mjvanderwerf
door mjvanderwerf Nov 26, 2013 om 11:35
Elektronica & tv

Van 3.5 mm jackplug naar USB

Hallo,
heb al gechat met o.a. Conrad.
Tevergeefs.
Op mijn autoradio zit een mogelijkheid om een 3.5 mm jackplug aan te sluiten.
In de vorige radio zat een aansluiting voor een
USB stick.
Ik zoek een verbindings-mogelijkheid tussen die jackplug en een usb-stick.
Prettige dag,
MJ

6198 8 Rapporteer

pb
door pbarendse - Nov 26, 2013 om 11:46
406 Antwoorden / 1 Vragen

We hebben het hier over 2 verschillende dingen... De 3,5 mm jack is een analoge lijningang, die direct de versterker in gevoerd wordt. Een USB stick bevat geluidsbestanden maar geeft geen geluidssignaal af. De gegevens zullen dus nog moeten worden 'vertaald' naar geluid. Dat kun je dus niet zomaar op de 3,5 mm aansluiting zetten, want dan hoor je niets.

De beste manier is waarschijnlijk om een MP3-spelertje te gebruiken en de uitgang daarvan aan te sluiten op de 3,5 mm aansluiting van de autoradio.

edrick3
door edrick3 - Nov 26, 2013 om 12:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mjvanderwerf,

Lees eens hier ter info.

Er zijn wel adapters op de markt, klik hier, maar daarmee geeft je usb-stick (de opnames daarop natuurlijk) nog geen geluid zoals hierboven al omschreven staat.

Met vr.gr.

di
door dick j - Nov 27, 2013 om 13:53
11 Antwoorden / 0 Vragen

Simpel, voor: € 33,13 doet ie alles wat je wilt: http://www.electronicawebshop.com/Webwinkel-Product-4260508/
Even zoeken, maar dan heb je ook wat.
Succes

edrick3
door edrick3 - Nov 27, 2013 om 14:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dick j,

Maar dan speel je dus niet via je autoradio af?!
Dit is toch een MP3 spelertje dat je aansluit op de aanstekeraansluiting?

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Nov 27, 2013 om 15:49
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hallo,
ik weet genoeg en trek me als vragensteller terug.
Allen een prettige verdere discussie toegewenst.
MJ

edrick3
door edrick3 - Nov 27, 2013 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mjvanderwerf,

.....Allen een prettige verdere discussie toegewenst......
Nee hoor, doen we niet. Dit is Vraag & Beantwoord en geen Discussies. ;-)

Met vr.gr.

di
door dick j - Nov 27, 2013 om 18:46
11 Antwoorden / 0 Vragen

@edrick3 Dit is een fm zender (legaal) en kun je de tracks van je USB stick of geheugenkaartje kiezen op een klein schermpje. Je moet dan je autoradio afstemmen op de FM band, meestal boven de 100 Mhz. Dus: stick in de sigarettenaansteker, usb stick of geheugenkaartje met je mp3's in het apparaat, op play drukken en de FM band van je autoradio laten scannen totdat je je eigen muziek hoort. Eenvoudiger kan ik het niet maken.

edrick3
door edrick3 - Nov 27, 2013 om 20:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dick j,

Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Kende dit apparaatje niet.
Weer wat geleerd.

Met vr.gr.