Ja
door Jacquesdeb Jun 24, 2021 om 11:54
Elektronica & tv

Waarom voor kpn klanten geen tijdelijke oplossing bij een grote glasvezel storin

In onze buurt is al enige tijd, weken, een glasvezelstoring. Omdat dit een grote storing is mogen servicemedewerkers geen tijdelijke voorziening sturen zoals bijvoorbeeld Digitenne. Dit vind ik heel gek, maar ik krijg dit niet voor elkaar aan de telefoon. Ik zou graag hierover ook een klacht hogerop in de organisatie willen leggen maar ook daar kom je niet via de site. Alles wordt terug geleid naar de basis. Hoe kom ik hier doorheen?

5182 15 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 24, 2021 om 11:59
1778 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jaques,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Om welke plaats/stad gaat het?

Doet alles het niet (geen internet/tv/bellen)?

Ik raad u aan om uw klachten op papier te zetten en aangetekend op te sturen naar het hoofdkantoor van KPN.

Bewaar een kopie voor uzelf.

gerbera
door gerbera Jun 24, 2021 om 16:21
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Om welke plaats/stad gaat het; Gendt Overijsel

Doet alles het niet (geen internet/tv/bellen)? Klopt

Dus weer overbodige vragen anders vraagt de TS niet om Digitenne!

koekeloer
door koekeloer Jun 25, 2021 om 11:36
562 Antwoorden / 18 Vragen

Zinloos om op de vragen van Amsterdammer antwoord te geven, Het zal U echt geen antwoord van hem opleveren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 25, 2021 om 11:49
1778 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Koekeloer,

Waarom vindt u het niet belangrijk om te weten waar de storing is?

Kijk eens naar het antwoord van TS hieronder : niet iedereen heeft die storing......

Ja
door Jacquesdeb - Jun 24, 2021 om 12:05
3 Antwoorden / 1 Vragen

Postcode is o.a. 6691ZZ

er komt geen glasvezelsignaal meer binnen dus internet en tv doen het niet meer bij meerdere adressen, maar niet bij iedereen!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 24, 2021 om 12:12
2088 Antwoorden / Vragen

Stuur een aangetekende brief aan de directie, lekker degelijk.

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2021 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vraag om een tijdelijke dongel met tegoed, zodat u naar de tv kunt streamen.

rj
door rjw - Jun 24, 2021 om 13:14
3276 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is enige tijd? Dagen, weken? Een tijdelijke voorziening is geen onderdeel van het contract (tenzij daar expliciet afspraken over zijn gemaakt), creditering voor de dagen dat het niet werkte is wel (wettelijk) geregeld.

gerbera
door gerbera - Jun 24, 2021 om 16:29
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemde is dat het niet bij iedereen is dus is er wel signaal op de kabel. Neem aan dat u alles al heeft uitgeprobeerd zoals modem losgekoppeld, reset heeft gedaan, alles losgekoppeld en opnieuw aangesloten. Zo niet probeer dit dan eens, lijkt mij nml sterk dat KPN u weken zonder verbinding laat zitten. Op het KPN forum wordt u ook netjes geholpenals u daar het probleem aankaart, althans mijn ervaring.

KPN Gendt. Volgens gebruikersmeldingen zijn er momenteel geen problemen bij KPN

Ja
door Jacquesdeb - Jun 25, 2021 om 09:37
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor alle reacties. Nogmaals: er komt geen signaal binnen van de glasvezel verbinding. Alles is al geprobeerd maar het schijnt graafwerk te moeten worden. Ik heb ook gezien dat er "geen storing " staat bij KPN. Maar de werkelijkheid is anders en de tientallen telefoontjes naar KPN krijgen als antwoord dat er een "ticket " open staat en de klantenservice daarom niets kan doen.

po
door poel495 Jun 25, 2021 om 12:05
5 Antwoorden / Vragen

als er een ticket openstaat kan u om een direct online pakket vragen

kl
door klavverje 4 Jun 25, 2021 om 17:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Jacqusdeb,
Vervelend dat je het gevoel hebt niet gehoord te worden.

Voor tiendagen geleden hat ik eerst storeng op tv. Het begon met overschakelen van het ene- naar het andere programma. Toen een herstart gedaan maar ook dat werkte niet.

KPN bellen leverde niet echt een bevredigend antwoord op. Er was geen storing en sturen monteur kwam voor mijn rekening. Heb het zi gelaten en zelf verder gaan proberen. Glasvezel eruit internet dus op stand dood en interactieve tv (Itv) ook op zwart. Alleen mobiel internet bellen nog mogelijk. Toen na verloop van een uur alles weer aangesloten en toen bleek dat er wel een storing bij KPN zat.

Nog even de klantenservice gebeld en die wisten nog van niets. Raar maar waar. Na vieruur  geen signaal was de storing verholpen.

adriaan2
door adriaan2 - Jun 25, 2021 om 11:35
106 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb wat jaren terug een storing gehad. Opgelost met een draadje naar de buren die een andere provider hadden. Maar volgens mij is de glasvezel weer een aparte bv die diensten verleend aan teleproviders.

po
door poel495 Jun 25, 2021 om 12:07
5 Antwoorden / Vragen

reparatie aan glasvezel kabel word gedaan door kpnnetwerknl, die besteed dit dan weer uit

mo
door mof - Jun 25, 2021 om 11:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dan moet je kpn in gebreke stellen, deadline noemen, en contract opzeggen

ro
door ronny530 - Jun 25, 2021 om 12:33
2790 Antwoorden / 41 Vragen

Een tijdelijke voorziening verstrekken is bij geen enkele provider een optie omdat niet bekend is hoelang de storing gaat duren en u voor het ongemak recht hebt op een compensatie op de abonnementskosten. Als niet alle adressen in uw postcodegebied last van de storing hebben dan zou een verdeelkast defect kunnen zijn of degenen die geen storing hebben gebruiken geen glasvezel aansluiting.

panter22
door panter22 - Jun 25, 2021 om 12:41
6599 Antwoorden / Vragen

Er zit dus een breuk in de glasvezelkabel. Dan moet iedereen die gebruik maakt van dat deel van de glasvezelkabel geen signaal meer krijgen en niet de een wel en de andere niet. Niet alleen KPN maakt gebruik van deze glasvezel, maar ook andere providers kunnen er gebruik van maken en die krijgen dan nog wel signaal?
Of maken die anderen die nog wel internet hebben nog  gebruik van de telefoonlijn?

gerbera
door gerbera - Jun 26, 2021 om 22:20
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Vraag is of dit vanaf het begin is of dat deze storing later is opgetreden. Het feit dat de storing niet bij iedereen is betekend dat de voedingskabel signaal heeft maar er blijkbaar iets mis is met uw aansluiting.

Ja
door Jacquesdeb - Jun 27, 2021 om 12:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

KPN monteurs leggen inmiddels uit dat het geen breuk is maar een scherpe bocht of knak. Ontstaan door graafwerkzaamheden en dat de binnenkant van de knak geen signaal doorgeeft en de buitenkant wel. Dat kan kennelijk bij glasvezel.

panter22
door panter22 Jun 27, 2021 om 15:44
6599 Antwoorden / Vragen

Glasvezelkabels zijn in het algemeen ook gevoelig voor bochten. Bij een te scherpe bocht bestaat er een kans dat de kabel knikt waardoor de vezels kunnen breken.
https://www.optical-connect.nl/voor-en-nadelen-van-glasvezel/
Er is nog meer over te vinden op google. Wordt het graven?