se
door senoritawiwo Mar 8, 2005 om 08:42
Elektronica & tv

Verwisselbare schijf

ALs ik mijn mp3 speler aansluit op de usb dan opent hij niet vanzelf de map waar ik liedjes in kan doen.

Er staat geen verwisselbare schijf aangegeven.

Hoe kan ik er dan liedjes op zetten? en ligt dit aan de mp3 speler zelf of aan de computer..?

ALSTUBLIEFT help me en beantwoord zo snel mogelijk mijn vraag,

Wiwo

1173 6 Rapporteer

fr
door frank013 - Mar 8, 2005 om 09:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ligt er een beetje aan. Het is allemaal afhankelijk van het merk MP3 speler, wat voor soort computer (bv. Apple, IBM-kloon) en het besturingssysteem(bv, Windows98, Windows2000 of Windows XP) dat je hebt. Kijk eens in de gebruiksaanwijzing van je MP3-speler wat die erover zegt.

Sommige MP3 spelers worden direct herkend als verwisselbare schijf, andere moeten worden aangezet na inpluggen in de USB om als schijf te werken en weer andere (oa. iPod en iRiver) kunnen alleen met de bijgeleverde software voorzien worden van muziek. Overigens moeten voor Windows98 vrijwel altijd extra drivers worden geïnstalleerd en zijn niet alle merken MP3-speler 'compatibel' met Apple computers.

se
door senoritawiwo - Mar 8, 2005 om 13:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wou er nog even op terug komen

U zei dat het kon liggen aan het type van de mp3 speler, en van de computer.

Ik heb een Philips 256 mb en we hebben windows 98.

Hij heeft het wel in het begin gedaan, en ik had toen ook nog de optie om te kiezen naar verwisselbare schijf. Nu kan hij hem zelfs niet terug vinden via het zoek programma.

Kan het zijn dat er een andere mogelijkheid is, om deze te openen? Misschien via een ander bestand?

Hopelijk hoor ik snel weer van u.

wiwo yayo

gt
door gtd - Mar 11, 2005 om 21:52
23 Antwoorden / 8 Vragen

Omdat je Windows 98 draait zal hij waarschijnelijk drivers nodig hebben die je kan vinden op het bijgelverde cdeetje.
Ook zit daar een formateer programmatje wat je de eerste keer moet draaien of als je problemen hebt
Formateer nooit via Windows want dan kan hij het niet meer doen maar gebruik altijd het bijgeleverd programmatje vaak zetten deze nameijk een bestandje er op dat onderdeel is van de software het het apparaat op werkt.

Alles wat je beschrijft en wilt is zoals het onder xp werkt

gt
door gtd - Mar 11, 2005 om 21:55
23 Antwoorden / 8 Vragen

Omdat je Windows 98 draait zal hij waarschijnelijk drivers nodig hebben die je kan vinden op het bijgelverde cdeetje.
Ook zit daar een formateer programmatje wat je de eerste keer moet draaien of als je problemen hebt
Formateer nooit via Windows want dan kan hij het niet meer doen maar gebruik altijd het bijgeleverd programmatje vaak zetten deze nameijk een bestandje er op dat onderdeel is van de software het het apparaat op werkt.

Alles wat je beschrijft en wilt is zoals het onder xp werkt

fr
door frank013 - Mar 23, 2005 om 14:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

Okay Wiwo, de MP3-speler kon eerst wel worden voorzien van muziek via de computer en nu niet meer. En U gebruikt Windows98.
Controleer eerst eens of de USB-poort van de computer nog wel correct werkt. Doe dit bijvoorbeeld door er een ander apparaat op aan te sluiten dat dan wel wordt herkend en correct werkt. Probeer eventueel de MP3-speler via een andere USB-poort (indien aanwezig) aan te sluiten.
Philips raadt in geval de MP3-speler niet herkend wordt ook aan om alle andere USB-apparaten los te koppelen. Kies dan voor inhoud vernieuwen van de Verkenner(F5), of koppelen de MP3-speler los en sluit deze opnieuw aan.
Laadt de MP3-speler nog wel op via de USB-poort? (ik ga er nu vanuit dat de MP3-speler over een accu/batterij beschikt die via de USB-poort wordt opgeladen) Het kan zijn dat er niet (meer) voldoende spanning op de USB-poort staat om de speler te herkennen (bijvoorbeeld een USB-poort op een toetsenbord).
Controleer of de besturingssoftware nog wel aanwezig is (c:\program files\philips\...). Installeer eventueel opnieuw de besturingssoftware en drivers van de CD-ROM die bij de MP3-speler zat.
Probeer eens of de MP3-speler wel wordt herkend door een andere computer. Wordt de MP3-speler door een andere computer herkend, weet je in ieder geval dat het niet aan je MP3-speler ligt.
Heeft U de FAQ en de Interactieve probleemoplosser (Interactive troubleshooter) van Philips al geprobeerd? http://www.philips.com/support/

Succes.

smeagel
door smeagel - Jun 18, 2005 om 14:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

als je de software goed geinstaleerd heb op je pc en je sluit je Mp3 speler aan op je PC dan staat de wisselbare schijf altijd in de map deze computer en kun je deze open en via slepen of knippen en plakken kun je je muziek op de Mp3 speler zetten.

succes