft gemaakt in het telefoonnr. Daarom zou ik eens trachten te achterhalen bij welke provider dit nummer geregistreerd is en op welke naam de simkaart staat. Waarschijnlijk zul je dat via je eigen provider moeten doen ivm privacy wetgeving.
De eerste keer dat dit mij gebeurde was het een onverstaanbaar gebrabbel (had nog niet gezien dat het een 06 nummer was). De tweede keer -diezelfde dag - werd ik in het engels verteld dat mijn computer problemen had. Bij de derde keer (heb toen wel eerst gekeken of het een 06-nummer was) heb ik geantwoord met :FBI Headquarters. Ben niet meer gebeld.
[quote=simon55 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 11:40]U kunt t inkomende nummer WEL blokkeren ik heb precies t zelfde setje en t werkt uitstekend kjikt u bij wat@ mahadma schrijft en ga dan naar pagina 5.6.5 succes gewenst Dit is 5.6.5:
5.6.5 Automatisch ophangen instellen Wanneer deze functie geactiveerd is, wordt het gesprek automatisch beëindigd, zodra u de handset in het basisstation/de oplader plaatst. Roep met het hoofdmenu op. Selecteer met / de functie PERS.INSTEL.. Druk op en selecteer met / de functie AUTO.OPHANG. Druk op en selecteer met / de optie AAN of UIT. Druk op om de instellingen op te slaan.
Het enige wat over blokkeren voorkomt in de handleiding begint bij paragraaf 5.7.3 e.v. (blz 23-24) en dat gaat over het blokkeren van uitgaande telefoonnummers, maar ik denk dat TS dat zelf ook wel gevonden heeft neem ik aan.
[quote=pavoordf schreef op donderdag 14 aug 2014, 14:08]Sinds enige tijd wordt ik op mijn vaste lijn gebeld door het volgende nummer: 0639836328. Wanneer ik opneem dan krijg het geratel van een datalijn. Vervelend is ook dat dit soort telefoontjes ook 's-nachts komen. Vandaag is het wel heel erg. Eerste keer gebeld om 10 voor 8. Daarna heeft ie (ga er vanuit dat het een computer is) het nog zeker 5x geprobeerd. Het nummer zoeken op internet geeft geen resultaten. Ik heb al geprobeerd het nummer te bellen, maar dan krijg ik het zelfde geratel. Ook heb ik een sms-je gestuurd, maar dat heeft ook niet tot resultaat geleid. Mijn provider zegt ook niets te kunnen doen.. Heeft iemand zinnig advies? Alvast dank
@pavoordf, Pas op met dergelijke telefoonnummers. Het kan zijn dat het Russische of Afrikaanse criminelen zijn. Als u een oproep beantwoordt, wordt u doorverbonden met een telefoonnummer in een of ander ver land en kost het u veel geld.
Kreeg begin dit jaar zeer regelmatig dit soort telefoontjes. Men begon dan in het Engels te praten waarop ik de telefoon ophing. Na een aantal weken was ik het zo zat, heb toen een fluitje bij de telefoon gelegd. Zodra ik het nummer herkende, opgenomen en keihard op het fluitje geblazen....... resultaat, nooit meer last gehad!!!
als je een nummer belt, betaal je van jouw aansluiting naar het gebelde nummer. Als dat doorgeschakeld is, dan betaalt het doorgeschakelde nummer de kosten van het (vervolg)gesprek naar het uiteindelijke nummer.
Als je met een 06 nummer in NL belt naar verweggistan betaal je in NL tot de grens en de rest is rekening van de gebelde. Anders gezegd als er een 06 nummer van verweggistan belt is dat ook tot de grens van verweggistan en daarna voor de aannemende telefoon als "ontvangen" gesprek.
@mahadma, als iemand met een Nederlandse mobiele aansluiting uit Verweggistan belt naar een Nederlandse aansluiting, dan zijn alle kosten voor beller. De ontvanger heeft daar geen kosten aan. Bel je met een Nederlandse aansluiting naar een aansluiting in Verweggistan zijn alle kosten voor de beller.
De enige uitzondering is als je naar een Nederlandse mobiele telefoon belt die zich in Verweggistan bevindt, dan betaal je de normale kosten en de ontvangen die op dat moment in Verweggistan is zal de rest betalen.
Beste vraagsteller Pavoordf, ik heb voor u recherchebureau Wimmi ingeschakeld. Na een diepgaand onderzoek de volgende conclusie : het door u genoemde nummer is uitgegeven door T Mobile, omstreeks 20 november 2008. Ik zou beginnen met te klagen bij deze provider. OJA, vergeet u niet om dit een topantwoord te noemen ?
[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 15:19]Beste vraagsteller Pavoordf, ik heb voor u recherchebureau Wimmi ingeschakeld. Na een diepgaand onderzoek de volgende conclusie : het door u genoemde nummer is uitgegeven door T Mobile, omstreeks 20 november 2008. Ik zou beginnen met te klagen bij deze provider. OJA, vergeet u niet om dit een topantwoord te noemen ?
Je weet hier dus net zo weinig van als van DAB maar wilt toch zo nodig een antwoord geven
[quote=simon55 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 16:35]heeft u nou gezien dat je de nummers wel kunt BLOKKEREN zie m n eerdere bericht
Beste @Simon55, ik heb je eerdere bericht gezien. Je maakt echter een fout. Im paragraaf (niet bladzijde) 5.6.5 wordt uitgelegd hoe je de handset kan instellen om het gesprek te verbreken wanneer je hem terug in de oplader zet. Die reactie kan je ook van @Gompy2 lezen. Het enige dat je kan blokkeren zijn uitgaande nummers, en dan niet eens het volledige nummer maar ik geloof de eerste 4 digits. Op die manier kan je bijvoorbeeld 0900-nummers blokkeren (per handset)
[quote=simon55 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 16:35]heeft u nou gezien dat je de nummers wel kunt BLOKKEREN zie m n eerdere bericht Heb je het zelf wel eens gedaan? Dan zou het wat geloofwaardiger overkomen.
Het geratel wat u hoort is een faxmachine. De verstuurder heeft (per vergissing) uw telefoonnummer ingevoerd. Als de faxmachine geen verbinding kan krijgen probeert de machine het na een poos weer om de fax te versturen. U kunt het even aanhoren want als de fax niet bezorgd kan worden gaat de verzender kijken wat er aan de hand is en voert dan, hopelijk voor u, het goede nummer in. Als u daar niet op kunt wachten kunt een USB fax modem kopen ( ongev. € 10) en zo de fax op uw computer of laptop binnenhalen en bent u van die herhalende ergernis verlost.
Als het een fax is dan kan je een gratis "fax naar email" account aanmaken bv bij fax.koekjes.net en als je weer gestoord wordt je telefoon doorschakelen naar naar dat fax nummer, je kan dan de fax lezen en zien wie die gestuurd heeft.
[quote=simon55 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 16:57]@zoekster ik gaf al aan dat ik PRECIES DEZELFDE SET HEB Dat snap ik, maar heb je ook al eens een inkomend nummer geblokkeerd?
Mahadma, en ook de anderen zeggen dat je wel uitkomende nummers kunt blokkeren, maar geen inkomende nummers. Ga daar nu eens op in.
Ach Pavoordf, kunt u misschien even uitleggen wat u met dit antwoord bedoelt ? Waar weet ik weinig van ? En wat bedoelt u met DAB. En waarom stelt u dat ik zo nodig een antwoord moet geven ? Wat klopt er niet in mijn antwoord ? Ik krijg sterk de indruk dat u mijn simpele advies niet snapt. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++======
=pavoordf schreef op vrijdag 15 aug 2014, 16:24:
=wimmi20 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 15:19: Beste vraagsteller Pavoordf, ik heb voor u recherchebureau Wimmi ingeschakeld. Na een diepgaand onderzoek de volgende conclusie : het door u genoemde nummer is uitgegeven door T Mobile, omstreeks 20 november 2008. Ik zou beginnen met te klagen bij deze provider. OJA, vergeet u niet om dit een topantwoord te noemen ?
Je weet hier dus net zo weinig van als van DAB maar wilt toch zo nodig een antwoord geven
[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 18:34]Ach Pavoordf, kunt u misschien even uitleggen wat u met dit antwoord bedoelt ? Waar weet ik weinig van ? En wat bedoelt u met DAB. En waarom stelt u dat ik zo nodig een antwoord moet geven ? Wat klopt er niet in mijn antwoord ? Ik krijg sterk de indruk dat u mijn simpele advies niet snapt. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++======
[quote=pavoordf schreef op vrijdag 15 aug 2014, 16:24][quote=wimmi20 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 15:19]Beste vraagsteller Pavoordf, ik heb voor u recherchebureau Wimmi ingeschakeld. Na een diepgaand onderzoek de volgende conclusie : het door u genoemde nummer is uitgegeven door T Mobile, omstreeks 20 november 2008. Ik zou beginnen met te klagen bij deze provider. OJA, vergeet u niet om dit een topantwoord te noemen ?
Je weet hier dus net zo weinig van als van DAB maar wilt toch zo nodig een antwoord geven
Ik zie dat onze eerdere clash over DAB niet dateert uit 2008, maar uit 2011. Vermoedde een soort van wraakactie
[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 18:34]Ach Pavoordf, kunt u misschien even uitleggen wat u met dit antwoord bedoelt ? Waar weet ik weinig van ? En wat bedoelt u met DAB. En waarom stelt u dat ik zo nodig een antwoord moet geven ? Wat klopt er niet in mijn antwoord ? Ik krijg sterk de indruk dat u mijn simpele advies niet snapt. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++======
[quote=pavoordf schreef op vrijdag 15 aug 2014, 16:24][quote=wimmi20 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 15:19]Beste vraagsteller Pavoordf, ik heb voor u recherchebureau Wimmi ingeschakeld. Na een diepgaand onderzoek de volgende conclusie : het door u genoemde nummer is uitgegeven door T Mobile, omstreeks 20 november 2008. Ik zou beginnen met te klagen bij deze provider. OJA, vergeet u niet om dit een topantwoord te noemen ?
Je weet hier dus net zo weinig van als van DAB maar wilt toch zo nodig een antwoord geven
Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd aan de helpdesk van T-Mobile. Ben wel benieuwd hoe je aan de kennis komt dat dit een T-Mobile nummer zou moeten zijn
Pavoordf, uw stelling dat mijn antwoord een wraakactie zou zijn is te belachelijk voor woorden ! Waar haalt u die onzin vandaan ? En om te weten te komen wat u nou precies bedoelt, heb ik uw oudere vragen opgezocht. Het enige wat ik kon vinden was uw spannende vraag uit 2010 waarom u moest betalen voor toilet bezoek. En hoe ik weet dat het een T Mobile nummer is ? Als u niet zo'n vervelend antwoord had gegeven had ik u zelfs verteld wie de houder van dat nummer is. Recherchebureau Wimmi weet nl. wat speuren is. Ach, weet je wat ? Ik vertel het toch. Het is die toiletjuffrouw waar u ruzie mee maakte in 2010 over die 50 cent.
Google dat 06-nummer eens. Er blijken veel meer mensen op hun vaste telefoon gebeld te worden door dat nummer of door bijna dezelfde nummers, maar dan met een paar andere laatste cijfers erin. Allen T-mobile nummers dus.
Ach, nu mijn antwoord blijkt te kloppen, corrigeert u dan gelijk even uw vervelende antwoord van 16.24 ? +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========
=pavoordf schreef op vrijdag 15 aug 2014, 19:39: [
Door mijn provider is net bevestigd dat het om een T-Mobilenummer gaat
Ik werd steeds te pas en te onpas gebeld op de meest rare tijden. mijn provider KPN heeft er wel iets aan gedaan. Het bleek een datalijn van het plaatselijke zwembad te zijn. Probleem dus opgelost. Was wel heel irritant en zeer hinderlijk.
[quote=simon55 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 22:35]en ja ZOEKSTER zowel inkomende als uitgaande nummers kun je blokkeren
Dan is het probleem toch simpel op te lossen? Waarom doet pavoordf dit dan niet?
Misschien moet je stap voor stap uitleggen wat pavoordf moet doen om de uitgaande nummers te blokkeren. Want volgens pavoordf en gompy2 gaat die paragraaf die jij aangeeft alleen maar over automatisch ophangen en niet over het blokkeren van inkomende nummers.
[quote=simon55 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 22:35]en ja ZOEKSTER zowel inkomende als uitgaande nummers kun je blokkeren Laat dan eens weten hoe, want dat zeg je niet en die verwijzing naar de handleiding gaat over iets anders.
Kan het zijn dat u door uw voicemail gebeld wordt? Want dat kanook. De voicemail belt dan net zo lang totdat uw berichten zijn afgeluisterd en dit klinkt ook als een databandje. Dit kun je overigens wel uitzetten.
Probleem lijkt opgelost. Via mij provider werd aangegeven dat het nummer onder T-Mobile viel. T-Mobile gaf me vervolgens de naam van de houder, een beveiligingsbedrijf in het oosten van het land. Dit bedrijf benaderd. Na enige dagen gaven ze aan dat het probleem gevonden was en dat ze het zouden oplossen. Een paar dagen al geen telefoontjes meer gehad. Over een week gaat pas echt de vlag uit
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.
de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende
...
Lees meer
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde. Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat. Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten. Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op
...
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer