ja
door jadetje May 1, 2014 om 11:40
Elektronica & tv

Steeklampjes 6volt 8.4 watt

betreft: Magcharge [maglite] zaklantaarn. deze " vreet" lampjes wie weet een goedkoop adres voor 6volt 8.4 watt steeklampjes? ik betaal nu al ruim 7 euro, [12 volt kost 60 cent bij Action] soms drie in de week, en ik niet alleen. Nee; ik laat de lamp niet vallen, stoot er niet mee, en kom niet aan de lampjes met vingers. En de lamp en accu is goed. Ik baal enorm. Zus heeft hetzelfde probleem.
Ben al geweest naar de winkel, en ook 1 lampje cadeau gekregen: en probleem bij importeur bekend.
Nee die 12V werkt niet, te weinig lichtopbrengst. Heb me al suf gegoogeld; er moeten toch meer firma's zijn die 6volt steeklampjes maken?

1219 7 Rapporteer

ph
door philip36 - May 1, 2014 om 12:08
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het zou kunnen dat de accuspanning te hoog is waardoor de lampjes op overspanning branden.
U kunt eens testen om bij volgeladen accu gedurende een korte tijd constant een 12v lampje er op te laten branden.
De tijdsduur moet je even uitproberen.
Doordat de accuspanning door het branden van het 12v lampje gedaald is zal het 6v lampje het misschien langer uithouden.
Een heel werk maar het is het uitproberen waard, om te weten te komen of het aan de accuspanning ligt.

ja
door jadetje - May 1, 2014 om 14:54
66 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=jadetje schreef op donderdag 1 mei 2014, 11:40]betreft: Magcharge [maglite] zaklantaarn. deze " vreet" lampjes wie weet een goedkoop adres voor 6volt 8.4 watt steeklampjes? ik betaal nu al ruim 7 euro, [12 volt kost 60 cent bij Action] soms drie in de week, en ik niet alleen. Nee; ik laat de lamp niet vallen, stoot er niet mee, en kom niet aan de lampjes met vingers. En de lamp en accu is goed. Ik baal enorm. Zus heeft hetzelfde probleem.
Ben al geweest naar de winkel, en ook 1 lampje cadeau gekregen: en probleem bij importeur bekend.
Nee die 12V werkt niet, te weinig lichtopbrengst. Heb me al suf gegoogeld; er moeten toch meer firma's zijn die 6volt steeklampjes maken?

ja
door jadetje - May 1, 2014 om 15:01
66 Antwoorden / 25 Vragen

Bedankt Philip36, de accu is al bij de accudokter geweest, en is goed.
en 12 volt lampjes gevente weinig licht, ook al uit getest.
daarom vraag ik naar adres goedkope lampjes. [heb ook al lampjes rechtstreeks uit Amerika gekocht]. snap het niet, de politie gebruikt deze ook, en mogen er ook nog een tikje mee uitdelen? en ik ben er heel voorzichtig mee, was een dure lamp.

ph
door philip36 - May 1, 2014 om 15:35
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@jadetje
Ik ben niet duidelijk genoeg geweest.
De accu is misschien wel te goed, meer dan 6 V na opladen.
Als de spanning na het opladen bijv. 6,6V. Is brand het 6V. lampje in het begin op 10% overspanning en krijgt de gloeidraad een te hoge stroom waardoor de gloeidraad extra wordt verzwakt
Om die spanning naar beneden te brengen waardoor de 6 V lampjes misschien langer mee gaan kunt u na het opladen een 12V lampje in de zaklamp doen en gewoon, voor zeg een kwartier of half uur laten branden.
Dus zaklamp met 12V lampje aan doen en gewoon gedurende dat kwartier of half uur ergens neerleggen.
Hopelijk is dan na die tijd door het constant branden van het 12V lampje de spanning wat lager geworden.
U kunt dan het 12V lampje verwisselen voor een 6V. lampje.

ja
door jadetje - May 1, 2014 om 16:03
66 Antwoorden / 25 Vragen

Hartelijk dank Philip36. zal het proberen, maar de accudokter heeft het doorgemeten, en hij kon toch een nieuwe accu aan mij verkopen, maar zei de accu is goed, en in de winkel zei men het ook.
1 lampje heeft het zelfs een paar maand vol gehouden, maar we gaan er mee experimenteren wat U zei. Nogmaals dank: maar wie helpt me aan een goedkoop adresje? mijn zus heeft 2 van deze probleemgevallen, en wil ook graag goedkope lampjes.

varabas
door varabas - May 1, 2014 om 16:54
450 Antwoorden / 35 Vragen

jadetje,

Ik neem aan dat je een maglite hebt gekocht vanwege de kwaliteit en de goede naam van deze zaklampen. Wat je aangeeft aan lampjesverbruik is niet normaal, van een zaklamp van b.v. de Action van 1,89 gaan de lampjes maanden zoniet jaren mee.

Ik zou zeggen neem even contact op met de importeur van maglite en volgens mij zis dat de Fa. Homey Oisterwijk en leeg uw probleem daar neer en ze moeten met een oplossing komen.
Homeij: http://www.homeij.nl/index2.asp?pagina=sterkmerk

succes
Bassie

crewmember
door crewmember - May 2, 2014 om 11:44
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Eventueel kan je ook "upgraden" nar een LED lamp. Hier betaal je 1 keer wat meer voor maar deze branden vrijwel nooit door en je accu gaat 3 keer langer mee.