Verboken Stedin-zegel Gasmeter (Eneco)
Beste kassa-community,
Zojuist heb ik per ongeluk de Stedin-zegel (Eneco) van mijn gasmeter verbroken toen ik mijn meterkast aan het opruimen was. Nu lees ik overal spookverhalen over hoge boetes van honderden euros als ze er zelf achter komen en dat het waarschijnlijk zo'n €65,- kost als ik het zelf aangeef. Dit is echter nog steeds een hoog bedrag gezien mijn maandelijkse inkomen. Weten jullie misschien een manier waarop ik dit gratis of veel goedkoper legaal op kan lossen?
Beste problematisch,
ik zou als ik u was gewoon contact opnemen met Eneco/Stedin. Vertel wat er gebeurd is en hopelijk valt het dan voor u mee qua kosten.
Eerlijk duurt toch altijd nog het langst.
Wellicht zijn er erkende installateurs met zegelrecht die het voor iets minder doen als u de situatie uitlegt. Maar ze zullen toch moeten komen voorrijden en er tijd aan moeten besteden.
Het is verstandig om wel op korte termijn wat te regelen, Over een jaar oid kan dit misschien wel voor iets anders als per ongeluk worden aangezien.
[quote=uwjurist schreef op zondag 12 jul 2015, 17:35]Ik denk niet dat een installateur dat mag en zal doen. Meld het inderdaad z.s.m. bij het energiebedrijf zoals hierboven al geadviseerd wordt.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Voor de goede orde :
Zegelrecht
Het verwijderen en opnieuw terugplaatsen van een zegel in uw meterkast mag enkel en alleen
worden uitgevoerd door een erkend Installateur, deze is in het bezit van en zegelrechtovereenkomst van het energiebedrijf en het landelijk orgaan voor huisaansluitingen de STEDIN.
Het onbevoegd verbreken van een zegel is strafbaar voor u als eigenaar van de woning.
Een Erkende Installateur vinden:
Zoekt u een Erkend Installateur bij u in de buurt? Twijfelt u of uw installateur erkend is?
Op deze website vindt u eenvoudig een Erkend Installateur.
www.erkendinstallatiebedrijf.nl
Groeten Ed
Beste,
Het is natuurlijk vervelend wanneer je per ongeluk een zegel verbreekt. Om de zegel weer te herstellen kun je een afspraak maken met Stedin, de kosten bedragen €45,00. Als je wil kan ik contact met je opnemen, hiervoor heb ik alleen wel je contactgegevens nodig.
Het is ook mogelijk om een zegel te laten plaatsen door een monteur met zegelrecht.
Met vriendelijke groet,
Ruben
Stedin Webcare
[quote=stedin schreef op maandag 13 jul 2015, 08:41]Beste,
Het is natuurlijk vervelend wanneer je per ongeluk een zegel verbreekt. Om de zegel weer te herstellen kun je een afspraak maken met Stedin, de kosten bedragen €45,00. Als je wil kan ik contact met je opnemen, hiervoor heb ik alleen wel je contactgegevens nodig.
Het is ook mogelijk om een zegel te laten plaatsen door een monteur met zegelrecht.
Met vriendelijke groet,
Ruben
Stedin Webcare
Beste Ruben,
Wat is uw STEDIN emailadres? Dan stuur ik u mijn gegevens toe.
Bedankt voor het meedenken kassa-leden
[quote=stedin schreef op maandag 13 jul 2015, 08:41]Beste,
Het is natuurlijk vervelend wanneer je per ongeluk een zegel verbreekt. Om de zegel weer te herstellen kun je een afspraak maken met Stedin, de kosten bedragen €45,00. Als je wil kan ik contact met je opnemen, hiervoor heb ik alleen wel je contactgegevens nodig.
Het is ook mogelijk om een zegel te laten plaatsen door een monteur met zegelrecht.
Met vriendelijke groet,
Ruben
Stedin Webcare
Waar staat het dat die zegel nimmer mag worden verbroken? Wat is het nut van die verzegeling? Heeft de klant (ooit) getekend voor een verzegeling? Wettig kader met betrekking tot de verzegeling van gasmeter en/of hoofdstoppenkast?
Ik denk niet dat een installateur dat mag en zal doen. Meld het inderdaad z.s.m. bij het energiebedrijf zoals hierboven al geadviseerd wordt.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer