la
door laura1006 Jun 17, 2007 om 12:00
Elektronica & tv

Videokanaal spoorloos

Ik heb een oude tv van Aristona met een scart-aansluiting.

Gisteren heb ik een simpele Philips-dvd speler gekocht (van 80 euro), en een scart-kabel (25 euro). Het lukt mij echter niet om het video-kanaal op de tv te vinden, laat staan dat het mij lukt om verder profijt te hebben van de dvd-speler.

Wie kan me vertellen hoe ik - handmatig - het video-kanaal kan vinden?

7352 15 Rapporteer

jo
door joep873 - Jun 17, 2007 om 12:19
103 Antwoorden / 0 Vragen

Als aanvulling op Freya's antwoord: het is ook mogelijk dat de SCART-ingang onder voorkeuze 0 zit.

pavoordf
door pavoordf - Jun 17, 2007 om 12:35
519 Antwoorden / 73 Vragen

Voorzover mij bekent is er geen Philips (Aristona) TV met de SCART op 0. Voorkeuze 0 was in het verleden bedoelt voor het VCR kanaal. Op dit kanaal was het vliegwiel sneller (lijn PLL) om tijdfouten (kopovername van de VCR) beter op te kunnen vangen. SCART op ext

jo
door joep873 - Jun 17, 2007 om 12:40
103 Antwoorden / 0 Vragen

@pavoordf
Tot 3 maanden geleden had ik hier nog een originele Philips staan met met de SCART op
0. En op de slaapkamer staat er nog steeds zoeen van een onbekend merk maar met Philips-binnenwerk.

akkefiet
door akkefiet - Jun 17, 2007 om 12:47
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Laura

Bij mijn tv zit op de afstandsbediening een knopje Tv/Video
Vervolgens kan ik dan kiezen voor Euroscart of AV-1
Mogelijk staat op uw afstandsbediening ook zoiets (kan ook knop AV-1 zijn )

Vrgr. AF

freya
door freya - Jun 17, 2007 om 12:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@pavoordf,

Gelukkig zien we weer eens een 'echte' expert die wéét wat een phase lock loop is en wáárom dat eerste videokanaal zo 'speciaal' is (was).
Welkom op de website en ik hoop dat we nog vaker antwoorden van je mogen verwachten.

Freya

ro
door ronny530 - Jun 17, 2007 om 13:27
2796 Antwoorden / 41 Vragen

Goede middag, vaak moet bij een oudere aristona/philips de scart aansluiting handmatig omgezet worden. Maar dan issie wel echt oud. Dan zit er op het bedieningspaneel een av omzet knop. Met de aanduiding tv/av deze op av zetten en als dan de nul op de afstands bediening gekozen wordt schakelt het toestel om.

Succes Ronny.

poltol
door poltol - Jun 17, 2007 om 13:29
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Laura,

Heb je wel de goede scart kabel? Volgens mij moet je voor de DVD een volle SCART hebben dus één met alle pennetjes. Als dit er één is met een beperkt aantal pennetjes lukt het waarschijnlijk niet.

Vr.gr. Poltol

ro
door ronny530 - Jun 17, 2007 om 13:39
2796 Antwoorden / 41 Vragen

Wat Poltol stelt is ook mogelijk dat is bij de nieuwere zo als alle 21 pennen van de scartkabel bezet zijn doet de tv de rest maar dan is er ook een toets op de ab aanwezig in de vorm van een vierkantje met een pijltje. Handig zou zijn het type nummer van het toestel even te vermelden die staat op een sticker en begint veelal met een getal en daarna twee letters bijv. 21CE

Ronny.

dirck
door dirck - Jun 17, 2007 om 14:08
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als de DVD-speler twee scart aansluitingen heeft, dan even kijken of je de goede aansluiting gebruikt. (TO TV)

En verder de handleiding even goed doorlezen van de DVD-speler.

freya
door freya - Jun 17, 2007 om 22:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo laura1006,

Waarschijnlijk probeer je op de TV d.m.v. de kanalenkiezer het videokanaal op te zoeken? Dit zal niet werken omdat de DVD-speler is aangesloten op de scart-aansluiting. Je zult dus op de TV (of afstandsbediening) op zoek moeten naar het knopje waarmee je de 'video-ingang' of 'video-bron' kunt instellen. Meestal kun je dat dan instellen als b.v. 'Ext1', waarmee je dus aangeeft dat het videosignaal van de externe ingang nummer één (de scart-aansluiting) komt.

m.vr.gr. Freya

la
door laura1006 - Jun 17, 2007 om 22:57
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hartelijk dank allemaal! Het eerste antwoord ('waarschijnlijk zit er een speciale knop op je tv die verbonden is met de scart-aansluiting, je moet niet zoeken naar het videokanaal') was voldoende om binnen een paar minuten het goede kanaal (inderdaad op 0) te hebben gevonden. Ik heb vanavond al genoten van de eerste DvD-film, geweldig!

dv
door dvangorsel - Jun 18, 2007 om 16:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het simpelste is om de dvd aan te sluiten op de tv met de scartaansluiting en de antenne eruit te halen en de dvd op play te zetten als er dan geen beeld komt de tv automatisch laten zoeken.

wa
door wandersj - Jun 18, 2007 om 22:05
4 Antwoorden / 0 Vragen

STOP!

Die gast zit allang van z'n dvd's te genieten, terwijl jullie nog problemen zitten te bedenken!

lu
door luxenburg - Jun 20, 2007 om 17:12
45 Antwoorden / 0 Vragen

een dvd speler met een scartaansluiting kan men niet via de TV tuner weergeven als de TV 2scart aansluitingen heeft moet de dvd speler op de tweede aansluiting worden aangesloten dan schakelt de tv vanzelf op dvd.

ro
door ronny530 - Jun 20, 2007 om 17:30
2796 Antwoorden / 41 Vragen

Het hele topic lezen schijnt toch moeilijk te zijn, vraagsteller heeft het allang opgelost dus antwoorden heeft geen enkele zin meer.

Ronny.