door 42 Apr 19, 2008 om 10:16
Elektronica & tv

Wat is de beste DVD recorder met harde schijf?

Ik wil binnenkort een nieuwe dvd-recorder aanschaffen met harde schijf. Het apparaat moet gebrande dvd's kunnen lezen maar ook divx herkennen. Ik heb nog geen keuze kunnen maken omdat ik niet van tevoren weet welk apparaat geschikt is. Wie kan mij helpen???

1975 9 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Apr 19, 2008 om 13:24
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het is misschien wel handig om te vermelden of het een losse moet zijn of dat je wellicht opnames via timer wilt inprogrammeren, in dat laatste geval kan het erg handig zijn om een geïntegreerde ontvanger/recorder te kiezen; het is dan goed te weten of je nu (en straks) kijkt via (ditigale/analoge) kabel, internet, digitenne of satelliet.

door 42 - Apr 19, 2008 om 13:36
7 Antwoorden / 2 Vragen

FF opnieuw. Stel ik heb een DVD die ik gebrand heb via de PC.  Deze wil ik afspelen op een DVD-recorder die gewoon in de huiskamer staat en aangesloten is op de TV. Welke recorder maar wel één met harde schijf is het meeste geschikt. De Lite On recorder die ik nu heb vertikt het om eigen gebrande DVD's af te spelen. Bovendien heeft het apparaat regelmatig storingen. Een onding dus. Welke recorder speeld wel gebrande DVD's af?  graag weer een reactie.

edwardus
door edwardus - Apr 19, 2008 om 13:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het niet willen afspelen kan liggen aan de gebruikte (divx) codec, het kan ook liggen aan het al dan niet afsluiten van de dvd sessie. Kijk hier 's naar.

door 42 - Apr 19, 2008 om 14:59
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb DIVX nog nooit gebruikt voor de recorder omdat mijn oudere recorder DIVX niet heeft dus van herkennen van de DIVX doet er ook helemaal niet toe.  Ik heb het over DVD kopieën en niet over DVX. De vraag staat dus nog steeds.

henson
door henson - Apr 20, 2008 om 10:21
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo,

Ga in ieder geval niet voor de Sony RDR-HX750; hierin zit namelijk een hardware-fout! De analoge opnames van dit apparaat kunnen alleen in letterbox-formaat worden bekeken! Dat betekent dat je altijd grote zwarte strepen boven en onder hebt! Heb hierover al diverse malen contact gehad met de Sony service-afdeling en eerst beloofde men een software-update, later gaf men toe dat het in de hardware zat. Men wilde eerst het apparaat ruilen voor een 950 (grotere harde schijf, die dit probleem niet heeft), eventueel met bijbetaling, maar krabbelt nu terug: Sony vindt dit helemaal geen probleem meer en wil niet meer vergoeden/repareren. Heb gezegd dat ik dat niet accepteer, gezien de voorgaande gesprekken, en men heeft het nu aan hogerhand voorgelegd. Wacht nog op antwoord. Schreef de service van Sony de laatste tijd hoog aan, maar daarop moet ik nu, misschien, terugkomen.

Succes, Henson

wimbremer
door wimbremer - Apr 21, 2008 om 11:31
122 Antwoorden / 19 Vragen

At Crazy Cracker:  Zelf gebrande DVD zul je ALTIJD moeten finaliseren voor een andere DVD recorder/speler ze af kan lezen. Dit staat gewoon in de gebruiksaanwijzing (Goh, waar ligt die ook alweer....?)
Maar terug on topic: Kijk even op een "vergelijkings-site. Het ligt natuurlijk ook aan je budget, maar als je van de Grote merken koopt, kun je niet echt een buil vallen. Voor mij geldt: heo meer aansluitingen, hoe beter. Denk aan optische uitgang, USB, HDMI geluid in en uit etc. Meerdere Scart aansluitingen: altijd handig! Succes.

hp
door hpb - Apr 21, 2008 om 11:33
19 Antwoorden / 4 Vragen

ik ben zeer tevreden over mijn Pioneer. Makkelijk te bedienen, handige opties, stil en zit stevig in elkaar. Is al wel 2,5 jaar oud, dus model zal wel niet voldoen.

Maar waarom neem je niet een paar testschijfjes mee naar een winkel om uit te proberen.

door 42 - Apr 21, 2008 om 15:41
7 Antwoorden / 2 Vragen

Echt veel antwoorden zijn er niet. Om een zelf gebrande dvd af te kunnen spelen op een ander apparaat moet inderdaad de dvd gefinaliseerd zijn, dat heb je met cd's ook. Alleen op dvd's kan je een aanvulling doen wanneer deze nog niet gefinaliseerd is. Maar bij een complete film is dat niet nodig lijkt me. Het probleem zit hem in het niet accepteren van zelf gebrande dvd's. Voor een paar jaar terug kon je nog niet eens MP3 muziek afspelen. Nu is dat heel gewoon. Dus ik bedoel maar.  Ik denk dat mijn keuze een Pioneer of een LG wordt.  Mijn LG dvd speler herkend tenslotte ook eigen gebrande films. En Pioneer is gewoon ook een goed merk. Heeft er nog iemand suggesties? Je kan nog reageren.

edwardus
door edwardus - Apr 21, 2008 om 19:30
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Alles valt of staat met hoe je de schijf hebt gebrand en met welke codec. Ik heb met mijn Sony geen probleem om zelfgemaakte dvd's af te spelen, maar dat is weer iets anders dan bijv. een divx dvd-rip.

Kijk anders ook op sites zoals videohelp.com, cdfreaks.com e.d.
En kieskeurig.nl niet te vergeten.