pr
door problematisch Jul 12, 2015 om 16:32
Elektronica & tv

Verboken Stedin-zegel Gasmeter (Eneco)

Beste kassa-community,

Zojuist heb ik per ongeluk de Stedin-zegel (Eneco) van mijn gasmeter verbroken toen ik mijn meterkast aan het opruimen was. Nu lees ik overal spookverhalen over hoge boetes van honderden euros als ze er zelf achter komen en dat het waarschijnlijk zo'n €65,- kost als ik het zelf aangeef. Dit is echter nog steeds een hoog bedrag gezien mijn maandelijkse inkomen. Weten jullie misschien een manier waarop ik dit gratis of veel goedkoper legaal op kan lossen?

26341 20 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ho
door hopetobehelping - Jul 12, 2015 om 16:39
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste problematisch,

ik zou als ik u was gewoon contact opnemen met Eneco/Stedin. Vertel wat er gebeurd is en hopelijk valt het dan voor u mee qua kosten.
Eerlijk duurt toch altijd nog het langst.

diumenge
door diumenge - Jul 12, 2015 om 16:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Wellicht zijn er erkende installateurs met zegelrecht die het voor iets minder doen als u de situatie uitlegt. Maar ze zullen toch moeten komen voorrijden en er tijd aan moeten besteden.

mahadma
door mahadma - Jul 12, 2015 om 17:29
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

Het is verstandig om wel op korte termijn wat te regelen, Over een jaar oid kan dit misschien wel voor iets anders als per ongeluk worden aangezien.

me
door mein33 - Jul 12, 2015 om 17:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

Hiervan moet u melding maken bij uw "Netwerkbeheerder" Stedin
Tel.nr. 088 896 39 63

ma
door malhy2 - Jul 13, 2015 om 01:17
311 Antwoorden / 13 Vragen
0

[quote=uwjurist schreef op zondag 12 jul 2015, 17:35]Ik denk niet dat een installateur dat mag en zal doen. Meld het inderdaad z.s.m. bij het energiebedrijf zoals hierboven al geadviseerd wordt.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik


Voor de goede orde :

Zegelrecht
Het verwijderen en opnieuw terugplaatsen van een zegel in uw meterkast mag enkel en alleen
worden uitgevoerd door een erkend Installateur, deze is in het bezit van en zegelrechtovereenkomst van het energiebedrijf en het landelijk orgaan voor huisaansluitingen de STEDIN.

Het onbevoegd verbreken van een zegel is strafbaar voor u als eigenaar van de woning.


Een Erkende Installateur vinden:

Zoekt u een Erkend Installateur bij u in de buurt? Twijfelt u of uw installateur erkend is?
Op deze website vindt u eenvoudig een Erkend Installateur.

www.erkendinstallatiebedrijf.nl

Groeten Ed

stedin
door stedin - Jul 13, 2015 om 08:41
23 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste,

Het is natuurlijk vervelend wanneer je per ongeluk een zegel verbreekt. Om de zegel weer te herstellen kun je een afspraak maken met Stedin, de kosten bedragen €45,00. Als je wil kan ik contact met je opnemen, hiervoor heb ik alleen wel je contactgegevens nodig.

Het is ook mogelijk om een zegel te laten plaatsen door een monteur met zegelrecht.

Met vriendelijke groet,

Ruben
Stedin Webcare

pr
door problematisch - Jul 13, 2015 om 09:05
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=stedin schreef op maandag 13 jul 2015, 08:41]Beste,

Het is natuurlijk vervelend wanneer je per ongeluk een zegel verbreekt. Om de zegel weer te herstellen kun je een afspraak maken met Stedin, de kosten bedragen €45,00. Als je wil kan ik contact met je opnemen, hiervoor heb ik alleen wel je contactgegevens nodig.

Het is ook mogelijk om een zegel te laten plaatsen door een monteur met zegelrecht.

Met vriendelijke groet,

Ruben
Stedin Webcare


Beste Ruben,

Wat is uw STEDIN emailadres? Dan stuur ik u mijn gegevens toe.

Bedankt voor het meedenken kassa-leden

19
door 1953 - Jul 13, 2015 om 10:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=stedin schreef op maandag 13 jul 2015, 08:41]Beste,

Het is natuurlijk vervelend wanneer je per ongeluk een zegel verbreekt. Om de zegel weer te herstellen kun je een afspraak maken met Stedin, de kosten bedragen €45,00. Als je wil kan ik contact met je opnemen, hiervoor heb ik alleen wel je contactgegevens nodig.

Het is ook mogelijk om een zegel te laten plaatsen door een monteur met zegelrecht.

Met vriendelijke groet,

Ruben
Stedin Webcare

Waar staat het dat die zegel nimmer mag worden verbroken? Wat is het nut van die verzegeling? Heeft de klant (ooit) getekend voor een verzegeling? Wettig kader met betrekking tot de verzegeling van gasmeter en/of hoofdstoppenkast?

pr
door problematisch - Jul 13, 2015 om 12:21
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=reflecs schreef op maandag 13 jul 2015, 11:47]Het e-mailadres is:

webcare@stedin.net
(in deze vraag gevonden)

Bedankt.
Ik heb ze gemaild. Houd jullie op de hoogte wat de weg der eerlijkheid bij Stedin opleverd.

uwjurist
door uwjurist - Jul 13, 2015 om 12:22
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik denk niet dat een installateur dat mag en zal doen. Meld het inderdaad z.s.m. bij het energiebedrijf zoals hierboven al geadviseerd wordt.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

reflecs
door reflecs - Jul 13, 2015 om 12:22
1859 Antwoorden / 4 Vragen
0

Het e-mailadres is:

webcare@stedin.net
(in deze vraag gevonden)

reflecs
door reflecs - Jul 13, 2015 om 16:30
1859 Antwoorden / 4 Vragen
0

Graag gedaan.
Er wordt hierboven één bedrag gegeven...
Succes

pr
door problematisch - Jul 13, 2015 om 17:05
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=reflecs schreef op maandag 13 jul 2015, 16:30]Graag gedaan.
Er wordt hierboven één bedrag gegeven...
Succes

Klopt, maar eerst zien dan geloven.
Het is met alles rond telecommunicatiebedrijven en energiemaatschappijen toch altijd afwachten hoeveel er daadwerkelijk van je rekening word afgeschreven. Het zal bij mij niet de eerste, de tweede of zelfs de derde keer zijn dat er iets fout is gegaan in het systeem.

Hopelijk is Stedin hierin de uitzondering op de regel! Ik laat het weten.

pi
door pieterwolters - Jul 13, 2015 om 17:11
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=1953 schreef op maandag 13 jul 2015, 10:25][quote=stedin schreef op maandag 13 jul 2015, 08:41]Beste,

Het is natuurlijk vervelend wanneer je per ongeluk een zegel verbreekt. Om de zegel weer te herstellen kun je een afspraak maken met Stedin, de kosten bedragen €45,00. Als je wil kan ik contact met je opnemen, hiervoor heb ik alleen wel je contactgegevens nodig.

Het is ook mogelijk om een zegel te laten plaatsen door een monteur met zegelrecht.

Met vriendelijke groet,

Ruben
Stedin Webcare

Waar staat het dat die zegel nimmer mag worden verbroken? Wat is het nut van die verzegeling? Heeft de klant (ooit) getekend voor een verzegeling? Wettig kader met betrekking tot de verzegeling van gasmeter en/of hoofdstoppenkast?

Ben je nu zo dom is zit je alleen maar te trollen?

diumenge
door diumenge - Jul 13, 2015 om 17:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Ik denk het eerste.

reflecs
door reflecs - Jul 13, 2015 om 17:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen
0

....Het zal bij mij niet de eerste, de tweede of zelfs de derde keer zijn dat er iets fout is gegaan in het systeem.

Hopelijk is Stedin hierin de uitzondering op de regel! Ik laat het weten....


Dan wens ik u extra veel succes :)
Het moet toch ook wel eens goed gaan.

me
door mein33 - Jul 13, 2015 om 18:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

[quote=problematisch schreef op maandag 13 jul 2015, 17:05]
Het zal bij mij niet de eerste, de tweede of zelfs de derde keer zijn dat er iets fout is gegaan in het systeem.

Hopelijk is Stedin hierin de uitzondering op de regel! Ik laat het weten.


@problematisch,

Wie heeft er nou het zegel verbroken, Stedin toch zeker niet.
Het is al problematisch genoeg met al die spookverhalen over hoge boetes welke er (kunnen) worden opgelegd bij een verbroken zegel.
Hopelijk voor u is er niets anders problematisch aan de hand met de aansluiting van uw energiemeter dan alleen een verbroken van het zegel, want dan wordt het pas echt problematisch.
Het zegel wordt, geheel onproblematisch, vervangen voor het luttele bedrag van € 45,00 (incl. voorrijkosten en arbeidsloon),want "gratis" bestaat niet.
Heb vertrouwen en het zal allemaal "reg" kom.

audb
door audb - Jul 17, 2015 om 12:46
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Voor €75,- een nieuwe zegel laten aanbrengen kan ook
U moet dan opzoek gaan naar een elektra monteur met zegel recht

audb
door audb - Jul 17, 2015 om 12:50
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Bij twijfel gaan er een hoofd monteur opzoek naar mogelijke misbruik van de elektra aansluiting en dan is het maar te hopen dat de vorige bewonder geen wiet plantage of op een andere manier stroom heeft afgetapt want je kan hoog en laag springen jij gaat er voor hangen.
Daarom is het beter om zo snel mogelijk de netwerk beheerder in te schakelen zodat je minder risico loopt

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2015 om 13:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@aubd

Het is afgelopen maandag al geregeld. Had u kunnen weten als u de reacties had gelezen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer