gv
door gvoverbeek Oct 30, 2019 om 13:21
Elektronica & tv

TV gekocht, die steeds defect is,

Heb  in oktober 2017 een Samsung TV gekocht. Is al 3x opgehaald voor een defect, nl. beeld valt weg of knippert.
Men kan niets vinden want hij doet het soms wel goed.
Binnen de garantie is er iemand bij geweest. Ook is hij 2 keer opgehaald. Doet het dan weer een tijdje.
Nu binnen een week wordt hij weer opgehaald, probleem blijft.
Het is een gebed zonder eind.
Wat kan ik doen om een goed gerepareerd of nieuw product te ontvangen?
Nu loop ik tegen een muur.

Dit is mijn verhaal: vr. groet:  G.van Overbeek

4862 14 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 30, 2019 om 13:35
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Als u een apart kastje hebt om tv te kijken wil het wel eens helpen om dit enigszins te verplaatsen, was bij mij de oplossing.

tijger1
door tijger1 - Oct 30, 2019 om 13:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat moet de leverancier, waar u het toestel gekocht hebt, dan oplossen. Andere tv of geld terug.

gv
door gvoverbeek Oct 30, 2019 om 14:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat dacht ik ook, maar is niet zo gemakkelijk. Trouwens hij is gekocht bij Expert.
Toch niet de minste volgens mij.

marita5
door marita5 - Oct 30, 2019 om 13:43
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gvoverbeek ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

mo
door moetdat - Oct 30, 2019 om 15:28
105 Antwoorden / 19 Vragen

Klinkt stom, maar wat  voor een groepenkast heeft u? Heeft u nog een ouderwetse stop  dan deze eens beter aandraaien.
Ooit was dat bij mij het geval dat de TV hetzelfde probleem gaf, omdat de stop niet goed was aangedraaid. knetterde ook in de groepenkast. Gelukkig nog geen brand, wel een beetje zwart .

tijger1
door tijger1 - Oct 30, 2019 om 15:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien hebt u dan hier wat aan als De Expert niet beweegt.

https://www.expert.nl/service/klantenservice/klachten

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 30, 2019 om 17:15
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik geef u aansluitend enkele verwijzingen naar de hiervoor geldende wetgeving waar gedetailleerd in is gemeld waar u recht op heeft: (Als aanvulling op de al gegeven verwijzing naar ACM Consuwijzer)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en eventueel ook nog

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

wijs de verkoper hierop. Of afdoende repareren of een nieuwe of geld terug

Magnum007
door Magnum007 - Oct 31, 2019 om 12:09
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo G,

Hopelijk heb je al je klachten vanaf het begin op papier gezet want je garantie is verlopen.

Je had eerder een model moeten kiezen,desnoods met wat bijbetaling.

Nu ben je overgeleverd aan de service van Expert.

Tenzij het een dure tv is geweest,zou ik persoonlijk een nieuwe kopen.
Voor 200 euro heb je tegenwoordig al een goede van 32".
Dit scheelt je veel stress.

panter22
door panter22 - Oct 31, 2019 om 16:04
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de HDMI kabel al eens vervangen? Zo rond de €15 heb je wel een goede.

justmeagain
door justmeagain Oct 31, 2019 om 23:15
623 Antwoorden / 8 Vragen

15 euro? 5 euro met alle hedendaagse ondersteuning. Kwalitatief 0,00001 procent verschil.

endemion
door endemion Nov 1, 2019 om 16:45
237 Antwoorden / 3 Vragen

Wie zegt dat er sprake is van een HDMI kanaal/kabel gebruik? Als het ff kan ga je toch voor een CI+ module ipv een apart kastje lijkt me.

aurora1
door aurora1 - Oct 31, 2019 om 17:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met verwijzing naar @panter22, kijk eventueel voor zo’n kabel bij de Action, voordelig voor ca 3 euro en lees ook eens dit:
https://www.consumentenbond.nl/tv/hdmi-kabel

panter22
door panter22 Oct 31, 2019 om 17:49
6599 Antwoorden / Vragen

Voor €4 heb je er ook een bij de MM van Ok, Niet aan beginnen met een smart tv.Wel goed voor een dvd speler.

aurora1
door aurora1 Oct 31, 2019 om 19:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank.
Maar die van Action schijnt goed getest te zijn tot verbazing van eenieder. Ik gebruik zelf die kabels niet.

aurora1
door aurora1 Oct 31, 2019 om 21:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar dat van de MM met de Ok is goed te weten.

ha
door harrybre - Nov 1, 2019 om 11:50
240 Antwoorden / Vragen

Zeker weten, dat het niet de kabel naar de TV is, of dat rotte kaartje van Ziggo c.s. ( dat was MIJN probleem, beeld vanaf de schotel was perfect, doch van Ziggo...)

ld
door lds2012 Nov 1, 2019 om 18:31
11 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, dat probleem heb ik de laatste maanden ook al. Ziggo kaart geeft foutmelding op de tv en boven NPO 3 krijg je gecodeerd kanaal. Ziggo zegt gewoon dat is uw TV. Wissel ik de CI module en kaart met mijn andere tv, dan heeft die het probleem en de andere niet. Ziggo wil gewoon de CI module en kaart niet vervangen. Ik moet maar een kastje (weet ik hoe het heet, Mediabox of zo) huren en dat gebruiken. Nou echt niet, wil geen extra rommel hebben aan mijn tv waar alles gewoon in zit.

gv
door gvoverbeek - Nov 1, 2019 om 14:06
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heb eerder een bericht gestuurd over mijn Samsung TV, die regelmatig knipperend of geheel weggevallen beeld vertoond.
De volgende dag doet hij het weer. men kan geen defect vinden.
Gisteren is hij weer opgehaald en weer vindt men niets. De hele dag op de zaak de TV aangezet. Geen problemen, ja bij mij thuis gaat het meestal ook zo, tot het probleem weer de kop op steekt.
Dit gaat nu al twee jaar zo en steeds keert het probleem weer terug.
Nu zegt men  er is niets met de TV.en ik moet maar bewijzen wat er aan de hand is. Terwijl een medewerker van Expert het gezien heeft.
Of genoegen nemen met een tweede handsje. Dat nooit natuurlijk.
Heb al een standaardbrief verstuurd naar Expert. Waarbij men ontkend dat er iets mis is. Daarin staan onjuistheden die ik per mail goed kon weerleggen dankzij mijn aantekeningen over het verloop.
Kortom een gebed zonder end.  Het is begonnen toen mijn TV net een half jaar oud was. Nu na de garantietijd van twee jaar ben ik geen stap verder.

mo
door mof - Nov 1, 2019 om 14:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Rechter

ro
door ron503 - Nov 1, 2019 om 18:52
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als u snel weer tv wil kijken dan kunt voor aanbod van een tweedehands/showroom toestel gaan maar dan wel met een maand of drie garantie. Het nadeel met uw huidige tv is dat er geen defect gevonden kan worden maar wel degelijk aanwezig is maar het wel zo dat als een tv werkelijk defect is er foutcodes in het geheugen van de tv worden opgeslagen die niet door u maar door een monteur wel uitgelezen kunnen worden. Het is in de reacties al geopperd maar nogmaals een duit in het zakje, een goede werking van een moderne tv staat en valt met de kwaliteit van de randapparatuur en ingeval van een kabelaansluiting de coaxkabels van het overname punt naar de mediabox.

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2019 om 19:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ruil die tv eens een weekje of zo met een familielid. Als hij het daar goed blijft doen, ligt het niet aan de tv maar aan iets in huis. Vertoont hij daar dezelfde kuren, dan hebt u een getuige en ga dan naar de geschillencommissie.