pa
door paulclijsen Oct 1, 2012 om 14:41
Elektronica & tv

Suggestie voor second opinion voor waterschade iPhone?

Heeft er iemand een suggestie voor een second opinion voor waterschade iPhone?
Ook heb ik een T-Mobile contract met als reparatiepartner Dynafix, maar zijn concluderen dat het buiten de garantie valt door waterschade.
Dit is zeer onwaarschijnlijk en daarom graag een suggestie waar je het wel vertrouwd kunt laten repareren met eventueel zelf toezicht op het onderzoek zodat je kunt meekijken.
Mvg.

936 5 Rapporteer

freya
door freya - Oct 1, 2012 om 14:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo paulclijsen,

Tja, ik weet niet in welke buurt je zit, maar wellicht is de AppleStore in Amsterdam een optie?

m.vr.gr. Freya

zoekster
door zoekster - Oct 1, 2012 om 14:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dien tevens een klacht in bij de consumentenautoriteit. Zij lijken erg gewillig om een grootschalig onderzoek te doen naar de praktijken van Dynafix. Ook kunnen zij het bedrijf een boete opleggen als het niet naar behoren functioneerd.
klik hier voor het indienen van klacht.

pa
door paulclijsen - Oct 1, 2012 om 15:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Freya,

Ik zit in de buurt van Tilburg. Daar heb je inderdaad ook een iAppleStore. Kun je bij dat onderzoek ook bijblijven? Het is niet meer dan de iPhone openmaken en kijken naar de indicatoren of er daadwerkelijk sprake is van waterschade.
Op die manier ben je zelf ook overtuigd van de conclusie die ze geven.

Alvast bedankt.

Mvg Paul

freya
door freya - Oct 1, 2012 om 15:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@paulclijsen:

Nederland kent (als ze er vannacht niet één bijgebouwd hebben) maar één 'Apple Store' en die is aan het Leidseplein in Amsterdam. Wellicht bedoel je een APR-winkel (Apple Premium Reseller)?
In de Apple Store maken ze hem gewoon voor je neus open, maar of ze dat bij een APR ook doen? Gewoon even bellen lijkt me het beste.

Freya

sunset_1
door sunset_1 - Oct 1, 2012 om 15:37
265 Antwoorden / 22 Vragen

Een andere optie, zonder mogelijkheid tot mekijken, is contact opnemen met Apple zelf. Wanneer je telefonisch contact opneemt, maken zij direct een afspraak om je toestel thuis of op t werk op te halen (UPS geloof ik). Het zal niet de eerste keer zijn dat Apple zelf gewoon garantie verleent terwijl Dynafix waterschade constateert.

Maak wel vooraf een backup van je toestel als je die mogelijkheid nog hebt: Apple stuurt vaak een ander toestel retour om de wachttijden kort te houden.