djintara
door djintara Oct 21, 2011 om 15:28
Elektronica & tv

TV-beeld slaat spontaan op zwart

Tijdens het afspelen van een DVD sloeg het televisie beeld (LG-tv) spontaan op zwart. Ook geen geluid meer. Het groene lampje van de televisie blijft gewoon aan staan. Om de televisie weer spelende te krijgen moet hij eerst volledig uit gezet worden en dan weer aangezet. Dan doet ie het weer tiptop. De DVD recorder is inmiddels verwisseld, maar de televisie blijft op deze manier spontaan afslaan. Daar ligt het dus niet aan. Er zit overigens ook geen enkel patroon in dat afslaan. Een DVD afspelen is op dit moment gewoon geen doen, de tv slaat regelmatig af. Dat doen we al een tijdje niet meer. Recentelijk begint de televisie deze kuren ook te vertonen tijdens gewone uitzendingen. Film of praatprogramma, maakt niet uit. Iemand enig idee wat het mankement kan zijn ?

1041 2 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 21, 2011 om 19:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Hoe oud is u TV heeft u geen garantie meer? Dit is echt een moeilijke zaak om dit via dit vraag en beantwoord de oorzaak te kunnen vaststellen. Het kan dus van alles zijn.Als u geen garantie meer heeft ga er dan mee naar een reparatiebedrijf om de boel eens door te laten meten.

willem-a
door willem-a - Oct 22, 2011 om 03:39
63 Antwoorden / 0 Vragen

Als alleen de DVD speler/recorder, aangesloten middels HDMI dit zou hebben, zou je nog kunnen denken aan een HDMI handshake probleem, maar dit lijkt meer op een intern, wellicht voedingprobleem. Maar zoals voorgaande schrijver al aangeeft, is dat zo niet eenvoudig te achterhalen. Ik zie bij nieuwere TV's overigens vaker gebeuren dat deze met regelmaat even uitvallen, waarna ze na een wat langere periode helemaal niets meer doen en dit vaak te wijten is aan de voeding. Maar ik weet natuurlijk niet hoe oud de TV is en of apparaten wel op genoemde manier zijn aangesloten etc.

Willem.