jw
door jww May 10, 2004 om 16:23
Elektronica & tv

Vastlopende TV

Sinds ruim een jaar ben ik in het bezit van een Panasonic TX-28PL30F breedbeeld TV. De TV is al 2 keer naar het servicecentrum in Drachten geweest en moet binnenkort voor de derde keer naar Panasonic Nederland in Den Haag vanwege het vastlopen. Bij het zappen blijft de tv hangen op een en dezelfde zender en reageert dan nergens meer op. De enige oplossing is de tv uit en vervolgens weer aan te zetten. Aangezien dit de vijfde keer is dat de tv wordt opgestuurd begin ik er schoon genoeg van te krijgen dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Je mag toch van een tv van ruim € 1.100 verwachten dat je die normaal kan gebruiken.

601 4 Rapporteer

ma
door martin1 - May 10, 2004 om 16:47
346 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u de standaard garantie uitgebreid, bijvoorbeeld door 5 jaar volledige garantie af te sluiten? In dat geval kun je bij de winkel eenvoudig een nieuwe tv vragen, immers de winkel heeft maar 3 keer de kans om uw tv te rapareren bij een gebrek. Als het apparaat dan nog niet naar wens functioneert heeft u recht op een vervangend apparaat wat qua specificaties e.d. erg op uw toestel lijkt en waar u ook mee akkoord gaat. Heeft u dat niet dan kunt u bij de winkel waar u hem hebt gekocht moeilijk terecht, immers de normale garantie is verlopen. Maar panasonic duidelijk dat u graag een nieuw toestel ontvangt omdat u na 5 langdurige reparaties (waarvan dus blijkbaar 4 binnen 1 jaar) recht heeft op een nieuw toestel.

in
door inxsnl - May 10, 2004 om 18:00
4 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte lezer

Deze klacht ben ik nog niet eerder tegen gekomen .

Maar ik ben er van overtuigt als u dit meld bij het panasonic service center in de Haag dat er een passende oplossing wordt gezocht.Tegenwoordig met de digitale technieken kan dit probleem voorkomen  en volgens mij is dit een software probleem is uw tv 100hz?

in
door inxsnl - May 12, 2004 om 15:21
4 Antwoorden / 0 Vragen

hoi JWW

Wil je me laten weten hoe het afloopt

bvd vrgr Tim

pw
door pwv - May 13, 2004 om 16:56
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb sinds drie maanden een JVC HV-32P37SUE breedbeeld TV van €1400,-. Het probleem wordt omschreven komt ook voor bij mijn TV. Het is echter pas drie keer echt voorgekomen. Bij mijn TV blijft wordt het beeld geheel zwart en reageert ook nergens meer op en pas na geheel aan een uit zetten werkt hij weer.

Het probleem deed zich voor tijdens het snel zappen tussen zenders. Nog nooit tijdens normaal overschakelen van zenders. Ik denk dat het een electronisch probleem is. Het beeld moet zich aanpassen naar het juiste PAL formaat. Bij te snel zappen kan dit misschien systeem misschien verstoord raken? Mijn standaard instelling "auto beeldformaat". Het probleem is bij nog nooit voorgekomen als de instelling bijvoorbeeld altijd standaard op breedbeeld staat.