Verlaging geluid tv-uitzendingen
Enkele jaren geleden heb ik de overstap gemaakt van UPC naar Tele2.
Na een tijd als klant bij Tele2 moest ik noodgedwongen weg omdat zij technisch een probleem niet konden oplossen. Ik had blokkerig beeld en dit zou, na zelfs inschakeling van KPN, aan de bekabeling ondergronds in de buurt liggen?! Vreemd verhaal.
Ik weer terug naar UPC en daar heb ik nu al na bijna 2 jaar 3 nieuwe mediaboxen versleten. Ik heb vertraging in het zappen en de infobalken van de tv-zenders blijven vaak hangen.
Het belangrijkste echter is dat de doorkomst van geluid op ALLE zenders fluctueert. Sinds afgelopen eind december 2014 bijvoorbeeld is het geluidsniveau aanzienlijk lager. Waar ik normaal bij de keuze voor Dolby Digital een goed geluid kreeg is dit nu zeer zacht. Terug naar fabrieksinstellingen, nieuwe mediabox, niets brengt verandering.
De uitleg van Ziggo (na de overgang van UPC) is dat dit aan de zenders ligt. Hier is geen bewijs voor geleverd en vind ik niet erg acceptabel. Bovendien reageert Ziggo in tegenstelling tot UPC niet meer op berichten/vragen/klachten. Herkennen mensen bovenstaand probleem t.a.v. de geluidsverlaging in tv-uitzendingen?
Hallo Bikedreams,
Een tijdje geleden had ik dat ook en heb het volume analoog ingesteld. Het geluid was voor alle digitale zenders daarna gelijk. Het geluid kan wel per programma tijdelijk bijgesteld worden. Mogelijk is dit ook voor u de oplossing.
Vr, gr.
Hallo sjoppie,
Analoog ingesteld? Via menu instellingen van de mediabox? Ik luister via mijn home cinema center.
Het is alleen niet beperkt tot een programma, maar over de gehele lijn. Een zeer hoorbaar verschil sinds december.
In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Het klopt dat het geluid in tegenstelling tot UPC erg zacht is mogelijk heeft dit te maken met de codering die UPC/Ziggo gebruikt.
De oplossing voor brokkelig beeld is niet snel te geven maar zoals tele2 al aangaf kan het zitten in de grond kabel deze gaan ongeveer 30 jaar mee maar veel kabels zijn al veel ouder en dat geld zeker voor de analoge telefoon kabel die soms meer dat 60 jaar in de grond ligt en eigenlijk allang vervangen had moeten worden maar daar er nog weinig te verdienen valt zal dit echt nooit meer gebeuren.
Het zal eerder zo zijn dat er glasvezel wordt neer gelegen maar dat gaat nog jaren duren.
Zie www.eindelijkglasvezel.nl of dit wel snel bij u in de buurt komt
hoi bikedreams.
Ik heb sinds het ziggo is, ook problemen, nooit blokkerig beeld gehad, maar nu ineens wel. Mijn pc is ook langzamer en heb ook last van zachter geluid. Krijg je een nieuwsbrief van ziggo, waarin staat dat er bij een blokkerig beeld een nieuwe kabel voor de tv moet komen. Wat een oplossing zeg. Komen ze wel erg makkelijk van af. Denk erover om andere provider te nemen
Heeft u al eens uitgezocht of u geen schotel kunt plaatsen?
U heeft dan het beste digitale geluid (ook bij radio!) en veel meer zenders (ook in HD) waarvan de meeste zelfs gratis. Een en ander afhankelijk van hoeveel ontvangstkoppen u in de schotel plaatst (doorgaans volstaat 2-4). Eventueel doet u samen met de buren (kan zelfs met 4 - 8 aansluitingen) en deelt de kosten. Dan kunt u ook makkelijker de beste plek voor en schotel uitzoeken. Gaat u zeker voor een schotelgrootte van 80-90 cm!
Zo is een eenmalige investering van tussen de € 100 en 200 snel terug verdiend.
Het enige wat u dan nog nodig heeft voor uzelf is goed internet (maar er zijn denk ik wel alternatieven voor Ziggo),
want voor bellen stapt u natuurlijk over op VoIP en houdt uw eigen nummer voor € 0,75 per maand (met veel lagere belkosten en nooit een starttarief) via aanbieders als CheapConnect en Freevoipdeals of 007voip.
Wilt u het nog mooier maken dan gaat u voor een draaibare schotel helemaal voor uzelf en bent dan rond de € 100 kwijt.
Ik heb voor mijn Ziggo Cisco HR recorder + 7.1 systeem nu 3 mogelijkheden...
1 De TV zelf instellen.
2 De Cisco volume knop..
3 De US Soundblaster 7.1
Dus totaal 3x volume knop en als ik de eerste 2 half zet, hoger is vervorming en
lager krijg ik niet genoeg regelbereik op laatste...
Dus de 2 niet gebruikte hoog genoeg maar niet vol wegens vervormingen...
Vermoedelijk is dat ook Uw probleem, maar UPC, die Box geen ervaring mee maar je kunt ook op Marktplaats een Cisco of Humax voordelig 2e hands kopen en je UPC kaart erin want met juiste 5555 en 474.000 instelling werken die ook meestal zeer goed...
De oude ooit gekochte Ziggo kasten gebruiken in UPC gebied is soms de oplossing, de UPC kast is dan leuk voor 2e TV op slaapkamer en zonder kaart ontvang je alle digitale niet HD zenders....
met UPC nooit problemen gehad nu Ziggo t is een waardeloze bende is monteur geweest die zegt ik vernieuw eerst de kabels dan krijgt u kabels van UPC die zijn gecertificeerd en wat denk je ja ja je lacht je gek die kabels had ik dus ook al nou zegt ie weer dan staat t kastje te ver van uw woning ik zeg kijk effe naar buiten zie je dat ie bijna bij me in de tuin staat nou dan legt t aan uw tv ik zeg jij bent echt getikt want die heb ik net drie weken kortom donder die bende weer de deur uit er zijn niet voor niks 47 000 klanten opgestapt
Van hun monopoliepositie maakt ziggo al jaren misbruik van hun klanten.
Zelfs vragen of klachten worden niet beantwoord en mag men het doen met
de beantwoording van n idiote computerdame die je vragen niet herkent
Overstappen zal ze uiteindelijk dwingen.
Respect is niet te verwachten hooguit opportunistisch gekruip.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer