Wat kan ik nog doen?
Mijn lcd tv 43pus8505 gekocht september 2020 bij grote platte tv winkel,begint nu op de witte vlakken tijdens het spelen links onder vooral de witte lcd verlichting zichtbaar je ziet wazige witte dots ten grote van een euro munt.Bij een test met een geheel wit,groen,geel beeld zijn er duidelijk meer te zien.Ook als je iets schuin naar de lcd kijkt dan zie je wazige donkere strepen.Platte tv verkoper doet dit af als goedkoop instap model(628,00)En kan niets doen.Philips benaderd en foto,s laten zien maar die zien het als KNIP/De iets donkere plekken zijn een vorm van MURA. De intensiteit/hoeveelheid waarin de MURA bij uw toestel aanwezig is, is volkomen normaal )Vragen om een verdere reactie krijg ik enkel zaak gesloten.
U dient zich te wenden tot de verkoper op basis van de wetgeving heeft u de aankoop bescherming waarnaar ik u nue verwijs: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn Uw verkoper 'maakt zich er dus vanaf' en negeert de wet! (En Philips kan dus inderdaad niets voor u doen tenzij fabrieksgarantie niet is verstreken.)
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.
Juridisch advies (volgens Kassa redactie):
Voor juridisch advies kun u zich wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
Probeer eens 24 uren zonder stroom!
Ook is lichtsterkte in Menu aanpassen tot erg vage beeld soms een methode die werkte.
Als je deze te sterk liet staan komt dit vaker voor in lichte omgeving, daarom mijn TV in donkerder hoek gezet.
Ik zie de LED's er doorheen komen dus scherm ervoor werkte niet goed.
Als nog steeds deze vlekken retour naar Philips sturen met bewijs van aankoop.
Bestaat platte TV winkel nog, volgens mijn handelaar met online shop?
Zelf denk ik dat het Raster dat de gaatjes open / dicht moet doen defect is en zullen ze wel gelijkwaardige Nieuwe gaan leveren.
Bekend probleem bij Philips en nog diverse andere 43" schermen die uit dezelfde fabriek komen!
Dit is het geval dat de lensjes van de background led verlichting zijn losgelaten. Philips behoord dit probleem kosteloos op te lossen, omdat het toestel nog geen 2 jaar oud is.
Neem contact op met Philips via hun FB of bel de service lijn (tegen kosten).
Philips is geen verkopende partij.
U moet bij de verkopende partij(platte TV winkel) zijn.
Bij elektronika heeft u standaard wettelijke garantie van tweejaar. Het eerste half jaar heeft de verkoper bewijsplicht, daarna u. Daarbij gaat het om het bewijs dat een defect niet door onvakkundig gebruik is veroorzaakt.
u heeft een produkt gekocht dat na dik een jaar niet meer de kwaliteit levert die u verwacht had. De reactie van zowel de verkoper als de fabrikajnt is dat het NIET door uw gebruik is gekomen. Daarmee heeft u dus recht op garantie!
dat is, u kunt een vervangend product claimen danwel reparatie van uw huidige product.
Je geeft aan van witte vlekjes in je televisie, scherm. Hier is al eerder in deze rubriek een antwoord op gegeven. Namelijk dat er lensjes van de ledlampjes losgelaten hebben. Ik kan je een ding zeggen als dit nog onder de garantie meestal 2 jaar fabrieksgarantie valt zo snel mogelijk deze klacht neerleggen bij het bedrijf waar je de televisie gekocht hebt. Valt dit niet onder de garantie en je er geen verzekering voor het eventueel defectgeraak toestel wordt dit een dure geschiedenis. Hiervoor zal dan een nieuw scherm in je toestel moeten worden geplaatst. Meestal is het zo dat de kosten bijna net zo duur zijn dan een nieuw toestel. En het repareren niet meer lonend is. Pas nog meegemaakt met een Samsung televisie.
Platte tv de verkoper zal dit euvel op moeten gaan lossen en dat kunt u doen door op de website van platte tv een reparatieformulier in te dienen. De foto die u heeft gemaakt geven een vetekend beeld omdat bij een volledig wit beeld het lcd scherm volledig aangestuurt wordt en als de backlight leds op vol contrast staan worden de verschillen zichtbaar. Als uw tv provider een testbeeld kanaal beschikbaar heeft zoals Ziggo die bijvoorbeeld heeft kunt u daar een foto van maken want dan stuurt het lcd schem alle kleuren aan en met name wit wordt extra uitgelicht. Ik heb zelf een Philips pus8505 maar dan in de 58 inch uitvoering en die heeft dit verschijnsel op het testbeeld kanaal niet en dat maakt dat dit verschijnsel zeker niet normaal is. Wat ook grappig is dat platte tv de 8505 serie als goedkoop instap model af doet terwijl met name de goede beeldkwaleit wordt geroemd en gezien de toenmalige aanschafprijs ook niet goedkoop was.
628 is niet echt een instap prijs.
Normaal zou ik zeggen ga met dat ding naar de winkel en niet weg tot er een oplossing is. Helaas kan dat nu niet.
Blijf volhouden dat je wil dat er iets gedaan moet worden , je hebt tenslotte garantie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Orthodaily
Ik heb schoenen besteld bij ORTHOdaily.nl https://orthodaily.nl/ Het zouden dus orthopedische schoenen moeten zijn. Het zijn gewone schoenen van een middenkwaliteit, wat je eigenlijk ook mag verwachten bij die prijs. Ze worden rechtstreeks uit China geleverd via Yun Express in Rozenburg. De Nederlandse verkoopvestiging zit op een bovenwoning in Amsterdam met een telefoonnummer uit Leiden dat ... Lees meer
Appartement. Gas/cv installatie definitief afsluiten
Goedemiddag,
Woon in een appartement. In het kader van verduurzaming wil ik van het gas af. Inductieplaat aangeschaft en een boiler.
Verwarm de woonkamer elektrisch d.m.v. een kachel, gas/cv installatie gebruik ik niet meer en is afgekoppeld door een installateur.
Ik wil het gas definitief af laten sluiten, heb een aanvraag lopen.
VVE geïnformeerd over mijn plannen.
De
...
Lees meer
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer