ic
door icequeen Apr 22, 2008 om 13:32
Elektronica & tv

Vergoeding

Wij hebben in augustus  2005 een indesit wasmachine gekocht.

Vanaf maart 2007 begonnen de problemen.

Eerst scheurde de buitentrommel, toen in juni van datzelfde jaar begaf de module het en de thermostaat en de ophangveren van het betonblok.

In die tussentijd een aantal weken zonder machine gezeten. Erg lastig net een gezin van 4 personen.

Nu afgelopen 4 maart weer de module stuk, tijdens de reparatie van de module begaf de motor het.

De monteur vond dat ik recht had op een nieuwe machine.

Hijheeft gebeld en we kregen een brief van de fabriek dat ze een passende oplossing zouden regelen.

Nu zit ik ondertussen al 6 weken zonder machine.

Na een aantal keren bellen vertlede ze me dat ik met bijlegging van 150 euro een nieuwe machine kan krijgen.

Ik ben het er niet mee eens, dit lijkt me toch echt een fabrieksfout dus vind ik dat ik recht heb op een nieuwe machine.

Ben best bereid een paar tientjes bij te betalen maar gen 150 euro.

Wat kan ik verder doen?

1102 11 Rapporteer

kiran
door kiran - Apr 22, 2008 om 14:14
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo icequeen

Als binnen een half jaar na aanschaf zich mankementen voordoen, spreek je doorgaans van een fabrieksfout. Uw machine heeft toch een tijd wel goed zijn werk gedaan. Aangezien u ook rekening moet houden met enige afschrijving, lijkt mij een tegemoetkoming van 150,- euro alleszins redelijk. Zou alleen overwegen een ander merk aan te schaffen dan een Indes(h)it.

Groet, kiran

edwardus
door edwardus - Apr 22, 2008 om 14:19
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nee dat is nou juist niet redelijk. Zo'n Indeshit kost hooguit 300 nieuw, dat zou betekenen dat de fabrikant vindt dat de economische levensduur van een wasmachine op ca. 3 jaar stelt en dat kan volgens mij niet juist zijn.

kiran
door kiran - Apr 22, 2008 om 14:37
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@edwardus

Het is maar hoe je het bekijkt. Stel je hebt gelijk, en zo'n Indesit GAAT maar een jaar of 3 mee, en kost ca. 300,- euro. We zijn het er al over eens dat het een Indeshit ding is.

Deze gaat bijna 2 jaar mee. 150,- terug. Heb je toch mooi voor 75,- euro per jaar gewassen, voor gezin bestaande uit 4 personen? Zijn toch een hoop wasjes geweest. Bla bla natuurlijk, maar toch ....

Alle waar naar zijn geld, goedkoop is vaker duurkoop! Alhoewel het nu niet de bedoeling kan wezen dat je met zo'n monster opgescheept komt te zitten. Wel erg veel mankementjes hoor, in relatief korte tijd.

Dag, kiran

edwardus
door edwardus - Apr 22, 2008 om 14:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ook van een Indeshit mag je verwachten dat het 4 a 5 jaar mee gaat hoor.

Mijn voorkeur zou zijn: als je niet verplicht wordt wéér een Indesit te accepteren, kies dan een beter merk. Vanaf ca. 450 heb je al een Siemens meen ik. Een van de betere low-budget fabrikanten is Zanussi.

edwardus
door edwardus - May 12, 2008 om 13:28
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Onderhandelen over het bedrag. Het lijkt me inderdaad dat je een bijzonder slecht exemplaar hebt van een toch al niet zo geweldig merk. Vanaf ca. 300 a 450 kun je al een echte fatsoenlijke nieuwe machine kopen, dus 150 bijbetalen lijkt het mij ook niet waard.

Het probleem met fabrieksfouten is dat je na een termijn van 6 maanden zelf moet aantonen dat het een fabrieksfout is. Dat zou moeilijk kunnen zijn.

ic
door icequeen - May 12, 2008 om 13:32
5 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels heb ik na veel overleg op 5mei een nieuwe machine gekregen.

En ja hoor daar gaan we weer, na 2x wassen stond de machine WEER in het water.

Ben weer aan het bellen gegaan en tot nu toe nog geen reactie gehad.

Ik word hier nu echt gek van.

Lang leve indes(H)it !!

ic
door icequeen - May 14, 2008 om 14:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

En inmiddels vandaag 14 mei is er voor de zoveelste keer een monteur geweest.

En wat denk je........... na 2 was beurten is de buitentrommel weer lek !!!

Gaat dus erg goed met Inde(H)it

kiran
door kiran - May 14, 2008 om 15:03
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi icequeen

Wat een ellende!! Bent u nu genezen?? Nooit never meer een Indeshit? Was er niet te onderhandelen over een geldbedrag? Pfff. Je kan zo wel aan de gang blijven. En nu met dit weer? Je blijft wassen!

GELD VRAGEN en ander merk aanschaffen. Echt uien hoor. Heb met u te doen. Trek maar es flink van leer, ik vind dit echt niet te geloven!

Succes, groet, kiran

ic
door icequeen - May 14, 2008 om 15:06
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook gezegd dat ik ik het geld terugwil van beide machines en dat ik ergens anders ga kijken. Maar nee ik krijg weer een nieuwe machine maar dat duurt weer 14 dagen.

Dus weer 14 dagen behelpen, grrrrrrrrrrrrrrrr

Hierna nooit geen Indes(H)it meer !!

kiran
door kiran - May 14, 2008 om 15:33
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@icequeen

Ja, zeg dat! Gaat weer behelpen worden. Maar schiet niet echt op. Is aardig dat er weer een andere komt, maar dan? Wasje draaien en weer niks? Ik zou het helemaal met die 'shit' gehad hebben.

Kijk eens op 't internet of u niet een adres van Indesit kan vinden. Een hoofdkantoor of zo. Stel die firma in gebreke ... doe het hele verhaal uit de doeken en eis uw geld terug! (of in ieder geval een gedeelte ervan) Lijkt me dat u daar nu wel recht op heeft.

Maar even wat anders. Ik weet natuurlijk niet of u het zich kan veroorloven, maar ik zou een nieuwe machine aanschaffen, ergens anders en dan maar in de clinch om wat centen terug te vorderen van Indesit. Is makkelijk gezegd, ben ik van bewust. Maar dit lijkt me zo langzamerhand wel een bodemloze put. En niet kunnen wassen? Is echt geen luxe meer hoor, een wasmachine .... noodzakelijk kwaad.

ic
door icequeen - May 14, 2008 om 15:45
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het Hoofdkantoor gebeld ja, en gedreigd dat ik mijn geld terugwil.

Maar nee heb garantie op de nieuwe dus krijg gewoon weer een nieuwe met 2 jaar garantie.