oo
door ootje Jan 13, 2020 om 11:41
Elektronica & tv

Videoland?

Hallo, ik heb eind vorig jaar een proefabonnement genomen van 14 dagen op Videoland, het zou automatisch weer stoppen na 14 dagen. Tot mijn stomme verbazing is er in December €8,99 van mijn rekening afgeschreven, terwijl ik ook niet meer op Videoland terecht kon. Ik heb het bedrag via de bank terug laten storten. maar vandaag kreeg ik een e-mail dat ze geen betaling hebben ontvangen, ik dus naar de site van Videoland en dan krijg ik een popup om accoord te gaan met allerlei app's om toestemming te geven voor allerlei reclame. Terwijl ik alleen maar wil reageren op de rekening. Ik kan er niet omheen om op een normale manier in contact te komen met videoland. Ik wil helemaal geen accoord sluiten om al mijn gegevens af te staan aan Videoland en meerdere bedrijven. Wat kan ik doen???
M.v.g. Cees Ooteman.

8756 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 13, 2020 om 11:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar toen u dat proefabonnement afsloot, hebt u toch ook allerlei gegevens moeten verstrekken?

En was het wel een proefabonnement? En niet bijvoorbeeld de eerste 14 dagen gratis?

U kunt ze altijd ook nog een brief sturen met hun klachten.

En ging dat proefabonnement dan niet via uw vaste provider?

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 13, 2020 om 11:50
509 Antwoorden / Vragen

Accoord gaan met cookies etc. en daarna je klacht deponeren. Je bent waarschijnlijk toch al accoord gegaan met de diverse neven aanbiedingen.

Donuts
door Donuts - Jan 13, 2020 om 12:01
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het is GEEN proefabonnement dat automatisch eindigt, het is de eerste 14 dagen gratis zodat u het kunt uit proberen. U had binnen de probeerperiode uw abonnement kunnen beëindigen, dan was er niets in rekening gebracht.
https://www.videoland.com/nl/

U zult nu dus gewoon uw abonnement op moeten zeggen. Opzeggen https://hulp.videoland.com/hc/nl/articles/202241861-Hoe-kan-ik-mijn-abonnement-opzeggen-

Als nieuwe gebruiker krijg je eenmalig twee weken gratis toegang tot Videoland. We vragen je om een verificatiebetaling te doen van €0,01 om zo jouw proefperiode van twee weken te starten.

Ons aanbod bestaat uit films en series uit binnen- en buitenland. Je zit nergens aan vast, je kunt op elk moment opzeggen. Als je binnen de proefperiode van twee weken opzegt, zal er niets meer in rekening worden gebracht.

Je abonnement op Videoland gaat in op het moment dat je het abonnement voor het eerst activeert.

Voorbeeld: je activeert je Videolandabonnement op 7 augustus. Jouw proefperiode loopt dan tot en met 20 augustus. Je kunt op elk moment opzeggen via de website. Je hebt dan nog toegang tot het einde van jouw proefperiode.

Hebben we jouw opzegging niet ontvangen op uiterlijk 20 augustus? Dan gaat jouw proefabonnement over in een regulier (betaald) abonnement.

simon55
door simon55 - Jan 13, 2020 om 12:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zie een telefoon nummer  088 - 1 2 3 2 4 5 6

Ik heb op de site van hun gekeken  , en daar staat gewoon het nummer.

En kreeg GÉÉN pop up , terwijl ik het nog nooit gebruikt heb

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 13, 2020 om 12:32
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Na het lezen van de al gegeven reacties zie ik geen reactie op uw melding dat u geen toegang (meer) heeft tot Videoland en heeft men de contactmogelijkheid voor u om films te bekijken klaarblijkelijk wel afgesloten. In ieder geval lijkt het daar op en dat is dan wel reden om te klagen. Als al aangegeven is er kennelijk geen sprake van een proefabonnement dat automatisch zou eindigen. Als er niet door u is opgezegd zou dat dan toch kunnen betekeken dat de overeenkomst eenzijdig is beëindigd. Nu kan de oorzaak daar wel van zijn dat u de afschrijving in december heeft gestorneerd en is dan wel de vraag van belang of u voor die afschrijving nog wel toegang had. Ik maak uit uw vraag op dat dat niet zo zo zijn maar helemaal duidelijk is het niet.

Dat betekent navraag doen, telefonisch of eventueel schriftelijk. Als de reactie dan naar uw mening negatief voor u is dan is er in ieder geval de mogelijkheid dat u per aangetekende brief het abonnement opzegt op datum einde eerste termijn als uw betaalweigering en niet tijdig opzeggen voor afloop van de proeftermijn de reden is. Zie deze voor meer info: -Wat-is-de-opzegtermijn-van-Videoland-

marita5
door marita5 - Jan 13, 2020 om 12:54
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ootje ,

Tot mijn stomme verbazing is er in December €8,99 van mijn rekening afgeschreven

Voor €8.99 per maand kun je onbeperkt genieten van duizenden films en series van Videoland . De eerst twee weken zijn gratis . Na deze periode van twee weken wordt het abonnement automatisch verlengd tot wederopzegging . Je zit nergens aan vast , Je kunt elk moment opzeggen .

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 13, 2020 om 13:14
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Het bedrag dat u hebt gestorneerd kunt u beter opnieuw betalen om een boete te voorkomen.

edrick3
door edrick3 - Jan 13, 2020 om 15:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, niet goed de Voorwaarden gelezen maar je blind gestaard op 'gratis'.
!x betalen dus en nu opzeggen!.

diumenge
door diumenge - Jan 13, 2020 om 17:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgende keer de voorwaarden doorlezen, dan hoef je je niet zo te verbazen...

aurora1
door aurora1 - Jan 13, 2020 om 20:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou maar snel dit bedrag overmaken met alle juiste gegevens, want ze staan in hun recht, en anders krijgt u extra kosten.
Voortaan voorwaarden lezen.