liest
door liest Sep 3, 2004 om 19:09
Elektronica & tv

Videokanaal wijzigen Aristona sb635

In Breda zijn een aantal kabel zenders verplaatst. Ik heb ze allemaal weer kunnen vinden, alleen doet mijn video het alleen nog in zwart/wit. Er is mij verteld dat ik dan het videokanaal op de video zelf moet veranderen. Hoe dat moet staat in de gebruiksaanwijzing. Je begrijpt het al: ik heb die niet meer. Zou iemand mij aub kunnen helpen zodat ik weer video kan kijken en op kan nemen?

Alvast bedankt!

ps: Anders misschien een idee hoe ik erachter kan komen?

732 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 3, 2004 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Felix, om even precies te zijn, met dat schroefje stel je het
RF-signaal in tussen kanaal 36 en 39.
Dat woordje dat daar staat is 'RF' of iets dergelijks.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2004 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zit wel een schroefje verstopt op de achterkant denk ik. Ik kan er alleen met de schroevendraaier niet bij. Verder staan er geen lettertjes bij. Ik weet niet of als ik het verder probeer ik het kanaal verander of mijn videorecorder sloop... Bedankt voor jullie snelle reactie!

ve
door verwijderd - Sep 4, 2004 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om het RF-kanaal zuiver af te stellen heb je inderdaad een heel klein schroevendraaiertje nodig.
Er zit op de achterkant van een videorecorder maar één zo'n schroefje dus je hebt altijd de goeie.
De hele 'slag' die je hebt is maar een millimeter of 5 en het luistert vrij nauw.

En slopen kan je een videorecorder hier niet mee...

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2004 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk even achterop de videorecorder. Als het namelijk een oud model is, zit er een klein schroefje dat je bijstellen voor beter ontvangst. Bij de nieuwere modellen kan dit digitaal, met de afstandsbediening.
Boven, onder of naast het schroefje zal vast en zeker wel een woordje staan dat refereerd aan 'ontvangst', 'frequentie' of andersoort.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2004 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zucht... Het is me gelukt om aan het schroefje te draaien, ik heb 'm er zelfs per ongeluk helemaal afgedraaid, maar er veranderde niks. Heb nu de neiging om het ding het raam uit te gooien. Ik heb verder geen andere schroefjes kunnen ontdekken. Het zal toch met de afstandsbediening moeten, maar hoe? Alles wat ik heb ingedrukt had geen effect...

ve
door verwijderd - Sep 6, 2004 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet ook niet precies waar de afstel mogelijkheid van deze video recorder zit, maar ik heb wel een link voor je, er heeft iemand een review gegeven op kieskeurig.nl, en misschien kan je via die persoon, aan een kopie van de gebruiksaanwijzing komen??!!

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryreviews?readform&qcode=0&q=aristona+and+sb635&pcode=0

Probeer het eens....... niet geschoten is altijd mis.

Gr. Tom

ve
door verwijderd - Oct 14, 2004 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo liest

ik was zelf ook al en tyd op zoek naar die gebruiksaanwijzing voor hetzelfde probleem .

en ik heb hem!

als je wilt kan je een kopietje bij mij ophalen!

ik hoor het wel van je als je hem nog nodig hebt

groetjes rob

ve
door verwijderd - Jul 23, 2014 om 00:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wees u bewust, dat een ongeval niet een op zich staand iets is. Dat is een aaneenschakeling in een proces. Noem het bedrijf cultuur. Domme onnadenkendheid. !!!

Persoonlijk heb ik vijf bedrijf ongevallen gehad. En alle vijf in de energie en elektro centrale wereld.

Niet door eigen fout handelen, maar door z.g." logische fouten".

Deze fouten werden niet gemaakt door mensen in de uitvoering, maar veroorzaakt door "slapende"

zwaar boven modaal betaalde universitaire hotemetoten.!

Je gaat geen technische mensen van een klus halen als ze niet klaar zijn.!

Werktuigkundige ingenieurs in de centrale wereld hebben een "grote broek"aan, maar ze begrijpen niet wat het opwekken van elektrische energie inhoud.. Triest, maar feit.!.

Voor de lezer.. Ik heb geluk gehad en goed gereageerd na de ongevallen. Mede door mijn gestel.ben ik goed genezen.

Groet, Henk.