yv
door yvon14 Apr 6, 2005 om 11:01
Elektronica & tv

Wat kan ik het beste doen

Juni 2004 hebben wij een JVC DVD recorder gekocht en een JVC plasma TV bij Scheer en Foppen. De DVD recorder is al vanaf dag 1 niet goed geweest. "Loading" problemen. Ik heb diverse keren contact gehad met de winkelier en er is een paar keer iemand bij ons thuis geweest maar helaas het probleem kon niet verholpen worden. Na 3 maanden wilde de winkelier dat ik het apparaat liet repareren, daar ben ik niet mee akkoord gegaan en kreeg uiteindelijk een nieuw apparaat mee naar huis. Ook deze had de loading problemen en in november hebben wij het apparaat naar een servicestation gebracht op advies van JVC. (de winkelier verleent tot de dag van vandaag geen service) Het loading probleem is vanaf die tijd verdwenen dus het heeft geholpen. Helaas zijn nog niet problemen weg, want ik heb geen geluid over de TV van alles wat we via de DVD afspelen incl. TV-uitzendingen via de DVD. Ook het opnemen gaat niet goed. Wel goed beeld van de opgenomen programma's maar geen geluid wel een hoop gekraak. Net heb ik Scheer en Foppen weer gebeld en gevraagd of er iemand langs kan komen om alle instellingen en aansluitingen na te kijken. Dat kan wel maar ik moet er voor betalen. Nou dat vertik ik dus! Wat kan ik nou het beste doen. Ik ben de nieuwe apparatuur zo spuugzat..............alleen de radio is goed en daar geniet ik dan maar van. Maar ja straks is het juni en dan is mijn jaar garantie om, ik heb overigens wel extra garantie aangekocht tot juni 2009. Ik hoop dat u mij op weg kan helpen.............  Groeten Yvonne

304 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 6, 2005 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Yvonne, Deze kwestie is zeer ten nadele van Scheer en Foppen, aangezien ze landelijk opereren en ook de naam van JVC in discrediet brengen, mijn advies.U hebt al contact gehad met de importeur van JVC,herhaal dat contact met een schrijven(aangetekend) en deel de Importeur mede dat u deze gang van zaken middels dit consumenten programma (Kassa) naar buiten hebt gebracht,daar zijn ze niet gelukkig mee!! Een kopie van de brief naar de hoofdvestiging van Scheer en Foppen ik meen in Harderwijk, even deze zaak onder druk zetten.fred

ve
door verwijderd - Apr 6, 2005 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Yvonne,

Dat de winkelier alleen tegen betaling wil komen kijken of de boel goed is ingesteld en aangesloten is niet zo vreemd. Ze zouden mensen te kort komen als elke klant maar kan verlangen dat de winkelier gratis komt instellen en aansluiten. Het beste kun je denk ik iemand in je omgeving, die een beetje handig is, vragen of die er even naar wil kijken. Als blijkt dat het inderdaad aan het apparaat ligt dan zou ik zeggen, neem het apparaat onder je arm en leg hem bij Scheer en Foppen op de toonbank. Je hebt recht op garantie en in jouw geval tot 2009. Dat in juni het eerste jaar garantie voorbij is maakt voor jou niets uit, je hebt immers tot 2009 'bijgekocht'.

suc6, Freya

ve
door verwijderd - Apr 6, 2005 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fred, bedankt voor je tip! Ik ga nu direct de brief maken en beide aangetekend versturen.

Ik laat je weten hoe dit verder afloopt!

Groetjes Yvonne

ve
door verwijderd - Apr 6, 2005 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wow, dit is knap!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2005 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, goed hè...!

Nu weten we eens te meer hoeveel waarde we moeten hechten aan het huidige 'waarderingssyteem'... ;-)

Dit is overigens geen kritiek richting redactie hoor, zij weten dat het
niet naar tevredenheid werkt en zijn druk bezig met vernieuwing.

Nog even geduld dus...

Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2005 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Freya, Zo zie je maar weer als het bij de een druppelt begint het bij de ander te stortregenen.!!fred

ve
door verwijderd - Apr 6, 2005 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze valt dan tenminste nog op. Zelf heb ik ook al eens meegemaakt dat ik op een bepaald aantal punten stond, vervolgens met een oranje balkje werd beloond en de volgende dag nog steeds op hetzelfde aantal punten stond. Kennelijk was het systeem deze even 'vergeten'. Freya

ve
door verwijderd - Apr 6, 2005 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik begrijp helemaal niets van de reactie "wow, da's knap" de daarop 2 volgende reacties.

Heeft het iets met mijn vraag of antwoord te maken of is het iets wat hier eigenlijk niet thuis hoort??????

groetjes Yvonne

ve
door verwijderd - Apr 6, 2005 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hoor Yvonne, dat heeft met je vraag zelf niets te maken. Maar zoals je ziet hebben beide antwoorden een oranje balkje gekregen. Het oranje balkje staat voor 'beste antwoord' en normaal gesproken kan dat er dus maar één zijn. Vandaar dus de verwarring. Freya

ve
door verwijderd - Apr 6, 2005 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

pfffff, gelukkig.

Ik dacht al dat ik malende was.

Bedankt voor je uitleg!

Groetjes Yvonne

ve
door verwijderd - Apr 6, 2005 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dacht al dat ik de enige was die dit ooit gehad heb, maar blijkbaar zit er iets chronisch fout in het systeem van de waarderingen. Zoals gezegd, temeer reden om het hele puntensysteem met een korreltje (lees berg) zout te nemen.

Brynnar

ve
door verwijderd - Apr 7, 2005 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij dat een of meer aansluitingen op je apparatuur niet kloppen. Ik zou als ik jou was even de bijbehorende boekjes even openen en de aansluitingen controleren, misschhien is er iemand in je kennissenkring die met je mee wil kijken want een aansluitfoutje is zo gemaakt.

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou hier even de tussenstand over hoe het met mijn DVD recorder is..................... Ik heb dus op advies van Fred een brief geschreven naar JVC en naar Scheer en Foppen. JVC gaf binnen 2 dagen als antwoord dat er iemand van de servicedienst bij ons thuis zou komen en dat is inmiddels gebeurd. Scheer en Foppen gaf te kennen dat er nog 1 keer iemand van hun langs zou komen en daarna moest ik toch echt gaan betalen, het filiaal Almere zou contact hiervoor opnemen maar dat moet nog gebeuren. De man van JVC die wel langskwam kwam tot de conclusie dat ons apparaat inderdaad niet deugt hij heeft hem voor reparatie meegenomen. Na twee weken kreeg ik het apparaat gerepareerd terug en de meeste klachten waren verholpen.............helaas niet allemaal want ik heb nog steeds geen geluid via de TV als ik een DVD afspeel. Na gebeld te hebben met JVC moest ik hem toch maar weer opsturen via de zaak waar ik hem gekocht had. Gister ben ik bij Scheer en Foppen langsgegaan, ik vertelde welke klacht er nog steeds was en het antwoord daarop deed mij bijna omvallen......................... Het antwoord was nl: Zijn de eerste twee cijfers van het serienummer lager dan 15, kunt u hem terugbrengen en krijgt u een nieuwe van ons want die mag ik zo omruilen............... en na controle bleek dus inderdaad dat het serienummer met 10 begint. Jullie begrijpen natuurlijk dat ik stomverbaasd was en ook wel boos dat ze ons een jaar van het kasje naar de muur sturen, en nu krijgen we volgende week gewoon zo even een nieuwe............. Nou ik snap er niet veel meer van hoor!!!!

Wacht volgende week maar even rustig aan of het inderdaad allemaal in orde komt.

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Yvonne ikwist niet dat Scheer en Foppen ook een loterij   bedrijf hebben . Maar niet meer boos zijn,eens vallen de stukjes op de goede plek.In ieder geval bedankt voor je uitleg wij " Experts" stellen een bedankje op prijs.Fred