anonimus
door anonimus Mar 28, 2016 om 14:23
Elektronica & tv

Vervelende signaalstoringmelding en Ziggo doet niets.

Diverse malen tijdens het digitaal TV kijken wordt het programma onderbroken met de melding E48-32. Ziggo gebeld en dit blijkt een bekende storingsmelding dat het signaal niet in orde is.
Het is een euvel wat te maken heeft met de digitale ontvanger Humax 5200 C.
Ziggo zegt eerst meer gegevens te willen verzamelen...(?????)......voordat er iets gedaan wordt.
Vervolgens hoor je niets meer en zit je elke keer te kijken met 3 of 4 maal per avond naar deze storingsmelding. Na enige tijd verdwijnt de melding en kun je weer verder kijken.
Hoe kan ik Ziggo onder druk zetten hier iets aan te doen?

16296 19 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 28, 2016 om 15:22
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Anonimus ,

Er zijn hier veel klachten over , Ziggo is hier van op de hoogte .
Probeer eens contact op te nemen met Humax zelf , klik op de link ( rode letters )

https://myhumax.info/service/

Probeer ook eens een andere coax kabel merk Hirschmann .

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 28, 2016 om 16:09
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Ze hebben je vanuit Ziggo nog niet dat Horizon ding aanbevolen?

marita5
door marita5 - Mar 28, 2016 om 16:16
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@akkerdistel ,

Horizon geeft nog meer klachten .

costnix
door costnix Mar 31, 2016 om 19:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Die Horizon is blijkbaar nog steeds niet verbeterd en is er blijkbaar nog geen verbetering aan de horizon.

ja
door jackyh - Mar 28, 2016 om 18:34
953 Antwoorden / 4 Vragen

Heb ik ook regelmatig. Volg dan precies de aanwijzingen van Ziggo - ken ik inmiddels uit m'n hoofd -  en dan gaat het weer. Komt wel erg veel voor en ik ben daar ook niet blij mee maar zij zijn groot en wij zijn klein. Vrij naar Calimero. M.a.w. er is weinig keus.

Cookies
door Cookies - Mar 28, 2016 om 18:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zou, om te beginnen, eerst eens een nieuwe 4G bestendige Hirschmann coaxkabel kopen en aansluiten (KOKA 9 TS kabel met IEC connectoren KOKWI4/KOSWI4).

Claudia Strammer Max ducissa Bäver
door Claudia Strammer Max ducissa Bäver Mar 29, 2016 om 01:10
20 Antwoorden / Vragen

Die wilde ik ook destijds aanschaffen, edoch de Ziggo-engineer stelde mij gerust, het lag niet aan mijn binnenbekabeling.

Overigens ik kan nog, al bijna 6 maanden, 'gratis' analoog en/of digitaal nog naar Ziggo kijken. Coaxkabel in de muur met de televisie verbonden: digitaal NPO1, 2 en 3, Ziggo-kanaal 13 'ongestoord' en het sportkanaal 14 - Rename this channel 14 in the 'Johan Cruyff channel'? Analoog de analoge zenders.

Had veel storingen o.a. met het Ziggo-kanaal 13, 70 TV Monde, 73 Mediset Italia, Omrop Fryslân.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 29, 2016 om 00:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het signaal is zo goed als de zwakste schakel. In 99% van de gevallen slechte goedkope bouwmarktkabels of van die slechte plastic connectoren.
Soms liggen deze kabels al 20 haar in huis en zegt men met analoge tv nooit problemen te hebben gehad.
Dus goede kabels en pluggen, dan nog slecht signaal? Dan pas Ziggo bellen.  Maar eerst dit regelen
Diewilik

Claudia Strammer Max ducissa Bäver
door Claudia Strammer Max ducissa Bäver - Mar 29, 2016 om 00:59
20 Antwoorden / Vragen

Ja...Ziggo komt pas in actie als half Ziggo-abonnee Nederland klaagt.

Dreigen van uw abonnement opzeggen en naar een ander, o.a. KPN, over te stappen, maakte bij mij dusdanige indruk 6 maanden terug, dat Ziggo spontaan zelf de stekker uit het contract trok, was binnen 1½ week verlost als contractant. Was ontevreden over de kwaliteit van de Horizon - made by Samsung!.

ne
door nelly van de laarschot-kik - Mar 30, 2016 om 13:12
1 Antwoorden / Vragen

Naar een andere provider overstappen, zoals xs4all waar de klanten op de eerste plaats komen.
Voor mij nooit geen ziggo. Mijn vriendin heeft meer dan een week zonder diensten van ziggo gezeten zonder enige uitleg van hun. En ze werd van het kastje naar de muur gestuurd.

.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 30, 2016 om 23:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Alleen spijtig dat xs4all maximaal TOT 100Mb kan leveren, dus in praktijk misschien 60Mb. Ziggo gaat hierin veel verder.
Diewilik

Gr
door Grunn1 Apr 4, 2016 om 16:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nelly je schrijft "Voor mij nooit geen ziggo" dat is dus altijd Ziggo......nooit   >>> geen Ziggo.Het is of nooit Ziggo of geen Ziggo maar nooit geen is altijd.

ph
door philip36 - Mar 31, 2016 om 00:16
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Stel uw vraag ook eens op de site van Gebruikershandleiding.com.
Of kijk bij de vragen daar of uw humax probleem erbij staat.
Hier een link naar de Humax5200c pagina.
https://www.gebruikershandleiding.com/Humax-iHDR-5200C/handleiding-5-456154.html

re
door red1 - Apr 1, 2016 om 11:55
329 Antwoorden / 1 Vragen

Heerlijk , KPN , weinig storing en als je dan een keer storing hebt, doen ze er tenminste iets  aan !!!

da
door daika1958 Apr 5, 2016 om 15:43
12 Antwoorden / 11 Vragen

ben ook na jaren ellende bij ziggo overgestapt naar kpn, wat prettig om nu via klantenservice zo geholpen te kunnen worden. Daar kunnen ze bij ziggo nog erg veel van leren. Voor ons nooit meer ziggo

gossy
door gossy - Apr 1, 2016 om 12:28
36 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou inderdaad eens naar de antenne kabel kunnen kijken.
Koop een goede Hirschmann kabel inclisief aansluiting, ik weet bijna zeker dat je klachten verminderen of weg zijn.
Zit de aansluiting in je meterkast kijk of je de oude antenne kabel kan vervangen door een
Hirschmann kabel.
Komt de aansluiting rechtsreeks uit muut in je woonkamer dan daarvandaan nieuwe
Hirschmann antenne kabel monteren

Ik zelf heb de
Hirschmann kabel via antenne versterker (heb meerdere tv's) rechtreeks op de tv aangesloten. Altijd goede kwaliteit HD beeld

Mocht je daarna nog steeds slecht beeld hebben dan heb jij je best gedaan, geef dat ook aan dat je nieuwe
Hirschmann kabel en aansluiting hebt vernieuwd.
Mocht je dit niet doen en zo komen langs en het zou aan de verouderde kabels liggen dan betaalje ook de voor rij kosten en dergelijke.

Succes

mo
door moetdat - Apr 1, 2016 om 13:37
105 Antwoorden / 19 Vragen

Het kan aan mijn liggen, maar ik ben al klant van af het begin toen ze multikabel heten, en ik heb ze aardig wat  vragen gesteld over van alles en nog wat en ben er altijd goed geholpen, en uitgekomen.
Ik denk dat T.S als eerste antwoord heeft gekregen dat of hij de nieuwste coax kabel heeft, daar hoor ik hem niet over.
Nee, ik werk daar niet , heb geen aandelen. Zeer tevreden klant.

Gr
door Grunn1 Apr 4, 2016 om 16:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het ligt niet alleen aan jou hoor. Heb al Ziggo vanaf het moment dat er kabel internet was en heb in al die jaren weinig problemen gehad en als er eens iets was werd ik altijd keurig geholpen. Wel om denken om eens in de paar jaar nieuwe betere kabels te kopen om geen signaal verlies te hebben.

retjudyy
door retjudyy - Apr 1, 2016 om 14:23
38 Antwoorden / 25 Vragen

Heb dat ook gehad en kreeg ook diverse zenders niet ,Ben naar een schotel zaak gegaan en die adviseerde mij een versterker van 40 € EN heb nergens meer last van en heb nu ook alle zenders

ho
door honda98 - Apr 1, 2016 om 14:30
103 Antwoorden / 1 Vragen

als klant van ziggo kanje ook op de comunity van ziggo komen en je probleem voor leggen.
en daar zitten moderators op die bij ziggo in dienst zijn en ook helpen bij problemen.
ik zit daar ook op.
maar die problemen bij ziggo worden veel veroorzaakt door het net werk wat ver ouderd is en de klanten maar dure
kabels en stekkers aan smeren. de 800mhz die ze nu gebruiken voor de regionale zenders is ook zeer storings gevoelig
voor 4G daar komt ook het kort uit vallen van signaal van.
ik heb hier ook wel eens last van en toen ik belde kreeg ik een speciaal kabeltje van ziggo wat ook niets hielp.

ro
door ronny530 - Apr 1, 2016 om 15:06
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Op de site van Ziggo staat stap voor stap uitgelegd hoe u deze storingsmelding kan traceren en eventueel op kan lossen. Bellen heeft helemaal geen zin want elke huisinstallatie is weer anders en een helpdesk medewerker kan niet in uw woning kijken. De melding E48-32 houdt in dat er signaalverlies in de toevoer (antenne) kabel van de decoder optreedt en die dient u zelf op te lossen want Ziggo is enkel verantwoordelijk voor storingen tot het antenne overname punt (AOP) en niet voor uw huisinstallatie. Met excuus maar veel bewoners knutselen zelf zo'n huisinstallatie in elkaar zonder te weten hoe dat in zijn werk gaat, ze kopen voor een paar tientjes troep bij de bouwmarkt en sluiten zelf alles aan. De kwaliteit van de kabel is niet echt bepalend maar het aansluitmateriaal wel en daar gaat het vaak fout want al lijkt het monteren van een antennesteker simpel want de koperen kern moet door dat ene gaatje en vastgezet worden en de koperen mantel middels de klem vast gezet worden. De koperen kern laten we voor de zekerheid iets langer en dat stukje draaien we dan om de aansluiting heen, we testen de boel en jawel perfect beeld op de meeste zenders totdat het signaal weg gaat vallen of bevriest. Dan zoeken we ons helemaal suf maar komen er niet meer uit terwijl dat stukje koperen kern die we om de aansluiting hebben gedraait de oorzaak is want we hebben de aansluitsteker in een soort van spoel veranderd die het signaal verstoort. Hou bij het aansluiten de kern en de koperen mantel zo kort als mogelijk en knip het uiteinde van de koperen kern af.

pl
door plebpleb - Apr 1, 2016 om 15:44
113 Antwoorden / 60 Vragen

Heb ook Ziggo...Zo best tevreden, maar wil geen digitale TV en kijk nog steeds analoog...
Maar kan daardoor Ned. 1 amper ontvangen...De rest van de kanalen doet 't nog prima...
Mijn voordeel is dat ik zelf kan bepalen hoe ik de zenders indeel...
Digitale TV ben je geen baas meer over de kanalen...
Naar de radio luisteren wel verplicht door de kabel aansluiting en dat is vaak 'n crime...
Ziggo bepaalt zelf naar welke zenders je moet luisteren/kijken...

Gr
door Grunn1 Apr 4, 2016 om 16:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Bij mij bepaalt degene met de afstandsbediening welke zender er gekeken wordt en niet Ziggo.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 5, 2016 om 22:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat een onzin, u kunt prima zelf een indeling maken van uw kanalen en ze op de volgorde zettendie u wenst. Bijvoorbeeld  met alle Humax decoders, uw beeldkwaliteit schiet vooruit. Tenzij u nog met een beeldbuis kijkt.
Diewilik

Ma
door Mat Matheij Apr 6, 2016 om 00:45
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat lijkt jammer want juist bij analoge tv is al snel (door de ruis) vast te stellen dat er iets niet deugt. Inderdaad als eerste de contactdoos vervangen door het teveel genoemde merk. Want oudere types waren van inmiddels verroest plaatstaal voor de ommanteling. Zaak is ervoor te zorgen dat de middenader de ommanteling niet raakt. Koop kant en klare kwaliteitskabel of bel bij klachten Ziggo. Krijg je er een. Toegegeven eerder wanneer je ervan op de hoogte bent.Mvrgr.

ro
door ronny530 - Apr 1, 2016 om 16:13
2795 Antwoorden / 41 Vragen

@plebpleb, bij een abbo van ziggo kunt u ook kiezen voor een CI+ kaart die u als uw tv daar voor geschikt is kunt gebruiken. Voordeel geen decoder en ab op tafel en u kunt de tv zo instellen als u gewend bent. Ik heb ook geen decoder in huis maar gekozen voor één gatis CI+ kaart en betaal voor de tweede CI+ kaart 4 euro extra. Er zijn wel wat nadelen want interactieve tv is (nog) niet mogelijk maar daar zit ik ook niet op te wachten. De huidige tv's zijn niet zo kritisch wat signaalsterke en signaalkwaliteit betreft dus komt wegvallen van beeld e.d. normaal gesproken niet voor.

Ma
door Mat Matheij - Apr 2, 2016 om 17:51
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben zelf in het bezit van een Humax 5300c die naar ik meen verschilt in de mogelijkheid om overigens via een externe harddisk programma's op te nemen. Probleem kan zijn is de Humax recentelijk geüpgraded.  In dat geval kunt U het beste gaan naar menu>instellingen>fabrieksinstellingen en vervolgens staan een aantal zaken voorgeprogrammeerd. Kies beeldformaat en zonodig definitie 1080p bij High Definition. Dan is ook signaalsterkte en kwaliteit te bezien. Codes als door U gesignaleerd komen vaker voor en lijken onderdeel van het digitale proces. Ben geen voorstander van de povere kwaliteiten van Humax. Mvrgr.

pe
door pebk - Apr 4, 2016 om 15:57
583 Antwoorden / 0 Vragen

@ronny530 @plebpleb

Voor veel zenders heb je niet eens een CI+ module nodig. Heb een 46" Panasonic uit 2010. De digitale zenders zijn gewoon te ontvangen. Ik moest hem wel even registreren als een Duitse TV (omdat hij niet door Ziggo/UPC ondersteund wordt.) Daarna wel gebruikersinterface weer in het engels gezet. Daarna doet hij het prima.

Op mijn mediabox werkt de helft van de zenders niet. Er liggen goede kabels en goede splitters. Ook zenders die het slecht doen op de mediabox doen het wel goed op.

Nadeel is dat alleen NPO1, 2 en 3 in HD zijn en de rest SD. En bijvoorbeeld geen SBS9 (geen idee of ik wat mis). Alleen de FTA zenders zijn beschikbaar.

Voordelen zijn: Eigen zenderindeling, veel sneller zappen, goed beeld, ook op dit formaat.