gdm
door gdm Jul 14, 2022 om 12:44
Elektronica & tv

TV kijken zonder abonnement en zonder computer

Mijn moeder van 90 is heel erg slechtziend, en kijkt bijna geen TV meer, en dan alleen nog maar op de publieke zenders. Nu heeft ze de goedkoopste TV abonnement bij Ziggo.

Ze heeft wel een internet aansluiting, maar dat is alleen voor haar Compaan tablet. Ik weet daar zou je vast iets kunnen verzinnen om op de tablet TV te kijken, maar zoals gezegd, dat is te ingewikkeld en dat ziet ze bijna niet. Met elkaar beeld bellen (daarvoor is de compaan) lukt wel, omdat ze alleen een hoofd ziet en je tegen elkaar praat.
Verder belt ze veel (vaste seniorentelefoon), dus ook bij ziggo een bel abonnement met gratis bellen. Alles bij elkaar zo'n 75 euro per maand.
Mijn vraag: Is het mogelijk om TV te kijken op haar TV toestel, zonder abonnement.

15199 14 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 14, 2022 om 13:07
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte GDM,

Als uw moeder alleen NPO1 ,2 ,3 en de regionale zender kijkt is de aanschaf van een digitennekastje het goedkoopst .

Ik raad u aan om bij een speciaalzaak te vragen naar een "dvb-t2" ontvanger/tuner.

panter22
door panter22 Jul 14, 2022 om 15:23
6599 Antwoorden / Vragen

Digitenne kost €18 per maand. € 10 meer dan ze nu betaalt En moeder moet er mee leren omgaan.

rj
door rjw Jul 14, 2022 om 16:00
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Npo1, 2 en 3 zijn free-to-air. Te ontvangen met een dvb-t ontvanger. Die zit misschien al in de tv en dan hoef je er alleen een antenne aan te hangen. Geen abonnement nodig. Dat is bij Digitenne alleen nodig om het hele pakket te kunnen ontvangen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 14, 2022 om 19:42
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Panter22,

Ik bedoel alleen het losse kastje  zonder abonnement.

atlas1302
door atlas1302 - Jul 14, 2022 om 13:16
341 Antwoorden / 13 Vragen

Als u moeder wat meer zenders wenst dan is IPTV misschien ook een goede optie. Een abbo voor een jaar kost rond de 80 euro.
Ik heb deze.
IPTV

rj
door rjw Jul 15, 2022 om 08:36
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Dan komt TS binnenkort klagen als dit door justitie is geblokkerd omdat het illlegaal is.

atlas1302
door atlas1302 Jul 15, 2022 om 10:44
341 Antwoorden / 13 Vragen

Geblokkerd? u bedoelt dat justitie deze host gaat blokkeren, nou ze bestaan al een flinke tijd en ik denk niet voor niets. Maar ja, je kan ook gewoon 75 euro p/m betalen voor een paar flut zendertjes. Het is maar waar je zin in hebt, niet waar?

el
door elrosso Jul 15, 2022 om 18:47
21 Antwoorden / 16 Vragen

Wanneer je Protonmail gebruikt als contact email heb je zeker wat te verbergen.

En 75 euro per jaar voor Netflix, Ziggo Sport, ViaPlay, Film1, ESPN etc dat kan nooit legaal zijn. Nu niet, dan niet, nooit niet!

Goed advies. ps website zit ook strak in elkaar. wanneer je via de balk doorklikt kom je op iprotovps.com

atlas1302
door atlas1302 Jul 15, 2022 om 22:20
341 Antwoorden / 13 Vragen

Er zijn altijd mensen die teveel willen betalen, mij heb je niet horen roepen dat het legaal is, maar ook niet illegaal. Ik heb er gewoon geen verstand van, en betaal 75 euro p/j voor heel de mikmak. Max zien scheuren op UK sport F1, wat wil je nou nog meer?

Gr
door Grunn1 - Jul 14, 2022 om 14:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Voor die 75 euro heb je zeker niet het goedkoopste abonnement bij Ziggo. Ga naar de website van Ziggo en selecteermaar eens goedkoopste internet, basis tv en bellen en dan kost dat rond de 50 euro.

panter22
door panter22 - Jul 14, 2022 om 15:21
6599 Antwoorden / Vragen

Waar begin je aan. Je moeder van 90 jaar is slechtziend. Nu heeft ze een pakket van Ziggo waar ze mee uit de voeten kan.
Internet met bellen kost €53. Onbepekt bellen kost €13,95 extra. Dan zit je op €67 per maand. €8 minder dan dat je moeder nu betaalt.
Wat wil je je moeder nu aandoen om €8 per maand(€96 voor een heel jaar) te besparen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 14, 2022 om 16:26
16851 Antwoorden / 202 Vragen

De mogelijkheid is er altijd d.m.v. digitenne van KPN maar ook mijn grote vraag is of uw moeder er daardan beter mee af is gelet op het feit dat zijn ook telefoneert via Ziggo.

De optie zou zijn: nagaan bij KPN of er een mogelijkheid is van én telefoon en ditenne en wat dan de kosten zijn. Ik kan een combinatie als ik bedoel niet vinden bij de info die KPN op het i-net geeft maar dat zal ongetwijfeld wel kunnen met dan uiteraard de vraag wat dat dan kost.

justmeagain
door justmeagain Jul 16, 2022 om 01:22
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ze heeft wel nog internet nodig voor haar tablet.

Ja
door JannyBoe - Jul 15, 2022 om 07:03
516 Antwoorden / Vragen

Hallo, als uw moeder een internetaansluiting heeft dan heeft ze ook wifi neem ik aan? Dan zou u een Google Chromecast kunnen kopen. Die steekt u in de TV die dan verbinding maakt met de wifi aansluiting. Als u de NPO app dan download dan kan uw moeder via de Chromecast nu via de NPO app NPO1, 2 en 3 voor niets bekijken.
Succes.

Mabelle
door Mabelle Jul 15, 2022 om 11:35
425 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een onzinnig advies voor een zeer slechtziende 90 jarige! Die moet nog even leren met een smartphone omgaan? (en eerst nog even kopen) Die steekt u in de t.v.? Waarin? Je weet welke t.v. de zeer slechtziende 90 jarige heeft?

Ja
door JannyBoe Jul 15, 2022 om 11:59
516 Antwoorden / Vragen

Allereerst, de moeder heeft hulp. Namelijk van haar dochter die de vraag hier stelt.
Ten tweede, wie heeft het over een smartphone? Ik niet. De NPO kun je downloaden op de Compaan tablet waar de moeder mee werkt.
Ten derde: Élke TV met een HDMI aansluiting voldoet. Tenzij ze nog kijkt naar een ouderwetsche beeldbuis TV zit die aansluiting gegarandeerd op de TV.

pe
door pebk - Jul 15, 2022 om 11:07
581 Antwoorden / 0 Vragen

Moderne TV's hebben een DVB-T2 vaak al ingebouwd. Als de TV van uw moeder niet te oud is, zou u dat kunnen gebruiken. Vaak bent u niet of nauwelijks voordeliger uit wanneer u een de onderdelen van een All-in-one pakket niet neemt. Wij hebben ook Ziggo en gebruiken het telefoondeel nooit. Er is niet eens een telefoon aangesloten. En qua bellen redden we het makkelijk met de mobiele telefoonabonnementen.

U zou kunnen kiezen voor de Compaan met een onbeperkt SIM-only abonnement (al dan niet via Compaan), een Seniorenmobiel met onbeperkt bellen of een vaste lijn en mogelijk een nieuwe TV of separate ontvanger. Maar of u dan echt wat bespaart is de vraag.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/vraag-en-antwoord/programmas-publieke-omroep-npo-kijken

Mabelle
door Mabelle - Jul 15, 2022 om 11:51
425 Antwoorden / 1 Vragen

Lekker laten zoals het nu is. Of wil je het je zeer slechtziende 90-jarige moeder voor een paar euro nog even moeilijk maken?

1paul
door 1paul - Jul 15, 2022 om 15:10
3149 Antwoorden / 0 Vragen

publieke zender zend ziggo uit, hier heb je geen abbo voor benodigd!

steek de antennekabel rechtsteeks vanuit kastje in de muur in de tv, zoek de zenders, doet de tv voor u, en kijken maar!

daarnaast kun je voor het meest goedkope internet abbo youfhone of budget kiezen via kpn.

ro
door ronny530 Jul 15, 2022 om 15:16
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Helaas pindakaas, Ziggo sluit als er geen tv abonnement is afgesloten de kabel bij de aansluitkast af.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 16, 2022 om 08:56
16851 Antwoorden / 202 Vragen

@1PAUL , toch een beetje ook helaas pindakaas omdat in de info die u geeft o.a. iets staat over de meeste nieuwe TV's en en wat er dan toch noodzakelijk is: Wilt u op de televisie kijken? Dan heeft u naast uw toestel een digitale antenne en een DVB-T2 ontvanger nodig. De meeste nieuwe televisies hebben deze ontvanger. U hoeft voor de programma’s van de publieke omroep geen abonnement af te sluiten.'  en ook deze info: DVB-T2 zonder abonnement Zonder abonnement en met wat beperkingen kan het eenvoudiger en voordeliger door zelf een ontvanger aan te schaffen voor DVB-T2, die voorzien is van HEVC ofwel H.265 decodering. Dat laatste moet er echt bij staan. Je ontvangt dan in Nederland NPO-1, -2 en -3,  een regionale zender en enkele radiostations. Bron van de laatste: https://www.nkc.nl/advies/de-camper/accessoires/televisie/

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 16, 2022 om 10:10
16851 Antwoorden / 202 Vragen

@1PAL en toch ook nog even de opmerking dat in de vraag en reacties van vraagsteller is aangegeven datwel een i-net aansluiting nodig is.

1paul
door 1paul Jul 16, 2022 om 11:22
3149 Antwoorden / 0 Vragen

nee de meeste tv's zit zo een ontvanger in tegenwoordig en die zaten er 10 jaar terug ook al in, zit er nu echt geen in koop je zo een ding al voor rond de 20 euro!

internet aansluiting is niet nodig om de publieke zenders te ontvangen en zoals gezegd, internet kan via kpn kabel via ufone of budget voor een 30a35 euro p/mnd!

panter22
door panter22 - Jul 15, 2022 om 15:54
6599 Antwoorden / Vragen

Heeft je moeder wel een daisy speler en leent ze luisterboeken?
https://www.cbb.nl/lezen/

Re
door ReneJez - Jul 15, 2022 om 17:50
1 Antwoorden / Vragen

Je kan ook naar overstappen naar een andere aanbieder. Er zijn er vele die stukken goedkoper zijn zelf zit ik bij NLE. Ik betaal voor internetten vaste telefoon en TV met zestig zenders. Maar € 45,00 per maand en voor € 5,00 erbij gratis onbeperkt bellen scheelt toch een paar centen

ro
door robert907 - Jul 15, 2022 om 19:07
5 Antwoorden / Vragen

Bij KPN is het goedkoopste abonnement inclusief bellen 46 Euro. Voor onbeperkt bellen in Nederland komt daar nog 10 bij. Digitenne kost 18 Euro per maand. Een combinatie van internet en Digitenne kan niet via de website worden afgesloten maar alleen per telefoon: 088-7650017.
De publierke zenders en regionale omroep zijn via Digitenne gratis te ontvangen met een kastje. Deze heb ik gevonden bij Bol.com met een prijs tussen 40 en 50 Euro.
Doordat digitenne via de ether gaat is dit wel gevoeliger voor storingen.

mo
door mof - Jul 18, 2022 om 20:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als uw moeder alleen publieke zenders kijkt kan ze zogenaamde “ free to air” zenders ontvangen. Daarvoor heb je een antennetje nodig en een kastje dat dit omzet naar  TV signaal. Wat niet nidig is is een abonnement.
ik doe het al jaren. Ik ontvang in Nijmegen NPO1, 2, 3 en tv gelderland plus tv flevoland.