ch
door charlles Nov 16, 2003 om 11:27
Elektronica & tv

Sound systeem

Ben op zoek naar een home theater sound systeem set. Mijn vraag is of er grote verschillen zijn in merk/kwaliteit voor rond de 800 euro.

1307 8 Rapporteer

ti
door timkant - Apr 16, 2004 om 12:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn tip... Ga naar de dichtsbijzijnde Mediamarkt en vraag aan een medewerker of je de DVDspelers mag testen in de zaak. Ze zullen je niet weigeren... en zo kan je dan het kwaliteitsverschil zien.

mv
door mve - Apr 16, 2004 om 12:00
9 Antwoorden / 0 Vragen

een goed vergelijkings site voor merk/kwaliteit en prijs is www.kieskeurig.nl

el
door elmerslot - Apr 16, 2004 om 12:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

het andwoord is gewoon NEE je moet gewoon een set kopen naar jou smaak met genoeg vermogen en die goed in het intririeur past

veel succes met het sound systeem

r_
door r_hofman - Apr 16, 2004 om 12:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

In de prijs klasse die je aan geeft zijn er nog weinig slechte merken te vinden.
Belangrijk is van te voren te weten wat je wil hebben qua functies. Ook is het belangrijk te weten dat vele speciecaties op verschillende manieren zijn uit te drukken, bv vermogen van de versterker.Want bv vermogen kan je in meer dan 10 manieren vermelden.
Zo heb je continuevermogen , piek- , RMS- , DIN- en PMPO vermogen.
Mijn beste advies is koop losse componenten (geen losse elemtenten, dit is een audioset die echter alleen verdeeld is over meerdere behuizingen, en hebben elkaar nodig om te kunnen funktioneren) en geef bij je aanschaf aandacht aan goeie speakers. Tenslotte moeten zij het weergeven.

jo
door joel_1 - Apr 16, 2004 om 12:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

rond de 800 euro zit je toch in een redelijk goeie prijsklasse wat betreft home cinema sets, over het algemeen heb je rond die prijs al een een actieve subwoofer, het enige wat je moet afvragen is welk vermogen en welke functies je home cinema set moet bevatten. Veel setjes rond die prijs hebben veel aandacht aan het geluid besteed, waardoor andere functies van de DVD-R/DVD+R JPEG nog achterwegen blijven. Maar hierdoor heb je wel vaak een super audio kwaliteit, vraag anders aan de verkoper of je de sets ook een maand op proef kan krijgen

lo
door lorence - Apr 16, 2004 om 12:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het klinkt misschien gek, maar er zijn wel degelijk grote verschillen. Vooral de geluidskwaliteit kan nog aardig uiteen lopen. Neem bij het uitzoeken van een set een eigen cd mee, zodat je optimaal kan vergelijken. Op die manier is de set met voor jou de mooiste geluidskwaliteit snel gevonden. Succes in ieder geval (ik kan je trouwens Yamaha aanbevelen!)

wi
door wil_1 - Apr 16, 2004 om 12:00
2 Antwoorden / 2 Vragen

zelf heb ik een yamaha set gekocht afgelopen mei,rx-v440rds versterker met bijpassende yamaha speakers en dvd-s530 dvd speler,en ik moet zeggen dat deze combinatie overweldigend is, een geweldig geluid bij films en ook de gewone muziek weergave bij radio of cd's is fantastisch.Dit komt door de vele instel mogelijkheden die het apparaat biedt, een echte aanrader dus.
Ga voor je iets aanschaft wel bij meerdere winkels langs daar er nog al verschil zit in de aanschafprijs,( BCC en Mediamarkt zijn vaak het voordeligst) Tip, ik weet niet waar je woont maar een ritje naar duitsland levert je vaak een besparing op tot wel 300 euro). succes met de aanschaf Wil

br
door brokken_1 - Jul 11, 2004 om 15:51
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste: Er zijn best grote verschillen in die prijsklasse..

Maar als ik jou was zou ik een losse reciever kopen (bijv. de sony STR-DE 597 of STR-DE 695) en een losse speaker set ( bijv. een set van JBL) en dvd speler kopen. Dit klinkt een heeeel stuk beter als een home cinema set. En als je de dvd speler via de optische of coaxiale poort op de reciever aansluit heb je een kwalitatief hoog 5.1 systeem en houd je nog veel ingangen op je reciever over. HIerop kan je  een video recorder aansluiten en zo via de prologic II decoder in de reciever video's en televisie uitzendingen via je 5.1 speakersysteem en dat klinkt in 5.1 verassend goed!!

Tip: Als je alles in 1 winkel koopt geven ze als je erom vraagt vaak zonder problemen een fikse korting.