ro
door robgout Oct 5, 2013 om 15:38
Elektronica & tv

Tv binnen twee weken stuk en nog steeds in reparatie

k heb op 17 juli van dit jaar een Dual TV bij blokker gekocht. Na twee weken ging de HDMI aansluiting kapot en kon ik de digitale televisie niet meer ontvangen/zien. Met de tv terug naar de Blokker nadat ik ze eerst gebeld had was zinloos. Aldaar aangekomen zei de medewerker dat er een pickup and return garantie op zat en dat ik een nummer dat op de doos stond moest bellen.
Zo gedaan en een week later werd de tv opgehaald. Pas een week later kreeg ik bericht dat de tv aangekomen was en weer een week later bericht dat er een onderdeel vervangen moest worden en dat dit nog besteld moet worden. Sindsdien niets meer gehoord en we zijn nu al in oktober!
Contact gehad met de klantenservice van de Blokker; die verwees mij naar de reparateur en de reparateur herhaalde de boodschap dat het onderdeel in bestelling was. Ik heb dus nu niets en ik vind dit geen service. Op deze manier koop ik nooit meer een apparaat bij de Blokker. Mijn vraag is: kan ik vam de Blokker mijn geld terugvragen of een vervangende tv eisen?

3487 7 Rapporteer

ro
door robgout - Oct 5, 2013 om 19:03
4 Antwoorden / 3 Vragen

@zoekster: Bedankt voor uw reactie; zeer nuttige informatie! Ik snap het en ga zeker nu stappen ondernemen. Ik vind ook dat Blokker zich makkelijk verschuilt achter de Pick-up en Return garantie van Dual. Nogmaals bedankt!

alfatrion
door alfatrion - Oct 5, 2013 om 19:04
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Dat de medewerker u heet door verwezen is op zichzelf al een schande. U zou hier gerust een klachtenbrief over kunnen sturen richting het hoofdkantoor. Vraagt u gerust om een vergoeding voor de verzendkosten.

zoekster
door zoekster - Oct 5, 2013 om 21:05
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is geen manier van doen. Wat u nu kunt doen is Blokker schriftelijk een termijn stellen wanneer die tv weer gemaakt in uw bezit moet zijn. Lukt dat Blokker niet dan kunt u de overeenkomst ontbinden.

Lees daar klik HIER meer over.

Deze informatie van conswijzer is gebaseerd op deze wet
art 7:21 lid 3 BW
De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

U heeft absoluut recht op een leenproduct, dit duurt veel te lang.
Lees dit over een leenproduct
KLIK

Ik zie dat nu steeds vaker, die pick up & return formule, op zich niet zo gek, maar ook een handige manier voor de verkoper om zijn aansprakelijkheid voor het product te ontlopen.

Vergeet niet, u heeft de koopovereenkomst met Blokker niet met Dual TV. Daar heeft u alleen een garantie overeenkomst mee, maar de wettelijke garantie ligt bij Blokker en daar moet u zich op beroepen, die geeft u nl veel meer rechten. Onder andere de hierboven aangegeven rechten.
Er zijn dus 2 soorten garantie, de wettelijke garantie (ook wel het recht op een conform product) en de handelsgarantie (dat is meer een extraatje voor de consument). Op die eerste gaat u zich nu beroepen.
Als u dit allemaal wat ingewikkeld vindt, kunt u bellen (0900 8020), chatten of langsgaan bij het juridisch loket voor gratis hulp. Zij leggen het u verder wel uit.

Heel goed dat u bij Blokker bent blijven 'zeuren'.
Succes!

lilama
door lilama - Oct 7, 2013 om 13:55
5 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is blijkbaar een normale wijze van handelen tegenwoordig. Ik heb zelf nu met een dergelijke zaak van doen. (zie reparatie en garantie Philips TV) Ook dit toestel dag ik bij een goed bedrijf (EXPERT ZELHEM) gekocht te hebben. Na een strijd van meer dan een week en advies inwinning bij oa consuwijzer.nl, heb ik de conclusie moeten trekken dat de klant geen koning meer is, maar een melkkoe. Misschien dat inderdaad een klachtebrief naar het hoofdkantoor nog helpt. veel sucses.

pi
door pieterwolters - Oct 8, 2013 om 09:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als de klant als koning wil worden behandeld zou het hem/haar sieren om zich ook een beetje koninklijk te gedragen. Dus niet spullen proberen in de winkel en dan de goedkoopste op internet bestellen. Door dit soort zaken is de marge van gewone winkels tot een minimum gedaald waardoor iedere vorm van service niet meer te betalen is. Ik zeg niet dat TS dit gedaan heeft, maar het is het gevolg van hoe we ons met z'n allen gedragen.

Als we bereid zijn om een fatsoenlijke prijs voor producten te betalen waarmee een winkelier zijn bedrijf gezond kan houden komt het vanzelf weer goed met die service.

ro
door robgout - Oct 8, 2013 om 09:33
4 Antwoorden / 3 Vragen

@pieterwolters: Dat ben ik wel met u eens. Ik heb mijn tv braaf in de winkel gekocht. Zeker gezien het feit dat deze tv goedkoop was en eerdere ervaringen met een tv(die toevallig ook stuk ging) bij de Blokker prima waren. Alleen was de winkel toen nog zelf verantwoordelijk voor de reparatie. Overigens heeft de Blokker ook gewoon een online shop, maar dat even terzijde; ze zullen wel moeten denk ik.

Wat mijn gevoel hierbij nu is, is dat het voor mij dadelijk niet meer uitmaakt of ik het online koop of in de winkel; in beide gevallen dezelfde behandeling (als het ware). Die extra service die ik van een winkel mag verwachten is er dus niet (meer). Nu zou je kunnen stellen dat dat veroorzaakt wordt door het vele online shoppen, maar aan de andere kant; als je een winkel hebt en je wil dat mensen naar je winkel komen, moet je zorgen dat mensen daar meer service krijgen dan wanneer ze online shoppen. (Dan is wat meer betalen ook niet zo'n probleem is mijn mening)

Maar als de verkopers opdringerig gaan worden, of juist in het kader van "help!, een klant" zichzelf onzichtbaar pogen te maken of zoals in dit geval je gewoon wegsturen met "zoek het maar uit, want wij zijn niet meer verantwoordelijk", wordt het bezoek aan de winkel steeds minder aantrekkelijk. Het mes snijdt aan twee kanten hier.

ro
door robgout - Oct 10, 2013 om 14:41
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ondertussen contact gehad met de klantenservice van Blokker; zij vinden vier tot zes weken een normale termijn voor een reparatie van een tv en ze vinden ook dat zij verder er niets aan kunnen doen. De klacht is nu schriftelijk (voor de tweede keer, alleen dan nu "gewapend" met de hierboven genoemde juridische informatie) aan de klantenservice gestuurd.

Even nog de tijdlijn van wat er tot nu toe gebeurd is:

17-07-2013 - TV gekocht
17-08-2013 - Storing aangemeld bij Digitest (reparateur)
23-08-2013 - TV opgehaald door UPS
29-08-2013 - TV aangekomen bij Digitest (!)
05-09-2013 - Diagnose gesteld; onderdeel besteld.
09-09-2013 - Klacht gemaild naar Blokker klantenservice
27-09-2013 - Antwoord op email door Blokker (we kunnen niets doen)
10-10-2013 - Telefonisch contact met Blokker klantenservice

Tussendoor ook nog contact gezocht met de reparateur; die kwamen terug met wederom de boodschap dat het onderdeel in bestelling was.

Dit is toch niet normaal!?